Mitől ilyen népszerű a TikTok?
- Dátum: 2020.11.11., 07:28
- Nagypál Bíborka Anna
- bevétel, felmérés, függőség, közösségi média, marketing, média, mobil, TikTok, videók, zenék
Bizonyára már sokan hallottak az új népszerű közösségi média applikációról, a TikTokról, amit már több mint egy milliárd ember töltött le. A kínai alkalmazás már 2016 óta létezik, de számunkra csak most vált igazán ismertté, de ennek ellenére is szárnyal. Mi lehet a siker titka?
2016-ban egy kínai cég - a ByteDance - megalkotta a Douyin nevű alkalmazást, ami lényegében a TikTok közvetlen elődje. Az applikációban rövid táncos, koreográfiás videókat lehetett megosztani. Majd 2018-ban egyesült a musical.ly-vel, így lett elérhető az Egyesült Államokban és 150-nél is több országban. 2019-ben már többen töltötték le, mint az Instagramot vagy a Facebookot, így a leggyorsabban növekvő közösségi alkalmazássá vált világszerte. Legutóbbi adatok szerint 800 millió felhasználója van. Az applikáció egyenes utat kínál a Z és Alfa generációkhoz, ezért egyre több cég készít TikTok felhasználót a fiatalok elérése érdekében, de ez még gyerekcipőben jár.
A TikTok lényege, hogy rövid videókat lehet készíteni zenékre, felvételekre, vagy akár mások videójára is lehet reagálni. A hangok kvázi hashtagként viselkednek, ugyanis ha rákeresünk egy zenére, akkor megtalálhatjuk azokat a videókat, amik arra a zenére készültek. Ugyanígy működnek az effektek is. Nagy lehetőséget teremt a kreativitásnak, sokféle lehetőség közül lehet választani. A videók témája is kötetlen: vannak szórakoztató és elgondolkodtató videók is.
Sokan elítélik az applikációt, mert kifejezetten a fiatalok használják és sok a felesleges és értelmetlen tartalom, hiszen akár a 10-12 éves korosztály is készít tartalmakat. Egy friss hazai kutatásból (Post For Rent és a Ringier Axel Springer Magyarország Digital Media Campus) kiderül, hogy a hazai felhasználók kétharmada 18 éves, vagy 18 éven aluli, és mindössze 0,37%-ot tesznek ki a 40 év fölöttiek. Legfőbb negatív tulajdonsága viszont az, hogy rendkívül addiktív. Ezt az is bizonyítja, hogy a hazai felhasználók 63%-a naponta többször is megtekinti a TikTokot.
A felhasználók 80%-a követ népszerű TikTokkereket, és mindössze 6% követ céget vagy márkát. Erről arra következtethetünk, hogy a cégek többsége még nem ismerte fel a TikTok marketing sikerét. Viszont van, aki már hazai viszonylatban is rájött a siker titkára. Érdekességként szeretném megemlíteni, hogy egy hazai cég 1+1 órás konzultáció keretében TikTok stratégiát dolgoz ki cégeknek 399.000 Forintért cserébe! Valóban ekkora erő van a TikTok marketingben? Ez csak hónapok, évek múlva fog igazán világossá válni, amikor a cégek is megjelennek ezen a platformon. Viszont manapság inkább az Instagram felületen vannak jelen a cégek, sőt már közvetlenül tudunk ott vásárolni.
A TikTok egyelőre a fiatalabbak platformja, de kis idő elteltével, mint a Facebooknál, megfigyelhetjük akár az idősebb korosztály jelenlétét is. A növekedés viszont mindenképpen figyelemreméltó már most, hiszen már 2018-ban 78 milliárd dollárra becsülték a cég értékét és a bevételi előrejelzéseket is felül kellett vizsgálni, hiszen a várt 100 milliárd jüan helyett 120 milliárd jüan ütötte a markát a cégnek.
Nagypál Anna
Nyárzáró kalandok: hová utazzunk Európában?

Az augusztusi üdülőhelyek manapság a legkelendőbbek. A főszezon utolsó hónapja tökéletes alkalom arra, hogy még egyszer elkapjuk a napsütést és felfedezzünk új tájakat Európában. Legyen szó történelmi városokról, mesés strandokról vagy pezsgő éjszakai életről, a vakáció vége még bőven kínál lehetőséget a kikapcsolódásra. Noha tömeggel és hosszú sorokkal folyamatosan számolni kell, a forróság már alábbhagy, így az üdülés is jobban élvezhető.
Hogyan befolyásolja életünket a dallam?

A zene az emberiség egyik legrégebbi és legelterjedtebb művészeti formája, amely szinte minden kultúrában jelen van. Nem csupán szórakoztat, hanem mély hatással van testi-lelki állapotunkra, viselkedésünkre és gondolkodásunkra is. De pontosan hogyan hat ránk a zene?
Nyugalom egy csésze kávé mellett

A fika nem csupán egy csésze kávé elfogyasztása – a svédek számára ez a nap egyik legfontosabb része. A társas kávészünet nemcsak kikapcsolódás, hanem a kapcsolódás ideje is, amely mára egész Svédországot átszövi. De hogyan lett a fika kulturális jelenség, és mi mit tanulhatunk belőle?
Séta, hogy egészséges maradj

Az egyik legegyszerűbb mozgásforma, amit szinte mindenki be tud iktatni az életébe, az a séta. Nem is gondolnánk, hogy milyen remek egészségügyi hatásai lehetnek.
Ki vigyáz a gyerekre? A nyári szünet kihívásai és lehetőségei a családok számára

Ahogy becsukódnak az iskolakapuk június közepén, sok szülőnek egy kérdés jár a fejében: „Na és most mi lesz a gyerekkel?" A szünidő hivatalosan két és fél hónap, de a legtöbb család szabadságkerete ennél jóval szűkebb. A csemetéknek pihenés, a felnőtteknek viszont sokszor stressz a vakáció, különösen ha nincs nagyszülői segítség sem.