Menü

Hogyan lett egymás szinonimája a főiskola és a szex?

A leendő felsőoktatási hallgatók számos tényezőt vesznek figyelembe a megfelelő egyetem vagy főiskola kiválasztásakor. Míg számos intézmény a ranglista élén áll, addig sok főiskola a bulizóna felső kategóriáiba tartozik, amelyek különleges csábítóerővel bírnak.

Vannak, akik még írnak is erről a témáról. Dr. Lisa Wade könyvében (American Hookup: The New Culture of Sex on Campus) felvázolja, hogy a főiskolai móka ötlete egészen új trendnek is nevezhető, azonban bonyolult következményekkel járhat. Dr. Wade bemutatja az amerikai egyetemek változását a túlnyomórészt szigorú, formális intézmények átalakulását, és végül elérkezünk az alkalmi kapcsolatok és vad bulik megjelenéséig. Korábban az amerikai egyetemek szigorúan regulált helyek voltak, és a hallgatók ilyen irányú változásokon estek át.

Dr. Wade azt mondja: „A hallgatók eredendően kötelességtudóak voltak, de ahogy elérkezett a 18. század, hirtelen rengeteg elit család vagyonos gyermeke kezdett el a felsőoktatásban tanulni. Ezek a fiatalemberek nem voltak annyira érdeklődőek a tanulás iránt, inkább csak a diploma megléte érdekelte őket, ami vagyonos és erős családjuk hírnevének megtartására szolgált. Ebből kifolyólag sokkal kevésbé voltak toleránsak, engedelmesek.” Ez a lázadó magatartás világszintű kiutasításokhoz vezetett sok elit egyetemen.

A diákszövetségek a partyk, alkohol és az alkalmi szex csomópontjaivá váltak, egy hagyomány helyévé, amely azóta is erősen kitart az USA számos főiskolai kampuszán. S míg a party helyszíne sokak számára csábító lehet, arra is hangsúlyt kell fektetni, hogy a közömbös, érzelem nélküli szexuális együttlét még jobban teret biztosít az erőszaknak és a szexuális zaklatásoknak.

„Az utóbbi néhány száz évnek köszönhetően, a legtöbb felsőoktatási intézmény mostmár nagyon sokféle éjszakai élet lehetőségét kínálja, melyet hasonló kiváltságos hallgatók koordinálnak, mint akik az első ilyen helyeket létrehozták. Ezek pedig arra lettek tervezve, hogy amennyire csak lehet, előremozdítsák a „nagy négy évig tartó orgia” képét, amelyre a diákok vágynak, de amitől egyben félnek is.”

Természetesen ez az egyetemi vagy főiskolai élet legsötétebb ábrázolása, egyáltalán nem jelenti azt, hogy ezek nélkül nem lehet elvégezni egy 3-5 éves képzést. Ha gyermekeink rendes neveltetésben részesültek, és megfelelő értékrenddel rendelkeznek, nem lehet probléma.

Forrás: www.businessinsider.com

„Terápiás lustaság”: amikor a semmittevés is önápolás

Az elmúlt években a wellness és az önápolás fogalma egyre inkább kitágult. A meditáció, a jóga, a sport vagy a tudatos táplálkozás mellett most egy új irányzat kezd hódítani: a „terápiás lustaság” (therapeutic laziness).

Az okostelefon hatása a gyerekekre – áldás vagy átok a digitális korszakban?

Az okostelefon mára a mindennapi élet elengedhetetlen részévé vált – nemcsak a felnőttek, hanem egyre inkább a gyerekek körében is. A digitális világ nyújtotta lehetőségek kétségtelenül hatalmasak, ugyanakkor a korlátlan hozzáférés komoly kihívásokat is jelent. De vajon hogyan hat az okostelefon a gyerekek testi, lelki és szociális fejlődésére?

Elfek a polcon, csínyek a lakásban

Sokan ismerik a kis csínytevő manókat, melyek decemberben forgatják fal a lakásunkat, mindennapos jókedvet hozva.

Digitális detox: amikor a csend lesz a legnagyobb luxus

Egyre többen kapcsolnak ki – szó szerint – hogy újra önmagukra találjanak. Reggel az első mozdulat: a telefon után nyúlunk. Ellenőrizzük az értesítéseket, görgetjük a híreket, belenézünk a közösségi médiába, és máris mások életében kalandozunk, mielőtt a sajátunkat egyáltalán elkezdtük volna.

Miért érdemes már ma lefoglalni a jövő évi nyaralást? Avagy mit jelent a „first minute”

Amikor az utazás gondolata megszületik, sokan hajlamosak az utolsó pillanatban dönteni. Azonban egyre többen tartják ésszerű stratégiának, hogy már jóval előre, akár a következő évre is lefoglalják álomnyaralásukat — ez a „first minute” megközelítés számos előnyt kínál.