Menü

Hiba gondolkodás nélkül sportolni

Hiába sportol valaki rendszeresen, ha nem figyel oda arra, hogyan, milyen körülmények között végzi a mozgást. Néhány, aprónak tűnő hiba elronthatja az egész lényegét.

A mozgás lényege a fittség, az egészség és a jó hangulat, voltaképpen az, hogy gondoskodjunk szervezetünk megfelelő állapotáról, miközben még jól is érezzük magunkat.

Igen ám, de ha nem végezzük átgondoltam a gyakorlatokat, választhatunk bármilyen sportot, az ellenkező hatást válthatjuk ki. Ez azért különösen bosszantó, mert mozgunk, sportolunk, igyekszünk pozitív életmódot folytatni és példát mutatni, a célt mégsem érjük el.

Az egyik leggyakoribb probléma a túlerőltetés, túledzés. A sportolás gyakoriságát, intenzitását mindig saját testünk képességeihez kell igazítani. Ez sokszor pofonegyszerű, csak némi odafigyelés szervezetünk jelzéseire, másoknak viszont nem megy könnyen. Utóbbiaknak érdemes szakember segítségét kérniük. A mozgásfajta kiválasztásában és a helyes gyakorlásában egyaránt.

Bármit is sportoljunk, arra elegendő időt és megfelelő energiát kell hagyni. Nem csak átrobogni az edzésen, mint mondjuk egy bevásárláson, hanem megadni a módját az alkalomnak. Energia és idő nélkül ugyanis hosszabb távon nem leszünk képesek megfelelni az elvárásoknak, ami ahhoz vezethet, hogy szépen abbamarad a sportolás. Gondolkodás, elképzelés nélkül nincs sok értelme belevágni a dologba.

Nagyon fontos a bemelegítés és a nyújtás, ahogyan a megfelelő regeneráció is. Ha úgy érezzük, a kelleténél fáradtabbak vagyunk, pihenjük ki, megelőzendő a sérüléseket.

Fotó:
pixabay.com

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?