Menü

Futni jó

Mindegy milyen mozgásformát választunk, a lényeg, hogy a rendszeres sport az életünk része legyen. Viszont mozgásforma és mozgásforma között is van különbség, hisz nem mindegy, hogy az állóképességünket szeretnénk javítani, izmot építeni, vagy éppen fogyni szeretnénk. Talán az egyik legintenzívebb testmozgás a futás. Minden izomcsoportot megmozgat és a legegyszerűbb sport, hiszen sem eszközökre, sem különleges pályára nincs szükség. Nem kell hozzá sok pénz, sem kondibérlet, csak a két lábunk és az elhatározásunk.

Sokszor nem is azzal van gond, hogy valaki nem szeret mozogni, nincs pénze, vagy nincs ideje rá. Általában a legnagyobb akadály az első pár lépés, hogy egyáltalán rávegyük magunkat a futásra. Pedig akárkit megkérdezünk, biztos fel tud sorolni legalább három pozitív hatását. Elkezdeni nehéz, viszont az első pár alkalom után már igényelni fogja szervezetünk. Ez természetes, hisz a szervezetre gyakorolt előnyös hatásai mellett jobban is érezzük magunkat, mind fizikálisan, mind mentálisan.

A rendszeres futás segíthet az insomnia leküzdésében, és általánosan javítja az alvás minőségét, ezáltal kipihentebbek és koncentráltabbak leszünk. Ez persze maga után vonja, hogy sokkal jobban kezeljük a stresszt és a problémákat, ami pedig elégedettség érzetet ad. Nem csak ezeken keresztül, hanem közvetlenül is csökkenti a depresszió tüneteit, mivel olyan hormonok termelését indítja be, mint az endorfin, amit boldogsághormonként is emlegetünk.

Nem csak belül, kívül is észrevehető a futás okozta változás. Egészségesebb, tisztább lesz a bőrünk, mivel javul a vérkeringés. Az intenzív izzadás megszabadítja a bőrt a méreganyagoktól, amiktől pattanások és mitesszerek alakulnak ki.

Más előnye is van a futásnak, ami a hölgyeknek kedvez: csökkenti a menstruációs fájdalmakat. Biztos sokan hallották már az orvosuktól, hogy a rendszeres testmozgás majd segít a görcsökön. Persze, egy kis séta nem fogja megváltani a világot, viszont a futás kifejezetten sokat segít, mivel nagyon intenzív mozgás. Nehéz, hiszen, ha fáj valamink, a legutolsó dolog, amit szeretnénk csinálni, az a mozgás. Viszont, ha rávesszük magunkat, pár hét után már érezhető is a hatása és enyhülnek a görcsök.

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.