Menü

Kezdjük diétával az évet. Vagy inkább ne!

A karácsonyi pluszkilók leadása minden év vége egyik fő slágertémája. A hangsúly nem a diétán, hanem az odafigyelésen van.

Mindenki ismeri a szituációt: a karácsonyi ünnepek „ereszd el a hajam” gasztronómiai mentalitása általánosnak mondható. A nehéz ételek és édességek garmadája nincs túl jó hatással szervezetünkre. A baj ráadásul nem is azzal van, hogy szenteste és az utána következő két napban többet eszünk a kelleténél, hanem azzal, hogy nehéz ezzel a lendülettel leállni.

A karácsonyi ünnepek és rokonlátogatások után ugyanis a nagy mennyiségben legyártott finomságok jó része még mindig az asztalon, hűtőben van, így a „túladagolás” rendszerint év végéig folytatódik. Ráadásul ekkor következik egy újabb ünnep, ami ugyan szintén nem a visszafogott fogyasztásról ismert.

Mi a teendő akkor, ha nem szeretnénk, hogy a januárunk a plusz kilók miatti sopánkodással teljen? Hogyan akadályozzuk meg, hogy esetlegesen maradandó felesleget gyűjtsünk be?

Érdemes erre már karácsony előtt gondolni. A rokonságban valószínűleg mindenki süt-főz, nem biztos, hogy nekünk is hatféle süteménnyel és ötféle főétellel kell készülnünk. Minél kevesebb, annál kisebb az esély a felhalmozódásra. Mert ami marad, azt nagy valószínűséggel el is fogyasztjuk. Tehát csökkentsük a mennyiséget, s esetleg próbáljuk meg erre a rokonságot is rávenni.

A másik megoldás a sportolás azonnali elkezdése az ünnepeket követően. Nem kell nagy dologra gondolni, csak egy kis tornára, sétára, vagy futásra. Ez nemcsak jó hatással van ránk, hanem a nassolástól is elveszi az időt.

Ha cukorból és zsírból időben visszaveszünk, nem kell szégyenkeznünk és bosszankodnunk, ha a mérlegre állunk. Igyekezzünk visszatérni a zöldségekre és a gyümölcsökre, minél előbb visszalépünk a régi kerékvágásba, annál jobb.

Amennyiben betartjuk a fentieket, biztosan nem kell nagy diétával kezdenünk az esztendőt.

Fotó:
pixabay.com

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?