Menü

A látogatási tilalom ideje alatt is több mint 200 mese a gyógyítás szolgálatában

  • Dátum: 2015.02.09., 14:14

Már több mint 200 mese közül válogathatnak azok a kis betegek, akik a kórházakban a K&H gyógyvarázs YouTube csatorna videóit nézve töltik napjaikat. Járványidőszak alatt pedig ezek a történetek hihetetlen módon felértékelődnek, hiszen változatosságot jelentenek a látogató nélküli szürke hétköznapokban.

2015 januárjában, mindössze 1 évvel és 1 hónappal a K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben program indulása után, már 219 mese szolgálja a beteg gyerekek mielőbbi gyógyulását a K&H gyógyvarázs YouTube csatornáján.

„A legfrissebb hírek szerint az influenzaszerű megbetegedések száma rohamosan növekszik, így már országszerte több kórházban rendeltek el látogatási tilalmat. A webes meséknek ilyenkor van a legnagyobb jelentőségük” – mondja Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója. „A K&H gyógyvarázs mesedoktorok program webes ágát éppen azért indítottuk el, hogy a mesék térbeli és időbeli korlátokat, járhatatlan utakat és járványidőszakokat legyőzve eljuthassanak azokhoz, akiknek a legnagyobb szükségük van rá: a beteg gyerekekhez.”

A kórházban lévő kicsiket a mese kizökkenti a rideg valóságból, eltereli figyelmüket saját bajaikról, csökkenti fájdalmaikat. Ezek a történetek példaértékűek számukra, hiszen képzeletükben a sárkány vagy a boszorkány veszi át a betegség helyét, amivel nekik is meg kell küzdeniük, amit igenis le lehet győzni. Ezzel nemcsak segíti a félelmeik, belső feszültségük oldását, de a lélek felüdítése révén hozzájárul a testi gyógyulásukhoz is.

A K&H gyógyvarázs YouTube csatornáján található „gyógyító” meséket eddig 22 700 alkalommal nézték meg kicsik a kórházi szobákban, társalgókban, egyedül vagy nagyobb csoportokban, közösen szórakozva a történeteken, így a mesék hatványozottan fejtették ki gyógyító hatásukat. A legnépszerűbb történet „A kismalac és a farkasok” volt, amit eddig 596 alkalommal néztek meg. Ezt követi az, „Egyszer egy királyfi” 424, majd a „A királyfi és a különleges tulajdonságok” 386 letöltéssel.

„Az elmúlt időszakban több nagy cégnél – így például  a B. Braun-vállalatcsoportnál, az RTL Klubnál és a UPC Direct márkán dolgozó magyarországi csapatnál – is tartottunk kitelepült K&H gyógyvarázs mesenapot, ezáltal az ő dolgozóik is csatlakoztak a webes meseolvasáshoz. Ugyanígy vettünk részt különböző rendezvényeken is, ahol a résztvevők szintén küldhettek meséket a beteg gyerekeknek. Bízunk benne, hogy a jövőben egyre több helyen és alkalommal tudunk majd meseolvasó lehetőséget biztosítani a lelkes mesedoktoroknak, akár céges kereteken belül” – mondja Horváth Magyary Nóra.

 A K&H gyógyvarázs mesedoktorok webes ágához eddig 30 kórház csatlakozott, amelyeknek a K&H számítógépet adományozott, hogy a mesék útja így is biztosítva legyen. 

Forrás, fotó:
Well PR

Óraátállítás – kinek áldás, kinek átok?

Október végén ismét elérkezik az idő, amikor egy órával visszaállítjuk a mutatókat, és ezzel hivatalosan is átlépünk a téli időszámításba. Sokan örülnek a plusz egy óra alvásnak, de a valóságban ez a látszólag apró változás sokkal több szervezetet megvisel, mint gondolnánk.

Hétköznap vagy mindennap? A munkarendek harca a 21. században

A modern multi cégek korszakában egyre több vita bontakozik ki arról, hogy melyik beosztás szolgálja jobban az ember és a gazdaság érdekeit. A klasszikus, állandó 8–4 és 9–5 rendszer, vagy a rugalmasabb, akár hétvégi műszakokat is magába foglaló struktúra. Bár mindkettő ugyanarra a 8 órára épül, a különbség nemcsak az órák számában, hanem az életstílusban és a mentális hatásokban is rejlik.

Miért kedveljük azt, amit ismerősnek érzünk?

Nap mint nap információk milliói bombáznak bennünket. Hírek, reklámok, arcok, dallamok, bejegyzések és üzenetek váltják egymást a szemünk előtt. A legtöbbre talán nem is figyelünk tudatosan, mégis beépülnek a fejünkbe. Azonban miért van az, hogy egy idő után elkezdünk kötődni azokhoz a dolgokhoz – akár egy tárgyhoz, egy emberhez vagy épp egy zenéhez –, amelyek rendszeresen felbukkannak a mindennapokban?

Szókincsfejlesztés vidáman és természetesen

Amikor a kisgyerek beszélni tanul, minden egyes új szó egy kis csoda. Anyaként pedig mi sem szebb annál, mint hallani, ahogy napról napra ügyesebben fejezi ki magát. A szókincsfejlesztés nemcsak az iskolai sikerhez fontos, hanem az önbizalomhoz, a társas kapcsolatokhoz és a gondolkodás fejlődéséhez is. És ami a legjobb: mindezt játékkal, nevetéssel, közös élményekkel is el lehet érni.

Mennyibe kerül ma a városi kutyatartás?

Hazánk nagyobb településeinek parkjaiban és kávézóiban egyre több négylábú társ sétál pórázon. A látvány idilli, de a háttérben ott húzódik a valós kérdés, hogy vajon a városi kutyatartás napjainkban már luxusnak számít? Egy szőrmók fenntartása jelenleg havonta átlagosan 20–50 ezer forintba kerül, fajtától és életmódtól függően. A táp, az oltások, a bolha- és kullancsirtók, illetve a felszerelések ma már alapkiadásnak számítanak.