Menü

Futni jó

Mindegy milyen mozgásformát választunk, a lényeg, hogy a rendszeres sport az életünk része legyen. Viszont mozgásforma és mozgásforma között is van különbség, hisz nem mindegy, hogy az állóképességünket szeretnénk javítani, izmot építeni, vagy éppen fogyni szeretnénk. Talán az egyik legintenzívebb testmozgás a futás. Minden izomcsoportot megmozgat és a legegyszerűbb sport, hiszen sem eszközökre, sem különleges pályára nincs szükség. Nem kell hozzá sok pénz, sem kondibérlet, csak a két lábunk és az elhatározásunk.

Sokszor nem is azzal van gond, hogy valaki nem szeret mozogni, nincs pénze, vagy nincs ideje rá. Általában a legnagyobb akadály az első pár lépés, hogy egyáltalán rávegyük magunkat a futásra. Pedig akárkit megkérdezünk, biztos fel tud sorolni legalább három pozitív hatását. Elkezdeni nehéz, viszont az első pár alkalom után már igényelni fogja szervezetünk. Ez természetes, hisz a szervezetre gyakorolt előnyös hatásai mellett jobban is érezzük magunkat, mind fizikálisan, mind mentálisan.

A rendszeres futás segíthet az insomnia leküzdésében, és általánosan javítja az alvás minőségét, ezáltal kipihentebbek és koncentráltabbak leszünk. Ez persze maga után vonja, hogy sokkal jobban kezeljük a stresszt és a problémákat, ami pedig elégedettség érzetet ad. Nem csak ezeken keresztül, hanem közvetlenül is csökkenti a depresszió tüneteit, mivel olyan hormonok termelését indítja be, mint az endorfin, amit boldogsághormonként is emlegetünk.

Nem csak belül, kívül is észrevehető a futás okozta változás. Egészségesebb, tisztább lesz a bőrünk, mivel javul a vérkeringés. Az intenzív izzadás megszabadítja a bőrt a méreganyagoktól, amiktől pattanások és mitesszerek alakulnak ki.

Más előnye is van a futásnak, ami a hölgyeknek kedvez: csökkenti a menstruációs fájdalmakat. Biztos sokan hallották már az orvosuktól, hogy a rendszeres testmozgás majd segít a görcsökön. Persze, egy kis séta nem fogja megváltani a világot, viszont a futás kifejezetten sokat segít, mivel nagyon intenzív mozgás. Nehéz, hiszen, ha fáj valamink, a legutolsó dolog, amit szeretnénk csinálni, az a mozgás. Viszont, ha rávesszük magunkat, pár hét után már érezhető is a hatása és enyhülnek a görcsök.

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?