Menü

Arcane újratöltve

A Leauge of Legends egy olyan videójáték, amivel világszerte többmillióan játszanak és karakterei, illetve történetei igencsak kedveltek a játékosok körében. Bár a játékmenet közben sok információt nem kapunk a karakterekről, mindegyik köré ki van találva egy történet, amelyet a hősismertetőben elolvashatunk, és amik alapján szépen lassan egy egész sajátos univerzum tárul elénk. A Riot Games a Netflixel összefogva úgy döntött, hogy ennek a történetnek egy részét adaptálják animációs sorozat formájában, ez lett az Arcane, amelynek első évada még 2021-ben jelent meg. Most, három év várakozás után a rajongók végre megkaphatták a sztori folytatását.

Történetünk továbbra is Zaunban és Piltoverben játszódik, ahol a konfliktus még jobban elmélyül, miután Jinx felrobbantja a tanácsosok gyülekezőhelyét. Rögtön az első részben már kapizsgálni lehet, hogy sok történetszállal lesz dolgunk, ami némi aggodalomra ad okot, hiszen ezt a kilenc részt szánták a sorozat befejezéséhez, ehhez képest egyre több új dologgal szembesülünk. Főszereplőink továbbra is Jinx és Vi, körülöttük forog a történet, de Viktor, Jayce és Ekko is viszonylag sok képernyőidőt kap.

A történet egyszerre minden is szeretne lenni, és pengeélen lavíroz, hogy ez ne legyen zavaró. Az egész konfliktust kialakító testvéri viszony mellett ott van a romantikus szál Vi és Caitlyn között, illetve a mindeneken átívelő családi egyesülés gondolata, amikor kiderül, hogy Vander él, csak éppen Warwick testébe van zárva a tudata. Ezek a dramatikus elemek sokszor kissé nevetségesen hatnak az alternatív univerzumok létezése, és a robot Antikrisztus megszületése mellett.

Minél előrébb haladunk a sztorival, annál elvontabb lesz, főleg az első évadhoz hasonlítva. Eddig is tudtuk, hogy vannak varázslók ebben az univerzumban, a játékban rengeteg ilyen képességekkel bíró karaktert találunk, és már a sorozatban is említést kaptak. Most azonban megjelenik egy Fekete Rózsa nevű varázslókör, akikről sajnos nem sok mindent tudunk meg az utolsó epizód befejezésével sem.

Nehéz eldönteni, hogy csak a cselekmény következetlenségének megakadályozása érdekében kerültek a képbe, hogy legyen egy karakter, aki ekkora erővel bír, vagy tényleg volt értelme behozni a történetbe őket, mert más, ehhez az univerzumhoz köthető sorozatban relevanciájuk lesz. Mindenesetre ez egy minimális karakterfejlődéshez segítette hozzá Mel Medardat, és egy egzisztenciális krízisen kívül sok mindent nem kapott a varázslóktól, pláne iránymutatást nem.

Ha már karakterfejlődésről van szó, talán az egyik legérdekesebb szereplőnk Viktor volt, akiről nem lehet pontosan eldönteni, hogy főgonosz-e vagy sem. Bár legtöbb értelmezés szerint ő volt a fő antagonista, hiszen ellene indult végül mindenki harcba, az ő eszméi nem feltétlenül rossz dolgokból épültek fel, szeretett volna egy szebb világot teremteni az emberek számára, még ha ez végül egy rossz szektaként jelent meg. Nála igencsak elvont, már – már bibliai jeleneteket láthattunk, hiszen a Hextech segítségével valamiféle összemberi tudást birtokló lénnyé változott. Ő az a központi figura, aki minden történetszálat összeköt, és végül kirobbantja azt a konfliktust, ami ellen a kettő városrész összefog, hogy megelőzzenek egy apokalipszis jellegű jövőt.

A főszereplőink fejlődése és története őszintén nem kötött le annyira, mint a sok mellékszál, de talán ez is a szép ebben a sorozatban, hogy mindenkinek van olyan műfaj benne, ami érdekesebb lehet. Gond nélkül elbírt volna még egy évadot a sztori, de az alkotók már bejelentették, hogy legalább még három területről készülni fog sorozat, így hát reménykedhetünk, hogy az itteni szereplők, már akik megmaradtak, sem tűnnek el örökre a süllyesztőben.

Ez a valaha volt legdrágább animációs sorozat, 250 millió amerikai dollárt költöttek el rá. Őszintén szólva meg is látszik rajta, a kivitelezés gyönyörű, a rajzolás módja teszi teljesen egyedivé a történetet, lenyűgöző az aprólékosság és az összes kis részlet, ami jelentéssel bír. Érdemes volt kivárni ezt a három évet, hiszen látszik a minőség, amit így kaphatunk. Főként a japán animéknél lehet megfigyelni, hogy ugyan nagyon gyorsan jönnek a részek egymás után, de ez teljes mértékben a kinézet rovására megy.

