Menü

Két kéz három gyerekre

Esküszöm, hogy nekiálltam. Megvolt a téma, az „ihlet” a laptop, az időm. Cikkírás három gyerek mellett. Én mindent megtettem.

Épp csak felébredt a Kicsi, mikor berontott az ajtón a két Nagy a suliból és egymás szavába vágva körülbelül félszáz információt akartak megosztani velem 5 másodperc leforgása alatt: „anya osztálykirándulásra én viszem a labdát”, „kell vinni holnapra 500Ft-ot”, kaptam egy lufit, felfújod?” „a pénteki életvitel órára bográcsot ígértem” (nekünk nincs bográcsunk) „és betelt a matekfüzetem, vettél másikat?” (nem tudtam, hogy betelt a gyerek füzete „hashtag szaranya”)

„ugye lesz ma foci? Mehetek edzésre? Nem anya, nincs lecke, vagyis nem tudom, azt hiszem minden kész. A napköziben megcsináltuk. A matekot is persze. Leírtam a Veronikáról. Csak a természetismeret, a töri meg az irodalom van” (csak???)

Ha az apjuk szolgálatban van és 24 órázik, az igazi kaland számomra a hárommal egyedül, mire iskola után szakkörről/edzésről hazavergődünk a gyerekek már kellőképp fáradtak ahhoz, hogy a maradék leckéhez már csak nagy sírások árán üljenek le én pedig azt hazudom, ha előbb végeznek, játszhatnak még a szobájukban, pedig már akkor bűntudatom van, mikor kimondom, hiszen majdnem fél 7-nél járunk. (hashtag szaranya)

Mire végig küzdjük a szarvasmarha részeit, a János vitézt és a Római Birodalmat meg a mássalhangzó törvényeket, már lazán fél 8, miközben a másfél évesem hatszor mászik fel az asztalra, kiborít egy fél pohár vizet és nyomja a szememre a 3D mozisszemüveget, hogy vegyem fel én is, a 8 éves palacsintát kér, a 11 évesem pedig még mindig „dolgozik”. Számoljuk csak össze? 12 órája.

A hiszti ilyenkor már alap: „azÁdimiértnemtanul, nekemmiértkell, nemisadtálpalacsintát, az Ákosmiértevettnégyet, gofrivan? jóakkornemeszek, éhenhalokmiattad, nincsahűtőben, deottvan, nemlátom, szomjasvagyok, kértemmárinni, eznemazapohár, (az én poharam viszont itt már betelt...)”

Valóságos közelharcot vívunk, mire közelít a lefekvés ideje.

„vacsifürdés, menjmáraludni, denemakarok, mossfogat, hányszorszóljakmég, nefeleselj demészaludni, mindjártkilencóra, demégnemisettem, deettél, fogatmármostamreggel, márpisiltem, holaplüssöm, aludhatokveled?”

A lefekvés valóságos aknamező, mindenhol véget nem érő kérdések sorozata, élménybeszámolók hada és egyre távolodunk az elalvástól, pedig már fél 9.

„holnapisleszedzés? deiskolamiért? elvihetemaplüsstigrist? nézhetekreggelmesét? megszámoljukazsebpénzem?” „felhívhatomapát?”

Ilyenkor a legtürelmesebb énem is feladja, már csak legyint arra, hogy megint nem a takaró jó oldala van felül és egyébként is az Ákos több puszit kapott, mint az Ádám, miért nem veszek egy elektromos rollert, mert ők milyen régóta szeretnék (most hallom először esküszöm) és különben is apa miért dolgozik.

Mire egy Columbot is megszégyenítő keresztkérdésáradat után leizzadva kiszabadulok a gyerekszobából, s elcsendesednek már egy katyvasz a fejem, totál lezsibbadtam, már nem tudom miről akartam cikket írni és amúgy sem találom a megfelelő szavakat, 4 órakor ettem utoljára leszámítva minden gyerek minden maradékát, s azon gondolkozom a kihűlt délutáni kávémat igyam-e meg, vagy ugorjuk át és bontsam a bort.

5 kreatív szülő-gyerek program, ami a gyerekek fejlődését is segíti

Az együtt töltött minőségi idő semmivel sem pótolható a gyerekek szellemi és mentális fejlődése szempontjából, ráadásul a közös programok a szülőknek is segítenek a töltekezésben. Legyen szó például közös sütés-főzésről, meseolvasásról vagy mesehallgatásról, ezek a tevékenységek mind segítenek elmélyíteni a szülő és a gyerek közötti kötődést, támogatják a kicsik fejlődését, és nem utolsó sorban rengeteg boldog közös emléket is begyűjthetnek velük.

Kutya a családban

Lakótelepen nőttem fel, sajnos soha nem volt háziállatom, így nem volt lehetőségem megtapasztalni, milyen érzés egy házi kedvenc a családban, ám költözésünk óta fontolgatom, hogy menhelyről hazaviszek egy kutyust.

Iskolai telefonhasználat pro és kontra

Mai témánk apropóját az adta, amit a minap olvastam a világhálón: a brit iskolákban szigorú ellenőrzési rendszert vezetnek be: az iskolák felelőssége lesz, hogy a diákok ne használhassák a mobiltelefonjukat a tanórákon. Iskolai telefonhasználat pro és kontra.

Ha nem múlik a gyereknél a köhögés…

Téli-télvégi időszakban gyakrabban betegek a gyermekeink, s különösen azok a gyerekek hajlamosak az influenzára, elhúzódó hurutos és/vagy száraz köhögésre, akik közösségbe járnak, azaz bölcsisek, ovisok vagy iskolába járnak, tehát szinte minden csemete.

A gyerekek harmada nem reggelizik otthon

A gyerekek harmada nem reggelizik otthon, ami azt jelenti, hogy éhgyomorra indulnak el reggel – állapította meg egy kutatás, melyből sajnos megállapították, hogy három gyerekből egy reggelizés nélkül indul el otthonról az óvodába, iskolába.