Menü

"Lélekben megerősített a sérülésem"

A világbajnoki bronzérmes cselgáncsozó a riói olimpia után ment kényszerpihenőre egy komoly térdműtét miatt. Hédi azonban a felépülés időszakában keményebben edz, mint valaha, hogy a 2017-es cselgáncs vb-n jó eredménnyel térhessen vissza a szőnyegre. A gyönyörű magyar cselgáncsozó remek formáját sok mozgással és táplálékkiegészítőkkel nyeri vissza, és az egészségére is sokkal jobban odafigyel a műtét óta.

Télen még inkább figyelek arra, hogy az immunrendszerem elég erős legyen a betegségekkel szemben, ezért nagyon sok vitamint, köztük C és D vitamint, valamint Omega 3-at szedek, de a magnéziumfogyasztást is fontosnak tartom az egészségem és a formám megtartásának érdekében – mondta Karakas Hédi.

A sportolót a sérülése nemhogy gátolta volna, hanem megerősítette lélekben, hogy bármilyen fájdalom árán is elérje a céljait. „Az olimpiát térdszalag nélkül csináltam végig. Akkor ez nem befolyásolt, a szőnyegen olyan hatalmas az adrenalin-löket, hogy szinte semmi másra nem koncentrálok, csak az ellenfelemre, de a felkészülésben sok olyan mozgást ki kellett hagynom, ami segített volna jobb formában lenni. Ez a térdsérülés sajnos a judóban elég gyakori, de emiatt nem éreztem magam hátrányban, sőt, megtanított, hogy amit el akarok érni, azt bármi áron végig kell csinálnom, a fájdalomtűrő képességemet pedig szinte az egekbe emelte.

A műtét utáni három hét volt a legrosszabb, mert egyáltalán nem mozoghattam. Megszoktam, hogy bármilyen feszültség van bennem, azt a sporttal tökéletesen le tudom vezetni, ezekben a napokban azonban csak feküdtem és gondolkoztam.

„A gyógyulás alatt muszáj volt formában maradnom, hogy amikor a térdem is rendbe jön, az erőnlétemmel már ne legyen baj. Ehhez azonban szükségem van olyan étrendkiegészítőkre, amelyek segítenek a teljesítményem fokozásában. Sajnos alapvetően nem vagyok egy korán kelő típus, és régen inkább kihagytam az egyik legfontosabb étkezést, a reggelit, csak hogy tíz perccel később kelhessek. Nemrég azonban megtaláltam a tökéletes napkezdést: a Scitec Nutrition Protein Breakfast reggeli zabpelyhét nem csak azért szeretem, mert pillanatok alatt el tudom készíteni, hanem olyan energiabombát ad a naphoz, amilyet más reggelinél még nem tapasztaltam."

Szerencsére már vége az inaktív időszaknak: "Ismét elkezdtem a munkát, és bár a rehabilitáció még tart, már javában készülök a következő évre, naponta ötször edzek. A 2017 nyár végén Budapesten zajló Judo Világbajnokságon ugyanis már úgy akarok visszatérni, hogy bizonyítok. A végső cél pedig nem más, mint a tokiói olimpia” – tette hozzá a cselgáncsozó.

Miért szednek sótablettát a futók?

Sokan esküsznek rá, mások pedig egyáltalán nem használják. De most akkor kell vagy sem? Mire jó a sótabletta?

Segíti-e az olimpia egy ország sportjának felemelkedését?

Előző cikkünkben arról elmélkedtünk, hogy vajon egy átlag hazai világverseny generál-e az utánpótlásnak több versenyzőt. Egyértelmű válasz nem adható, annyi bizonyos, hogy a kettő között nincs összefüggés. Az már egy másik kérdés, hogy néhány kiugró eredmény viszont érdeklődő fiatalokat hoz az adott sportágba. Ám azt már viszonylag objektíven meg tudjuk vizsgálni, hogy okozott-e sportági fejlődést egy olimpia az adott országnak. Maradjunk csak a XXI. századi olimpiáknál.

Az egészséges edző-gyermek-szülő háromszög a sport területén.

Amikor gyermekünket klubkeretek között sportolni adjuk, nagyon fontos, hogy megmaradjon a gyermek-szülő-edző háromszög stabilitása. Ennek fenntartásáért különösen a két felnőttnek kell sokat tenni, mert ha megbillen, vagy bármilyen törés következik be, annak a gyermek látja a kárát. Néhány sportág erre már konkrét leírásokat dolgozott ki.

Gyerek edzőcipőben

Az nem kérdés, hogy minden gyereknek jót tesz, ha sportol valamit. Ha lehet, próbáljon ki többféle sportágat, hiszen így tud választani közülük. Hogy miért fontos többféle sportágat kipróbálni? Erre kerestük a válaszokat a cikkben.

5 tipp, hogy mit kezdj a szabadidőddel

Az élet folyamatos tanulás. Tanulás akkor, ha egy képzést szeretnénk elvégezni, és tanulás akkor is, ha önmagunkkal kapcsolatos feladataink vannak. Ugyanígy néhányunknak tanácsra lehet szüksége, ha arról van szó, mit kezdjen a temérdek szabadidejével. Nem mindenkinek a rohanó életmód a legnagyobb ellensége.