Téli leárazások vagy átverés?
- Dátum: 2018.01.24., 20:52
- Martinka Dia
- akciós, akciós ár, ár, árengedmény, áru, áruház, beharangozott, bolt, csalódás, doboz, drága, eredeti ár, fél áron, hirdetés, kedvezmény, kereskedelem, kiárusítás, kozmetikai szett, leértékelt, marketing., megtéveszt, méregdrága, nyári, olcsó, őszi, parfüm, pénztárca, reklám, százalék, szezon, téli készletkisöprés, termékek, trükk, üzlet, vásárlás, vásárló
„Menjünk innen, mielőtt még veszek valamit drágán, amiről azt hiszem, hogy akciós!”-mondta Niki barátnőm a minap, egy hatalmas árzuhanást és téli készletkisöprést, 70%-os óriási kiárusítást messziről hirdető boltban. Beindult a nagy téli leárazási szezon.
Az őszi végkiárusítás és a nagy nyárvégi leárazások után már meg sem lepődöm, mikor olyan feliratokba ütközöm, amelyek harsányan hirdetik: itt bizony 20, 30 és 50 vagy akár még 70 százalékos téli árkedvezménnyel is vásárolhatok! Naná, hogy bevágódom az üzletbe, remélvén, hogy jó áron néhány új holmira tehetek szert, de csalódom. Nem látom, hol az akció?

Akadnak már olyan boltok is, amelyek a karácsonyt megelőző időszakban is árengedményeket adnak, mintha meg akarnának szabadulni bizonyos szezonális termékektől. Nyilván a január és a február elég gyenge hónap a kereskedelem szempontjából, s a kedvezmények, leárazások kiváló vásárló-csalogatók, de biztosan annyira leakciózzák az árakat, ahogy hirdetik?
Anyukám mondása sokszor eszembe jut, mikor méregdrága – pedig leértékelt – árut lát a kirakatokban. Ilyenkor közli: „Ezek a leárazások úgy történnek, hogy mögé írnak egy nullát, aztán áthúzzák!”. Ez talán túlzás, de voltam olyan 70%-os árengedményt messziről hirdető üzletben, ahol nem találtam pénztárcámnak való leértékelt árat, mert szinte olyan magas volt, mint máshol az eredeti.
A rengeteg reklám gyakran csalódássá válik. A beharangozott óriási kedvezmények helyett sok helyen csak 10-20 százalékos kedvezményt ígérnek, ennyit pedig az év többi napjaiban is látni. Sokszor azt gyanítom, hogy az áruházak tipikus trükkje, 50-70%-os akcióval reklámozni termékeket, miközben csak 20-30%-kal árazzák le őket, valószínűleg megtévesztve ezzel a vásárlókat.
Nem azt mondom, hogy nem jön jól néhány karácsonyi utáni leárazás, egy-két kozmetikai szett vagy parfüm fél áron. Azt hiszem érdemes figyelni és kihasználni a valódi januári akciókat, de azért nem árt tájékozódni előtte, pontosan mi mennyibe kerül. Ne hagyjuk megtéveszteni magunkat jól hangzó, csábító feliratokkal és csalogató, ám nem teljesen korrekt reklámokkal, vagy marketingfogásokkal.
Nyugalom a rohanásban – így őrizheted meg a mentális egyensúlyod a mindennapokban
A modern életvitel tempója sokszor felülmúlja a szervezet alkalmazkodóképességét. A folyamatos információáradat, a munkahelyi nyomás és a teljesítménykényszer miatt egyre többen érzik úgy, hogy nehéz megtalálniuk a lelki egyensúlyt. Pedig a mentális egészség megőrzése nem luxus – hanem alapfeltétel ahhoz, hogy jól működjünk testileg és lelkileg egyaránt.
„Terápiás lustaság”: amikor a semmittevés is önápolás
Az elmúlt években a wellness és az önápolás fogalma egyre inkább kitágult. A meditáció, a jóga, a sport vagy a tudatos táplálkozás mellett most egy új irányzat kezd hódítani: a „terápiás lustaság” (therapeutic laziness).
Az okostelefon hatása a gyerekekre – áldás vagy átok a digitális korszakban?
Az okostelefon mára a mindennapi élet elengedhetetlen részévé vált – nemcsak a felnőttek, hanem egyre inkább a gyerekek körében is. A digitális világ nyújtotta lehetőségek kétségtelenül hatalmasak, ugyanakkor a korlátlan hozzáférés komoly kihívásokat is jelent. De vajon hogyan hat az okostelefon a gyerekek testi, lelki és szociális fejlődésére?
Elfek a polcon, csínyek a lakásban
Sokan ismerik a kis csínytevő manókat, melyek decemberben forgatják fal a lakásunkat, mindennapos jókedvet hozva.
Digitális detox: amikor a csend lesz a legnagyobb luxus
Egyre többen kapcsolnak ki – szó szerint – hogy újra önmagukra találjanak. Reggel az első mozdulat: a telefon után nyúlunk. Ellenőrizzük az értesítéseket, görgetjük a híreket, belenézünk a közösségi médiába, és máris mások életében kalandozunk, mielőtt a sajátunkat egyáltalán elkezdtük volna.