Menü

Ne főzz porból, keverj magadnak!

Rohanó világunkban egyre népszerűbbek a fűszerkeverékek, a különböző instant ételporok, készételek, ízesítők. A hétköznapi vásárló nem is sejti, hogy mennyi felesleges és egészségtelen adalékanyag lehet ezekben az étel-alapanyagokban. Pedig a legtöbb egyáltalán nem különleges, és magunk is könnyen össze tudunk állítani hasonlót pici időráfordítás szükséges csak hozzá. Megéri az egészségünk érdekében!

Hogy mik lehetnek ezekben a készítményekben, amik egészségtelenek? Ízfokozók, tartósítószerek, mesterséges aromák, cukor… Így nemcsak hogy természetellenesek, hanem még hizlalóak is lehetnek ezek a keverékek! Nagyon sokan már azt sem tudják, hogyan nélkülözzék például a fűszerkeverékeket. Pedig nagyon egyszerű: a hasonló ízhatás elérésének érdekében olvassuk el az eredeti készítmény összetevőit, majd válogassunk össze hasonlókat, és keverjük össze magunk a fűszereket, vagy a szószt. Lehet, hogy egyszerűbb rászórni valamit az ebédre, ami vöröshagymaport (!) tartalmaz, de ugye nem gondoljuk, hogy ez valóban jó megoldás?

Ha valaki sok ilyen készítményt használ, akkor elképzelhető, hogy eltart egy ideig, mire átszokik a friss, valódi, és ízfokozómentes ételekre. Ugyanis az ízfokozók rendelkeznek azzal a vásárlót fogva tartó tulajdonsággal, hogy becsapják érzékeinket, és finomabbnak érezzük a velük készült ételt, mintha eredeti alapanyagokból készült volna. Ha viszont egyszer már hozzászokunk, vagy újra rászokunk a valódi összetevőkhöz, akkor hirtelen furcsának, műnek érezhetjük ezeket a porokat és gyári fűszerkeverékeket, szószokat.

Mindenképp érdemes házilag kísérletezni, mert a legtöbb ilyen élelmiszer nem tartalmaz olyan különleges hozzáadott értéket, amelyet mi magunk ne tudnánk helyettesíteni. A legtöbb már általunk is ismert fűszereket rejt, valamint alapanyagokat helyettesít. Persze az ember egy stresszes, rohanó időszakban könnyen elcsábul, idő hiányában egyszerűbb ilyesmit leemelni a boltok polcairól, amit csak rá kell önteni a húsra, vagy hozzáadni a süteményhez. Dolgozzunk hát előre: mi is összeállíthatunk otthon saját fűszerkeverékeket (túlzott kreativitás sem kell hozzá, ha esetleg ettől tartanánk, hiszen csak le kell másolnunk nagyjából a bolti keverék összetevőit), amit aztán csak fel kell használni igény szerint. Aki tart ettől, az inkább a bioboltok polcain és gourmet üzletekben keresgéljen, mert már egyre több természetes fűszerkeverék áll rendelkezésre. 

Fotó:
pixabay.com

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék

Gyümölcsevés szabályai

A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy naponta öt adag gyümölcsöt - illetve zöldséget - kellene enniük egészségük érdekében.

A spenót egészségügyi hatásai

A spenót, a tápanyagokat tekintve, valódi kincsesbánya. Energiával tölt fel, hozzájárul a mentális- és fizikai egészségünkhöz, számos betegség megelőzésére és kezelésére alkalmazható.

Diétás tészta receptek

A tésztaféléket elhagyni nagyon nagy lemondás, de ha fogyni akarunk, akkor bizony jelentős mértékben csökkenteni kell a mennyiséget. Ez nem azt jelenti, hogy soha többet nem lehet enni belőle. Egyrészt kapható ma már csökkentett szénhidráttartalmú tészta is, másrészt okos trükkökkel beépíthető az étrendbe a sima, durum-, teljes kiőrlésű lisztből készített változat is.