Menü

Mielőtt fogyókúrába kezdenénk…

Tavasszal beköszönt a melegebb idő, és már egyre kevesebb réteg ruhát kell magunkra ölteni, a strandszezon is elérhető távolságba kerül. Ilyenkor aztán sokan kezdenek fogyókúrába, hogy a téli időszak alatt felszedett felesleget, amit már a nagykabát sem takar, minél hamarabb leadják.

Bár nemcsak ebben az időszakban kellene odafigyelnünk testsúlyunkra, annyi bizonyos, hogy a tavasz az újjászületés ideje, pozitív energiáit testi-lelki megújulásunk szolgálatába állíthatjuk.

De ilyenkor se feledkezzünk meg a fogyókúra „aranyszabályairól” és legyünk kritikusak, mert a diéták, és a fogyókúrák az egyik legtöbbször érintett témák manapság, de mégis sok tévhit kapcsolódik hozzájuk.

Számos hatásosnak tűnő diéta létezik, de mindenképpen az egyéni sajátosságokat kell figyelembe vennünk, amikor kiválasztjuk a módját, hogy hogyan akarunk megszabadulni a felesleges kilóinktól. Mindenkinek más válik tehát be, de az önsanyargatás, és a túlzó lemondásokkal járó fogyókúrák általában zátonyra futnak. Ha bizonyos dolgokat teljesen megvonunk magunktól, szervezetünk többnyire heves kívánással reagál rá, ami egy idő után minden önfegyelmet felőröl és diétánk összeomlik. A mértékletességet tehát érdemes szem előtt tartanunk, inkább kisebb elvárásokat, célokat tűzzünk ki, és fokozatosan próbáljuk leadni a plusz kilókat.

Manapság számos cikk szól arról is mennyire fontos a megfelelő minőségű és mennyiségű reggeli fogyasztása az egész napos teljesítmény szempontjából. Fogyókúra idején se hagyjuk el a reggelit! Főleg azért ne, mert a reggeli kihagyása rontja a teljesítőképességünket, és ha leesik a vércukorszintünk még rosszul is lehetünk. Ráadásul, ha nem reggelizünk, még inkább megéhezünk, és a nap többi étkezésénél pótoljuk be bőségesen az elmaradt kalóriákat.

Ha pedig a léböjtkúrák közül választunk, érdemes tudnunk, hogy ezekkel alapvetően nem a zsírból dolgozunk le. A léböjtkúrák a szervezet méregtelenítését segítik, de a salakanyagok mellett ilyenkor vizet is vesztünk, melyet megfelelő módon pótolnunk kell. Életmód változtatás, fogyókúra előtt alkalmazhatunk egy ráhangolódó, méregtelenítő léböjtkúrát, de legyünk körültekintőek, mert egy szakszerűtlen léböjt komoly anyagcsere problémához is vezethet.

Fotó:
pixabay.com

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?