Menü

Izomláz? Köszönöm, nem.

Biztosan többen is vagyunk a hajráegészségesek között, akik rendszeresen (vagy kvázi-rendszeresen) mozgunk. Leginkább futunk. Mert az adja magát a legjobban. Bárhol és bármikor. Van egy apróság, amit lehet, hogy sokan ismernek, de én nem tudtam. Viszont nagyon sokat segített!

Miután rávettem magam, hogy rendszeresen fussak, - mondjuk hetente kétszer, - nagyon jól éreztem magam tőle. Persze fájtak az izmaim utána, de hát ilyen az izomláz. Idővel azonban igen kellemetlenné vált az, hogy minden futás után tartósan ezt érzem, és valamiért nem szokok hozzá. Akkor jött az ötlet, hogy nyújtsak. Nagyszerű - gondoltam -, amint hazaérek, a kertben tudok is nyújtani és fetrengeni kicsit. Amellett, hogy jól esett, az izomláz bizony ettől sem lett enyhébb a futásaimat követő napokban.

Jóval később aztán valaki azt javasolta erre, hogy nyújtás után azért csak mozgassam át magam még egy kicsit. Vagyis kocogjak, fussak még egy kicsit! Nem hittem a fülemnek, de mivel az illető sportember volt, hát kipróbáltam. Láss csodát: azóta izomláz és mindenféle, a futást tartósan kísérő fáradtság és izomgyengeség nélkül működik a rendszeres mozgás. Az első ilyen felemelő felismerést követően volt még egy élményem. A futás követő napon (!), ahogyan a buszmegállóba siettem, úgy éreztem, mintha a lábaim csak úgy maguktól vinnének. Nagyszerű volt, úgyhogy azóta valamivel jobban meg tudom tartani a rendszert a korábban oly nehézkes és nyűgös futásban.

Az izomláz oka egyébként az, hogy az izomrostokban oxigén jelenlétében végső soron "mozgási" energiává (és hővé), valamint szén-dioxiddá és vízzé bomló szőlőcukor (glükóz) alacsony vér-izom oxigénszint mellett tejsavvá bomlik. Ez sejtszinten csökkenti a pH-t, ami - nos hát - fáj. (Az alacsony véroxigén szint természetesen csupán helyileg lép fel a comb- és egyéb lábizmokban, mert ezek az izmok tartós futáskor több oxigént használnak fel, mint amennyit a véráram képes idehozni. Az átmozgatás pedig azért működik, mert alaposan "átszellőzteti" vérrel a kinyújtott - így kissé fellazult - izomrostokat. Így azok futást követően rendben el tudják "égetni" a bennük pangó tejsavat, a nagy mennyiségben érkező oxigén jelenlétében.

Talán vagytok egy páran, akiknek ez az átmozgatás-dolog nem volt új. Talán visszaemlékeztetek arra, hogyan kezdtétek az aktív életet. Remélem, azért csalhattam egy-két kegyes mosolyt az arcotokra. Viszont azt is remélem, hogy a mozogni vágyóknak adhattam egy szikrányi lendületet ahhoz, hogy kipróbálják így. Hajrá (egészség)!

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?