Menü

Zab: nem ördögtől való

A zabról nem is oly rég a legtöbb embernek a takarmány jutott először eszébe, mára ez megváltozott, de még mindig sokan vannak olyanok, akik nem tudják elképzelni, hogy zabot egyenek. Pedig...

Pedig bizony: a zabfogyasztásnak rengeteg előnye létezik, ráadásul a közgondolkodással ellentétben egyáltalán nem egy íztelen, se színe, se szaga ételről van szó. A zabból ugyanis hihetetlenül sok kreatív menü készíthető, jó eséllyel éppen olyan is, amik Önnek, az ön ízlésének a legjobban megfelel.

A zabot Magyarországon mindig is elsősorban takarmánynövényként termesztették, a régi időkben ugyan készítettek belőle kenyeret, de ez nem volt meghatározó. A reggelizőasztalokon való felbukkanása az angolszász kultúrának köszönhető, ott terjedt el először ez a szokás.

De mi a jó benne? A zab nem tartalmaz glutént (de az arra érzékenyek ezt ellenőrizzék csomagoláson, mert könnyen előfordulhatnak szennyeződések, csak olyan terméket fogyasszanak, amelyek feltűntetik a belső gluténmentes mivoltát!), tartalmaz ugyanakkor jelentős mennyiségben rostot, ezáltal jó eséllyel csökkentheti a rossz koleszterin szintjét. Ez mindjárt jó hír a szívnek, valamint az ereknek, a rendszeres fogyasztás a koleszterinszint mellett a vérnyomást is remekül, eredményesen szabályozhatja.

Amellett, hogy több fontos tápanyag forrása, a zab az elhízás megelőzésében is segíthet. Növeli a teltségérzetet, segíti az emésztést. Ha már emésztés, kimutatták, hogy a rost gazdag étrendet folytatók körében kisebb eséllyel alakult ki bélrendszerrel kapcsolatos daganatos megbetegedés.

Egészséges nassolnivalók

Ha fogyókúrázol, akkor is ennél, ha amúgy nem vagy éhes. Ilyenkor inkább engedj a kísértésnek! Válogass kedvedre az alábbi 21 finomság közül, melyek ráadásul nem tartalmaznak többet 100 kalóriánál.

Falászavar – mi az oka?

A falászavarnak nevezett kontrollálatlan falásrohamok 2013-ben jelentek meg önálló kórképként a mentális betegségek rendszerében. Falászavar esetén hirtelen és egyszerre jóval több ételt és ezáltal több kalóriát fogyaszt az illető.

Várandósság alatti étrend

Nem, nem kettő helyett eszünk. Ikrek esetén se három helyett. Minőséget és nagyon jól megkomponált, tápanyagdús táplálkozást kell összerakni. Nem is olyan egyszerű.

Spárga a szuperegészségért

A spárgában nagyon kevés a zsír és a kalória (egy csészényi mennyiségben mindössze 32 van), emellett viszont sok a rost, ezért ideális étel azoknak, akik le szeretnének dobni pár kilót. Legjobb, ha főtt tojással párosítjuk, mert a tojásfehérje tartalmával együtt komplett étkezésnek számít, amely hosszú időre jól is lakat.

A legmagasabb glikémiás indexű ételek

A glikémiás index valójában egy számérték, amely az élelmiszereket egy 0-100-ig terjedő skálán sorolja be vércukorszintre gyakorolt hatásuk alapján. Ezt eredetileg a cukorbetegek számára fejlesztettek ki, de érdemes alkalmaznia azoknak is, akik számára a betegségek megelőzése és a karcsú alak egyaránt fontos.