Menü

Önvédelem és harcművészet az iskolában

  • Dátum: 2013.02.21., 20:36

Február 28-án, csütörtökön , a Magyar Sportok Házában tart konferenciát a Magyar Edzők társasága harcművész tagozata, „Küzdősportok és harcművészetek az iskolai testnevelésben, különös tekintettel a heti 5 testnevelés órára.” címmel.

Már  a cím is sokat mondó, és várhatóan vitát gerjesztő. Ehhez a konferenciához csatlakozik a békéscsabai Kazinczy Ferenc Általános Iskolában folyó önvédelmi oktatás. Az iskola mindig is híres volt az ott folyó, emelt szintű testnevelés oktatásról, hiszen a régi nevén 2.Számú Általános Iskola az utóbbi időkben is több alkalommal lett az ország diáksportban legeredményesebb általános iskolája. A „Békéscsaba Sportjáért” kitüntetésben részesített, Forczek Győzőné által vezetett „testnevelés tanszék” kiváló szakemberei évtizedek óta szolgálják az alapsportágak utánpótlás nevelését. Ez az önvédelem oktatás viszont újdonság, Szeleczki Erzsébet Igazgató Asszony részére is:

- Az iskola élen jár a diáksportban, de ez az önvédelem oktatás más jellegű. Hogyan jutott Igazgató Asszony  eszébe az ötlet?

A köznevelési törvény változása következtében. Iskolánkban eddig is biztosítottuk a mindennapi testnevelést, nagy súlyt fektettünk erre, lehetőségeink és szakembereink egyaránt megvannak hozzá. Mikor két éve a 10. számú általános iskolával összevontak minket, olyan tanulócsoportok jöttek át, akiknek nem volt idáig meg a minden napos testnevelés óraszáma. Kihasználva azt, hogy Gregor László iskolánk dolgozója, lehetőséget nyújtottunk arra, hogy ilyen oktatás legyen és heti egy órát minden C és D osztályunkban a testnevelés órák terhére, önvédelem oktatásra szántunk. Nagy a sikere és fontos a jelentősége a mai világban , nem baj, ha a lányok is és a fiúk is képzettebbek. Sajnos, egyre aktuálisabb napjainkban. 32 éve itt dolgozó kollégánkat ismerve nyugodtak vagyunk, hogy ez az oktatás eredményes lesz.

- Egy ilyen döntés meghozatalában mennyire van szabadsága az intézmény vezetőjének?

A nevelési törvényt tekintve ebben az iskola vezetője szabad kezet kapott, mire szenteli ezt a bizonyos heti plusz órát. Így konkrétan az önvédelem oktatást tanóra keretében tudjuk megoldani .

- Milyen konkrét elvárásokat fogalmazott meg az iskolavezetés az önvédelem oktatásával kapcsolatban?

Különleges elvárásaink nincsenek, pont annyi elvárásunk van, mint más tantárgyak esetében. Legyen eredményes, maximális idő kihasználtsággal, szeressék meg a gyerekek. Azt hiszem, általános iskolában az a legjobb útravaló, hogy milyen viszonya van a gyerekeknek a tantárgyhoz. Ha ezt örömmel csinálja, ha úgy indítjuk el, hogy bármikor folytatná, akkor ez a legtöbb, amit megtehetünk.

Összesen tíz osztályban, az elsőtől a nyolcadik évfolyamig tanítja, neveli  a tanulókat Shihan Gregor László VI.DAN, az iskola magyar-történelem szakos tanára, a Nippon Seibukan Akadémia magyarországi vezetője. A visszajelzések pozitívak, hiszen nemrégiben a nyolcadikosokkal bemutató órát tartott Békés megye testnevelő tanárainak,  s a kis elsősök nagy sikert arattak a nyílt tanítási órán is a szülőknél. Hogy ez a program hogyan funkcionál majd, azt valóban, csak több év után lehet majd látni. S mivel a szakember a helyi Szent Györgyi Albert Gimnázium és a Kemény Gábor Szakközépiskola rendészeti fakultációs tanulóinak lassan húsz éve tanít önvédelmet és közelharcot, elképzelhető, hogy 8-tól 18 éves korig lesz kifutása az oktatásnak, és talán – hosszabb távon- pályaorientáló is lehet!

Forrás: mob.hu

Ne hagyd az utolsó hétre! – Iskolakezdési teendők időben

Az iskolakezdés nemcsak a tanévkezdés időpontját jelzi, hanem egy egész sor előkészületet is, amelyek mindegyike fontos a zökkenőmentes visszatéréshez. Akár szülő, akár diák, akár pedagógus a kedves Olvasó, van néhány kulcsfontosságú feladat, amit érdemes időben elintézni. Összegyűjtöttük a legfontosabb teendőket!

Segít vagy árt a kalóriaszámlálás?

A kalóriaszámlálás sokak számára az első lépés a tudatos étkezés felé, hiszen segít átlátni, mennyi energiát viszünk be nap mint nap. Ugyanakkor a számolgatás nemcsak hasznos, hanem megterhelő is lehet: könnyen elvonja a figyelmet az ételek minőségéről, és akár pszichés nyomást is okozhat. Vajon valóban megéri a kalóriák bűvöletében élni?

Hogyan írjunk meggyőző motivációs levelet?

A kísérőlevél munkahelyekre történő jelentkezéskor az első benyomás eszköze az önéletrajz mellett. Nem pusztán kiegészítő dokumentum, hanem lehetőség arra, hogy megmutassuk, miért pont mi illünk az adott pozícióhoz és miért lenne velünk teljesebb a csapat. Egy jó bemutatkozó írás lényegre törő, személyes és közvetlenül kapcsolódik a hirdetett álláshoz.

Az e-rollerek árnyoldalai – Kényelmes közlekedés vagy rejtett veszélyforrás?

Az elektromos rollerek az utóbbi években szinte berobbantak a városi közlekedésbe. Gyorsak, környezetbarátok, nem igényelnek parkolóhelyet, és rövid távokon gyakran gyorsabbak, mint az autó vagy a tömegközlekedés. Ugyanakkor a kényelmi előnyök mögött komoly biztonsági kockázatok is rejlenek, amelyekről kevesebb szó esik.

Kettősségben az élet szépsége – Ünnepeljük az Ikrek Világnapját

Az élet egyik legnagyobb ajándéka a testvér, de ha ikerről van szó, ez a kötelék még különlegesebb és elválaszthatatlanabb. Az Ikrek Világnapja nem csupán egy jeles nap a naptárban, hanem egy ünnep, amelyben a szeretet, az összetartozás és az öröm jelenik meg a maga legszebb formájában.