Menü

Farmer, az örök divat

Örök divat, megunhatatlan, laza, kényelmes. Ezer arcát mutatja, mindig megújul, kortalan. Minden korosztályé, sokféle stílusú, mindenki kedvence. Farmernadrág, az örök divatdarab!

Akárhová is megyünk a világban, ma már szinte nincs is olyan hely, ahol ne viselnék a farmert, mely nemhogy kikopna a divatból, sokkal inkább az elmúlt évtizedekben egyre erősebben határozza meg a mindennapi stílusirányzatot.

A farmer több mint 150 éves történetre tekint vissza, s ma már számos ruhadarab készül belőle, így a nadrág mellett dzsekik, ingek vagy éppen szoknyák is, ám a klasszikus változat máig a farmernadrág.

A farmering, farmerdzseki, farmerszoknya, farmer overál, de még a farmerből készült táska vagy csizma is elterjedt és divatos, de a kantáros vagy másnéven kertésznadrágok is szuperkényelmesek, ráadásul ismét divatosak is.

Ha nadrágra esik a választásunk, akkor annak is számos verziója közül választhatnuk. A trapéztól a szűkszárún át a répa fazonig vagy csípőnadrágig színes a paletta.

Milyen céllal készültek az első farmernadrágok és kiknek?

Ha valaki megkérdezné, vajon honnan származik a farmer, akkor biztos, hogy a válaszolók többsége Amerikára szavazna, pedig az első farmereket Franciaországban készítették, ugyanis az iparvidékek munkásai számára strapabíróbb anyagokra volt szükség. Később a farmer széles körben kezdett elterjedni, de fő funkciója továbbra is az volt, hogy legyen egy olyan anyag, amely nehéz munkakörülményekben között is megállja a helyét.

Hogyan lett munkásruhából igazi divatőrület?

A tizenkilencedik századtól kezdve a farmer egyre elterjedtebb lett, s bekúszott a hétköznapi ruhadarabok közé. A külföldiek szemében ez testesítette meg az amerikai életérzést, minden korosztály számára kedveltté vált.

Miért olyan népszerűek a mai napig a farmerek?

Egyrészt, mert igen strapabíró anyag, mely nehezen szakad el, ráadásul a kopás csak divatosabb és sikkesebb lesz rajta, másrészt mindenhez jól passzol, hétköznapokra vagy alkalmakra, feldobva akár egy zakóval, blézerrel, blúzzal, inggel. Akármilyen stílusú farmernadrágról van szó, könnyen megtalálhatjuk a hozzáillő ruhadarabot. A méltán népszerű ruhadarab beilleszthető akár sportos, akár csábító, de még bizonyos feltételek mellett elegáns, üzleti szettekbe is.

Melyek a legkedveltebb színek?

Bátran viselnek ma már színes farmert is az emberek. A pirostól a fehéren át a mustársárgáig ma már nagyon sok színben kapható farmer. Érdemes befektetni a különböző farmer ruházatokba, amelyeket szabadon kombinálva igazán egyedi összeállításokat hozhatunk létre.

A farmerek nagyon sok éve uralják a legjobb tervezők kifutóit, a divatból egyáltalán nem múlik el, sőt ez az időtlen anyag kétszer olyan erősen tér vissza évről évre. A farmer trendibb, mint valaha, és abszolút kötelező darab minden divatkövető számára. A választék pedig óriási.

„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.

Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.

Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.

Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.