Mitől ilyen népszerű a TikTok?
- Dátum: 2020.11.11., 07:28
- Nagypál Bíborka Anna
- bevétel, felmérés, függőség, közösségi média, marketing, média, mobil, TikTok, videók, zenék
Bizonyára már sokan hallottak az új népszerű közösségi média applikációról, a TikTokról, amit már több mint egy milliárd ember töltött le. A kínai alkalmazás már 2016 óta létezik, de számunkra csak most vált igazán ismertté, de ennek ellenére is szárnyal. Mi lehet a siker titka?
2016-ban egy kínai cég - a ByteDance - megalkotta a Douyin nevű alkalmazást, ami lényegében a TikTok közvetlen elődje. Az applikációban rövid táncos, koreográfiás videókat lehetett megosztani. Majd 2018-ban egyesült a musical.ly-vel, így lett elérhető az Egyesült Államokban és 150-nél is több országban. 2019-ben már többen töltötték le, mint az Instagramot vagy a Facebookot, így a leggyorsabban növekvő közösségi alkalmazássá vált világszerte. Legutóbbi adatok szerint 800 millió felhasználója van. Az applikáció egyenes utat kínál a Z és Alfa generációkhoz, ezért egyre több cég készít TikTok felhasználót a fiatalok elérése érdekében, de ez még gyerekcipőben jár.
A TikTok lényege, hogy rövid videókat lehet készíteni zenékre, felvételekre, vagy akár mások videójára is lehet reagálni. A hangok kvázi hashtagként viselkednek, ugyanis ha rákeresünk egy zenére, akkor megtalálhatjuk azokat a videókat, amik arra a zenére készültek. Ugyanígy működnek az effektek is. Nagy lehetőséget teremt a kreativitásnak, sokféle lehetőség közül lehet választani. A videók témája is kötetlen: vannak szórakoztató és elgondolkodtató videók is.
Sokan elítélik az applikációt, mert kifejezetten a fiatalok használják és sok a felesleges és értelmetlen tartalom, hiszen akár a 10-12 éves korosztály is készít tartalmakat. Egy friss hazai kutatásból (Post For Rent és a Ringier Axel Springer Magyarország Digital Media Campus) kiderül, hogy a hazai felhasználók kétharmada 18 éves, vagy 18 éven aluli, és mindössze 0,37%-ot tesznek ki a 40 év fölöttiek. Legfőbb negatív tulajdonsága viszont az, hogy rendkívül addiktív. Ezt az is bizonyítja, hogy a hazai felhasználók 63%-a naponta többször is megtekinti a TikTokot.
A felhasználók 80%-a követ népszerű TikTokkereket, és mindössze 6% követ céget vagy márkát. Erről arra következtethetünk, hogy a cégek többsége még nem ismerte fel a TikTok marketing sikerét. Viszont van, aki már hazai viszonylatban is rájött a siker titkára. Érdekességként szeretném megemlíteni, hogy egy hazai cég 1+1 órás konzultáció keretében TikTok stratégiát dolgoz ki cégeknek 399.000 Forintért cserébe! Valóban ekkora erő van a TikTok marketingben? Ez csak hónapok, évek múlva fog igazán világossá válni, amikor a cégek is megjelennek ezen a platformon. Viszont manapság inkább az Instagram felületen vannak jelen a cégek, sőt már közvetlenül tudunk ott vásárolni.
A TikTok egyelőre a fiatalabbak platformja, de kis idő elteltével, mint a Facebooknál, megfigyelhetjük akár az idősebb korosztály jelenlétét is. A növekedés viszont mindenképpen figyelemreméltó már most, hiszen már 2018-ban 78 milliárd dollárra becsülték a cég értékét és a bevételi előrejelzéseket is felül kellett vizsgálni, hiszen a várt 100 milliárd jüan helyett 120 milliárd jüan ütötte a markát a cégnek.
Nagypál Anna
Szükségünk van sportórára?

Aki szeretné nyomon követni a fizikai aktivitás legfontosabb paramétereit, hogy javíthassa teljesítményét és elérhesse sport- és testépítési céljait, annak egy sportóra megfelelő segítséget nyújt. Mire használjuk a sportórákat?
Tavaszi megújulás – kívül és belül

A tél után a tavasz olyan, mint egy mély lélegzetvétel: friss, üde, és tele van lehetőséggel. A természet új ruhát ölt, zöldbe borulnak a fák, virágba borul a világ, és ezzel együtt mi is új energiákat érzünk magunkban. De vajon tudatosan is megéljük ezt a megújulást?
Húsvéti Csodák és Tojáskereső Kalandok!

Itt a húsvét, amikor a természet újra éled, a fák rügyet bontanak, a nap egyre többet mosolyog ránk és bizony, a húsvéti nyuszi is megérkezik!
A rejtvényfejtés pozitív hatásai

A rejtvényfejtésnek rengeteg pozitív hatása van – nem csak szórakoztató, de az agyadnak is igazi edzés! Nézzük melyek az előnyei!
Mi is pontosan a ragadós száj- és körömfájás?

Az utóbbi időben a ragadós száj- és körömfájás lett az új COVID, annak ellenére, hogy csak az állatok egy részére veszélyes. Mindenhol erről hallani, korlátozások kerültek bevezetésre, például elmaradt a veszélyhelyzet miatt a Gerecse nevű népszerű teljesítménytúra is. Azonban milyen gazdasági károkat okoz az állattenyésztésben, hogyan terjed, milyen tünetei vannak és hogyan előzhető meg?