A zenei betétek is különlegesek, az egyik legszebb jelenet az egész sorozat folyamán, amikor a Royal & the Serpent Wasteland című zenéje megy a háttérben, és éppen kibontakozik előttünk egy tragikus kép. Megjelenik több híres előadó zenéje is, többek között Stromae, a Twenty one pilots és a Woodkid is részt vettek a filmzene elkészítésében. A már legendássá vált Enemy című zene az Imagine Dragonstól szól az új évad intrója alatt is. A szinkronszínészek játékának és a megfelelő zenei betétnek köszönhetően hallgatni és nézni is igazán élvezetes az Arcane-t.

Ez volt talán az év egyik legjobban várt sorozata, és az első évad elég magasra tette a lécet, úgyhogy nagy elvárásokat kellett megugrania a történetnek. Ennek ellenére tudta hozni a szintet, és még ha néhol túl elvontnak is tűnt, legalább rengeteg más szalagon szállított sorozathoz képest tudott valami újat és méltót mutatni az Arcane névhez.

John Wick világa balettel újratöltve

A John Wick-filmek bűnös élvezetet jelentettek minden akciórajongónak. Ez a jelen állás szerint négy rész finom stílushullámzás volt a kaszkadőrök akcióorgiája, az extrém fegyverfetisizmus és a letisztult, maszkulin westernek botegyszerű dramaturgiája közt. Ennek oldalbordájából nőtt ki és szeretne méltó folytatás lenni a feminista párja, a Ballerina, amelyben Ana de Armas szövi újra és tovább a John Wick-moziuniverzum bérgyilkosokkal és titkos klánokkal teletűzdelt, videójátékszerű világát. A történet vajon megüti-e a szórakoztató elődök szintjét, és ez a törékeny, csinos nő eléggé meggyőző lesz-e gyilkológépszerepben? Ezekre kerestem a választ a moziban.

Tündék és ördögfiak nagyvásznon

Dargay Attila – a magyar rajzfilmgyártás ikonikus alakjának –, a Vuk és a Ludas Matyi alkotójának régi álma vált valóra. Vörösmarty Mihály költeménye, a Csongor és Tünde ötven év után végre animációs feldolgozást kapott. A művész figuratervei alapján készült, de a mai kor gyermekei számára talán kevésbé ismert mű, felveti a kérdést, hogy vajon mit üzenhet ez a modernizált klasszikus a kiskorú nézőknek és a szüleiknek, különösen, hogy a feldolgozás igazi hőse egy dialógíró, Speier Dávid?

A Karate kölyök koncepció még mindig eladható!

A Karate kölyök 1984-ben tarolt a vásznon, hiszen az idegen környezethez köztudottan csak a karate és a Puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot. Az alapkoncepció megmaradt. Ezúttal a két felejthető folytatás, a kedvelhető hat évados tévésorozat (Cobra Kai) valamint a kung-fura kihegyezett 2010-es Jackie Chan-nel fémjelzett remake-szerűség (inkább átirat) hibridje kerül a vászonra. A címe a sokatmondó: Karate kölyök - Legendák. Itt már a kínai szál, azaz mindenki Jackie-je, mint edző és az eredeti részek főhőse, a meglepően kisfiúsan öregedő Ralph Macchio segít egy fiatal pekingi harcosnak New Yorkban a harc által meglelni a világbékét.

Ez itt a Teltház helye!

Aki virtuóz komédiára vágyik, annak egy jó esély lehet a kikapcsolódásra a Játékszín Teltház című darabja, amely egy one-man show. Egy színész, Nagy Sándor alakítja Manhattan legfelkapottabb éttermének telefonos ügyfélszolgálatát, az asztalfoglalások főzsonglőrét. Emellett mivel ez egyszemélyes darab, így minden, közel negyven karaktert is ő elevenít meg. A sok humoros beszólás garantált, de vajon összeállt-e, ez az eredetileg kinn még 99-ben debütált mű egy önmagában is működő egységgé vagy szétfolyik a vicces karakterek bemutatása közepette? Ennek jártam utána.

A világ nyolcadjára is, ezúttal végleg megmenekül!

A 80-as évek egyik klasszikus tévésorozatából, igazi, profi kémfilm franchise épült ki szűk harminc év alatt. A Mission Impossible elvitt minket a világ összes tájára, lélegzetállító akció mutatványokkal tarkítva élhettük át a kémvilág minden rezdülését. Most eljött a búcsú ideje, Tom Cruise elköszön ikonikus szerepétől. A mostani mozi, A végső leszámolás, a záró része a két epizódra vágott történetnek. Kérdés, hogy a megalomán, több százmilliós költségvetés meg a megszokott stáb klasszikust alkotott-e, vagy csak egy korrekt hattyúdalát a brandnek?