Magyar sikerek az arcápolásban
- Dátum: 2021.03.26., 02:59
- Nagypál Bíborka Anna
- képek:pexels.com
- arcápolás, brand, dermatológia, dermokozmetika, egészség, magyar, márka, mentes termékek, siker, tudatosság
Már jól lehet látni, hogy a jövő a környezettudatosságban, a szemétmentes termékekben van. Fontos a helyes arcápolás és a megfelelő, egyéni rutin kialakítása, erre egyre több magyar cég és influenszer is felhívja a figyelmet. Azt is figyelembe veszik, hogy az ilyen minőségi termékeket borsos áron árulják, ezért próbálkoznak pénztárcabarát megoldásokat keresni. Emiatt egyre több magyar vállalkozás lendül fel és hódítja meg magyar emberek ezreit.

A Geek&Gorgeous magyar márka Rácz Judit nevéhez köthető, aki a krémmánia.hu megálmodója egyaránt. 2015-ben jött az ötlet, hogy Budaházy Péterrel (Helia-D tulajdonosa) közösen egy márkát készítsenek. A G&G termékei parfüm-, színezék- és szárító alkoholmentesek, állatokon nem tesztelik a hatóanyagokat. Kerülik az allergén anyagokat és a vitatott összetevőket. Tiszta hatóanyagokat és top összetevőket használnak. Gyártanak AHA, BHA és PHA savakat, emellett például niacinamide, C-vitamin, azeclair és hialuron szérumokat. Foglalkoznak tonik, lemosó és retinal gyártásával is. Egészen pénztárca barát az összes termékük, és 100%-ban magyar. Létrehoztak egy angol nyelvű oldalt is, hogy külföldre is elszálljon a hír, hogy milyen szuper márka a Geek&Gorgeous.
Az almost 1.618 nevű cég egy teljesen új márka a magyar dermatológiai márkák között. A PHI Cosmetics szintén magyar márka szárnyai alatt nevelkedett, a szakmai csapat vezetője egy fiatal élelmiszer-és biomérnök, Szujó Nóra. A csapat sokféle képzettségű mérnökből és szakemberből áll, hogy minden termék professzionális legyen. „Az almost 1.618 megalkotásánál az volt a cél, hogy egy natúr, káros anyagoktól mentes minimalista formulákból álló termékcsaládot hozzunk létre, melyben a fókuszt a hatóanyagokra helyeztük.” – írja bemutatkozójában Nóra. Natúr összetevőkkel foglalkoznak a gyártási folyamatok során. Sőt annyira nyitott a vásárlókra a cég, hogy mindenkit invitálnak a laborukba, ahol meg lehet nézni a gyártási folyamatot és ingyenes konzultációra is van lehetőség. Rengeteg szérumot árulnak (ők ezeket monoszérumként és biszérumként hirdetik), de arckrém is található a palettán. Árban drágább, mint a G&G, de ők is minőségi összetevőkkel dolgoznak.

A Manna egy régebbi márka, már drogériák polcain megtalálhatóak termékeik. Nemcsak arcápolással, hanem magával a szépségápolással foglalkoznak, ezért gyártanak szappant, sampont és egyéb termékeket is. Megalkotója Varga-Darabos Andrea otthon kezdett kísérletezni a vegyszermentes szépségápolási termékekkel, mert az újszülött kisfia csupa kiütés lett. Később 2010-ben hobbijából vállalkozást indított, és gyermeknevelés mellett tanult is. Elsődleges irányvonaluk a szappangyártás volt, és úgy nőtte ki magát ez a naturkozmetikai vegán márka. A Manna az első magyar, a Cruelty Free International által is elismert, garantáltan állatkísérlet-mentes kozmetikai márka. Már gyártanak arcápolókat, szépségolajokat, arcpakolásokat és bőrradírokat. Ellentétben a fenti két céggel, a Manna nem dermokozmetikai cég, de törekednek a káros összetevők kerülésére, azonban termékeik tartalmaznak parfümöt. Árban nagyjából a fenti két cég között helyezkedik el.
A következő részben még hozok pár sikeres magyar arcápolási céget, hiszen még lehet folytatni a sort! Legyünk büszkék ezekre a márkákra, és ha tehetjük, válasszunk mindenből magyar terméket, ezzel támogatva a magyar munkahelyeket!
Nagypál Anna
A legjobb természetes édesítők
A cukorfogyasztás csökkentése manapság egyre többek számára válik a tudatos életmódváltás részévé. Az egészségtudatos emberek nem szeretnének lemondani az édes ízekről, ugyanakkor keresik azokat a megoldásokat, amelyek nemcsak finomak, de a szervezetükre is kedvező hatással vannak. A természetes édesítők pont ezt kínálják: finom alternatívát a hagyományos kristálycukor helyett, hozzáadott értékekkel.
A szemszárazság kialakulása, tünetei és kezelése
A vörös és viszkető szem ma már nem csupán az idősebb korosztály problémája. Egyre több fiatal is szenved tőle, különösen azok, akik napjuk túlnyomó többségét képernyő előtt töltik. A modern életvitel, a mesterséges fények és a légkondicionált környezet mind hozzájárulnak ahhoz, hogy látószervünk természetes védelmi rendszere – a könnyfilm – felboruljon.
A természet takarója
Ahogy beköszönt az ősz, a természet lassan álomba merül: a fák levelei megsárgulnak, lehullanak, és vastag avarszőnyeggel borítják a földet. Sokan ilyenkor lapátot ragadnak, hogy eltüntessék a „rendetlenséget”, pedig az avar nem szemét, hanem a természet egyik legfontosabb alkotóeleme. Életet, tápanyagot és védelmet nyújt – nemcsak a talajnak, hanem számos élőlénynek is.
A felfázás: amikor a hideg nem csak kellemetlen, hanem veszélyes is
A felfázás, más néven húgyúti fertőzés, az egyik leggyakoribb, kellemetlen panasz, amely főként nőknél fordul elő, de férfiakat sem kímél. Bár a neve alapján úgy tűnhet, hogy a hideg az egyetlen kiváltó oka, valójában a fertőzést legtöbbször baktériumok – főként az Escherichia coli – okozzák, amelyek a húgycsőbe jutva gyulladást váltanak ki.
Illóolajok varázsa az arc- és hajápolásban
Az illóolajok évezredek óta fontos szerepet töltenek be a szépségápolásban, legyen szó bőr- vagy hajápolásról. Természetes összetevőik révén nemcsak kellemes illatot biztosítanak, hanem számos jótékony hatással bírnak a bőr és a haj egészségére is.