Menü

Mitől ilyen népszerű a TikTok?

Bizonyára már sokan hallottak az új népszerű közösségi média applikációról, a TikTokról, amit már több mint egy milliárd ember töltött le. A kínai alkalmazás már 2016 óta létezik, de számunkra csak most vált igazán ismertté, de ennek ellenére is szárnyal. Mi lehet a siker titka?

2016-ban egy kínai cég - a ByteDance - megalkotta a Douyin nevű alkalmazást, ami lényegében a TikTok közvetlen elődje. Az applikációban rövid táncos, koreográfiás videókat lehetett megosztani. Majd 2018-ban egyesült a musical.ly-vel, így lett elérhető az Egyesült Államokban és 150-nél is több országban. 2019-ben már többen töltötték le, mint az Instagramot vagy a Facebookot, így a leggyorsabban növekvő közösségi alkalmazássá vált világszerte. Legutóbbi adatok szerint 800 millió felhasználója van. Az applikáció egyenes utat kínál a Z és Alfa generációkhoz, ezért egyre több cég készít TikTok felhasználót a fiatalok elérése érdekében, de ez még gyerekcipőben jár.

A TikTok lényege, hogy rövid videókat lehet készíteni zenékre, felvételekre, vagy akár mások videójára is lehet reagálni. A hangok kvázi hashtagként viselkednek, ugyanis ha rákeresünk egy zenére, akkor megtalálhatjuk azokat a videókat, amik arra a zenére készültek. Ugyanígy működnek az effektek is. Nagy lehetőséget teremt a kreativitásnak, sokféle lehetőség közül lehet választani. A videók témája is kötetlen: vannak szórakoztató és elgondolkodtató videók is.

Sokan elítélik az applikációt, mert kifejezetten a fiatalok használják és sok a felesleges és értelmetlen tartalom, hiszen akár a 10-12 éves korosztály is készít tartalmakat. Egy friss hazai kutatásból (Post For Rent és a Ringier Axel Springer Magyarország Digital Media Campus) kiderül, hogy a hazai felhasználók kétharmada 18 éves, vagy 18 éven aluli, és mindössze 0,37%-ot tesznek ki a 40 év fölöttiek. Legfőbb negatív tulajdonsága viszont az, hogy rendkívül addiktív. Ezt az is bizonyítja, hogy a hazai felhasználók 63%-a naponta többször is megtekinti a TikTokot.

A felhasználók 80%-a követ népszerű TikTokkereket, és mindössze 6% követ céget vagy márkát. Erről arra következtethetünk, hogy a cégek többsége még nem ismerte fel a TikTok marketing sikerét. Viszont van, aki már hazai viszonylatban is rájött a siker titkára. Érdekességként szeretném megemlíteni, hogy egy hazai cég 1+1 órás konzultáció keretében TikTok stratégiát dolgoz ki cégeknek 399.000 Forintért cserébe! Valóban ekkora erő van a TikTok marketingben? Ez csak hónapok, évek múlva fog igazán világossá válni, amikor a cégek is megjelennek ezen a platformon. Viszont manapság inkább az Instagram felületen vannak jelen a cégek, sőt már közvetlenül tudunk ott vásárolni.

A TikTok egyelőre a fiatalabbak platformja, de kis idő elteltével, mint a Facebooknál, megfigyelhetjük akár az idősebb korosztály jelenlétét is. A növekedés viszont mindenképpen figyelemreméltó már most, hiszen már 2018-ban 78 milliárd dollárra becsülték a cég értékét és a bevételi előrejelzéseket is felül kellett vizsgálni, hiszen a várt 100 milliárd jüan helyett 120 milliárd jüan ütötte a markát a cégnek.

Nagypál Anna

Téli madáretetés szabályai – így segíthetünk a madaraknak biztonságosan

A tél beköszöntével a természet megváltozik, az élelemforrások pedig egyre szűkösebbé válnak a madarak számára. Ilyenkor sokan szeretnénk segíteni a kertünk, erkélyünk környékén élő kis szárnyasokat, de fontos tudni: a madáretetés felelősséggel jár.

Miért válaszd a nordic walkingot?

Sokan szeretnének egészségesen élni és rendszeresen mozogni, de nem feltétlenül tudnak intenzív sportokat végezni. Számukra a nordic walking ideális választás: természetközeli, kíméli az ízületeket, mégis hatékonyan átmozgatja a testet, és egyre több futóversenyen is külön kategóriát kap ez a mozgásforma.

A természet takarója

Ahogy beköszönt az ősz, a természet lassan álomba merül: a fák levelei megsárgulnak, lehullanak, és vastag avarszőnyeggel borítják a földet. Sokan ilyenkor lapátot ragadnak, hogy eltüntessék a „rendetlenséget”, pedig az avar nem szemét, hanem a természet egyik legfontosabb alkotóeleme. Életet, tápanyagot és védelmet nyújt – nemcsak a talajnak, hanem számos élőlénynek is.

„Hygge” – a dánok boldogságának egyik kulcsa

Ahány nép, annyi szokás, legyen az gasztronómia, orvoslás, vagy életfelfogás. A dánok ezutóbbiban kifejezetten jók, de hogyan csinálják?

Ősz a kertben – a csendes álom ideje

A hűvös napok érkezésével az udvar is átváltozik. A harsány nyári színek helyét átveszik a szürkésebb árnyalatok, a virágágyások fölött pedig ott lebeg a nyugalom látszata. Sokan ilyenkor hajlamosak elengedni a kültéri munkát, mondván úgyis vége a szezonnak. Pedig éppen ilyenkor dől el, milyen lesz tavasszal a kert, hiszen a minőségi gondoskodás minden percét visszaadja a környezetünk.