Menü

Tippek túlköltekezés ellen II.

Az előző cikkemből kiderült, hogy mit tehetünk azért, hogy kevesebb fölösleges holmi kerüljön a kosarunkba és több pénz maradjon a pénztárcánkban, most pedig a túlköltekezés ellen ígért cikkem második része következik. (anyu, becsszó, én is nagyon figyelek)

Első tanács, amiről mondjuk én leszoktam, pedig jó bevált, a bevásárlólista!

No meg az ahhoz való ragaszkodás. Semmi akciós ágyneműhuzat garnitúra, vagy női pizsama, esetleg futócucc a lidliben, semmi kifutó modell a futócipők polcain, semmi fociskártya a fiamnak, csak mert nyafog érte - és valójában 5 percig játszik vele -, a férjemnek pedig nincs újabb barkácsszerszám, jobb, ha meg sem nézi az ember a katalógust, prospektust.

A bevásárlólistát pedig ne éhesen írjuk és ne is menjünk korgó gyomorral bevásárolni.

Folyamatosan mérlegeljük szükségleteinket! Jóllakottan vásároljunk, különben egy halom kajával térünk haza, aminek a fele lejár és kidobjuk.

Ne tévesszen meg bennünket az egyet fizet, kettőt vihet akció, mert ezt az árengedményt más termékek árába fogják beépíteni, de mindenképp mi fizetjük meg.

Nem és nem és nem megyünk gyerekkel vásárolni.

Ha igen, akkor sem! Garantált az anyagi csőd.

Vásárláskor számoljunk utána, hogy az az ár hány grammra vonatkozik, valóban akciós, tényleg annyira megéri, hogy most be kell tárazni belőle?

Nézzünk bele otthon időnként a szemetesbe! Mennyi kenyér és zsemle landol a kukában, lejárt joghurt, vagy penészedett kenyér, sajt, lejárt felvágott, amit nem fogyasztottunk el, csak akkor és ott a boltban úgy éreztük (éhesen persze), hogy ezt, de megkóstolnánk és azt is, meg emezt is.

Minimalizáljuk a kísértést!

Manapság már minden percben reklámok és vásárlása ösztönző üzenetek sokaságával találkozhatunk: hírlevelek, kihagyhatatlan akciók bombáznak minket smsben, emailben, okostelefonunkon. Érdemes kikapcsolni az értesítéseket és letiltani a promóciós hirdetéseket.

A megfontolt vásárlással időt, pénzt és pazarlást spórolhatunk meg magunknak és a környezetet is kíméljük a kevesebb hulladék termelésével. Ha pedig nem éhesen megyünk bevásárolni, kevesebb csoki, cukor, szelet és nasi landol a kosarunkban, aztán a pocakunkban, végül rajtunk pluszkilóként.

Martinka Dia

Önre is jellemző az őszi szorongás?

A téli depresszióról már biztosan halottunk, ám az őszi szorongás jelensége is közismert, sokan mégsem veszik észre magukon.

Mivel segítsük a friss szülőket?

A szülés és születés eufórikus élménye körbelengi az újonnan született vagy gyarapodó kis családot, mindenki szeretne kicsit részese lenni az örömnek, de nem biztos, hogy egy újdonsült anyuka, vagy apuka pont erre vágyik. Néhány jó tanács egy háromgyerekes anyukától.

Miért olyan népszerűek a virtuális futások?

Az online tér népszerűsége minden eddiginél nagyobb, egyre több időt töltünk a „kütyük” - kel a kezünkben. A valóság ma már egyre inkább gépek és emberek közötti.
Online világ, valódi futás, mit jelent ez?

Az élet a komfortzónán kívül kezdődik

Mi is az a komfortzóna? Miért kellene kilépni belőle? Mi tart minket a megszokott, biztonságosnak hitt komfort területen belül? Miért olyan nehéz kilépni a biztonságos zónából? A megszokott berögződések sokszor olyan erősen tartanak minket fogva, hogy képtelenek vagyunk egy apró újdonságot is izgalmas lelkesedéssel fogadni, és lépni egyet kifelé.

Az időpazarlás 5 lehetséges és észrevétlen módja

Mindannyian pazaroljuk az időnket, de az időpazarlás a munkahelyen különösen fájdalmas lehet. Legújabb kutatások szerint az alkalmazottak túlnyomó többsége elismeri, hogy 30 percet vagy még annál is többet veszteget el naponta munkaidejéből, sőt 4 százalékuk a munkanap felét, illetve még többet is elpazarol munkaidejéből.