Menü

Hogyan maradjunk tudatosak Black Friday idején?

Idén, a legtöbb helyen, november 29 – én lesz a Black Friday, amely egy olyan nap, amikor már a karácsonyi bevásárlásra készülve, a legtöbb üzletlánc hatalmas akciókat tart. Mostanra több bevásárlóközpont és online portál ezt nem csak egy napra szűkíti le, hanem akár egy héten keresztül is tarthat. Érdemes azonban szemfülesnek lenni, hiszen ez igazából csak egy nagyon jól irányzott marketing stratégia, amivel a pszichénkre szeretnének hatni.

Főleg egy ilyen stresszes vásárlási időszakban, mint a karácsony környéke, könnyen a nem kívánt vásárlások bűvkörébe eshetünk, hiszen az árleszállítások miatt úgy érezhetjük, hogy ez az egyetlen alkalom mikor olcsón beszerezhetjük az adott terméket.

De milyen hatással is vannak pontosan a reklámok a pszichénkre? A sokszor csak egy napra korlátozott akciók könnyen sürgetően hatnak, ami kiválthatja belőlünk a „félelem a kimaradástól” érzését. A szuggesztív szövegek is nyomást próbálnak gyakorolni ránk, a különböző erre utaló kifejezésekkel, mint például a „csak ma”, „korlátozott készlet”, vagy „utolsó darabok”. Ha még kapkodunk is, esetleg nincs elég időnk utánanézni, könnyen beleeshetünk ezeknek a csapdájába.

A legjobban úgy tudjuk elkerülni ezt, ha az adott terméket megnézzük más boltokban, esetleg online is, vagy hosszabb időn keresztül követjük az árváltozását, aminek köszönhetően kiderül, mennyire nagy is az adott akció. Az eredeti ár, amit a leárazás előttinek írnak, sokszor nem valós, ezáltal mesterségesen manipulálják az akció mértékét az eladók, erre is érdemes odafigyelni.

Nem csak verbális, hanem vizuális elemek fogságába is könnyen beleeshetünk, a legtöbb online weboldal hatalmas fekete – piros bannereket használ a Black Friday idején, amelyen nagyszázalékú akciókat hirdetnek, illetve a már előbb is említett nagyban áthúzott, általában irreálisan magas eredeti árat mutatják. A legtöbb áruház és weboldal, már november elején megkezdi az esemény reklámozását, a szemfülesek tehát ilyenkor már elmenthetik az általuk kedvelt termékeket, és megnézhetik 29 – én, hogy tényleg annyival olcsóbb – e.

Bár hazánkban az, hogy a termékek keresettsége miatt verekedés, vagy más rendbontás alakuljon ki nem jellemző, ennek ellenére érdemes kétszer is meggondolni, hogy érdemes-e ilyenkor bevásárlóközpontok közelébe mennünk. A legtöbb akció online is elérhető, és a vásárlói magatartásunkat nagyban befolyásolhatja mások viselkedése, esetlegesen a valósan látjuk, hogy már csak néhány termék van a polcon, könnyen impulzusvásárlásra adhatjuk a fejünket.

Senkit nem szeretnék azonban elriasztani ezektől az akcióktól, hiszen tényleg akadnak olyan ajánlatok, amiknek segítségével spórolhatunk akár a karácsonyi ajándékokon. Mindenképpen érdemes azonban készíteni egy listát azokról a termékekről, amelyekre ténylegesen szükségünk van, illetve határozzunk meg egy költségkeretet, amit semmiképp sem szeretnénk átlépni. Akár csoportosíthatunk át erre pénzt, vagy átállíthatjuk erre a napra a bankkártyánk online vásárlási költséghatárát.

Szent Flórián, a tűzoltók védőszentje és a Tűzoltók Világnapja

A hagyományoknak megfelelően évtizedek óta Szent Flórián halálának napján, május 4-én tartják a tűzoltók világnapját. Hazánkban is több helyen találunk Szent Flórián szobrot.

Sikeres emberek szokásai

A sikeres emberek szokásai gyakran hasonlók bizonyos dolgokban, még akkor is, ha különböző területeken értek el sikert. Ezek a szokások nem garantálják az eredményeket, de nagymértékben hozzájárulhatnak az érvényesüléshez. Íme néhány gyakori szokás, amit sok sikeres ember gyakorol!

Tudnivalók az önbeteljesítő jóslatról

Önbeteljesítő jóslat az az előrejelzés, vagy hiedelem, amely akkor is valóra válik, ha eredetileg nem volt alapja vagy indoka, mert az, hogy valaki hisz benne vagy cselekszik ennek megfelelően, hozzájárul ahhoz, hogy a jóslat valósággá váljon. Gyakran előfordul például a pénzügyi vagy társadalmi helyzetekben, ahol a várakozások befolyásolják a viselkedést, és ezáltal alakítják a tényleges eredményt.

A cukros víz egészségesebb, mint az energiaital?

A sima cukros víz, vagyis a fehér cukor (szacharóz) oldat, ugyanolyan hatékony lehet a sportteljesítmény fokozásában, mint a drágább energia- vagy sportitalok. Ez különösen akkor igaz, ha a sportoló a maximumra törekszik, például verseny közben.

Miért lett újra menő matricákat gyűjteni?

Mostanában azt érzem, hogy a matricák, más néven stickerek gyűjtése és használata újra virágkorát éli. Nemcsak a gyerekek ragasztanak színes kis képeket füzeteikbe, hanem felnőttek milliói is szenvedéllyel halmozzák fel, rendszerezik, sőt, eszközeiket – laptopjaikat, telefonjaikat, vizespalackjaikat – is előszeretettel díszítik velük.