Menü

Jelnyelvből nyelvvizsga? Igen!

Az Országgyűlés ellenszavazat nélkül fogadta el a magyar jelnyelvről szóló törvény módosítási javaslatát. A törvényi változtatást azért kezdeményezték, hogy a siket emberek életminőségét javító lehetőségek köre kibővülhessen.

Verbális bántalmazás: semmiség vagy bűncselekmény?

Mit tehetünk abban az esetben, ha úgy érezzük verbális bántalmazás áldozatai vagyunk? Egyáltalán mi számít bántalmazásnak? És mi a következménye annak, ha valaki visszaél a törvény korlátozó erejével?

Fogfájás – de miért pont most?

Murphy-törvénye vagy sem, de általában a lehető legrosszabbkor részesülünk a fogfájás kínzó, lüktető fájdalommal járó adományában. Az időzítés persze nem is lehetne jobb. Mit tegyünk?

Nagyító alatt a tiltott gyümölcs: a tanár-diák viszonyok II. – A tanár

Egy tanár számára láthatatlan vonal húzódik a diákok és közte. Ezt a vonalat nem szabad átlépnie sem barátkozás céljából, sem bármiféle szerelem miatt. Ez talán az egyik legfontosabb dolog, amit a pályája elején alaposan a szájába rágnak. A tekintély és a jó hírnév megóvása csak így lehetséges.

Bezárva az iskolába - biztos így kell lennie?

A gyermekpszichológusok szinte egyöntetűen úgy gondolják, hogy a kisiskolásoknak minél több szabadidőre, játékra, családi körben eltöltött kellemes tevékenységekre van szüksége. Akkor miért van a gyerek gyakorlatilag bezárva az iskolába ugyanannyi időre, mint amennyit a felnőttek dolgoznak?

A kategorizálás diszkriminációt szül?

A diszkrimináció a társadalmak egyik legnagyobb problémája, amely szinte mindenhol jelen van. Megkülönböztetjük egymást származás, bőrszín, vallás, nemzetiség, vagy szexuális beállítottság szerint, és eszerint kategóriákba sorolják őket. Ami azt illeti, egyre szűkösebb kategóriákba… De vajon jót tesz ez magának a társadalmi együttélésnek?