Menü

A pletyka pszichológiája

Bármennyire is rossz szokás, sokan művelik: biztosan velünk is megtörtént már, hogy elpletykáltunk valakinek valamit, vagy éppen mi voltunk azok, akiknek pletykálkodtak mások. A psychlogytoday.com cikke arra kereste a választ, hogy mikor lehet hasznos a pletyka, milyen típusú személyiség terjeszti leginkább, és mit tegyünk, ha hallunk egy pletykát - ami másról, vagy akár rólunk szól.

Hogyan viseljük könnyebben a téli bezártságot?

Nem mondunk újat azzal, hogy a nyári napsütéses vidám reggelek hangulatra gyakorolt hatása teljesen más, napos időben inkább vagyunk jókedvűek, vidámak, kedvesebbek, segítőkészebbek, azonban a tavaszra, nyárra még picit várni kell.

Veszély az információáramlásban

Az álhírek és a pletykák legalább egyidősek a beszéd megjelenésével. Már mi is tapasztalhattuk, hogy egy-egy félrehalott szó mekkora gabalyodást tud okozni egy történet szálában. Ám az álhírek jelensége manapság veszélyesebb, mint bármikor máskor.

Mitől ilyen népszerű a TikTok?

Bizonyára már sokan hallottak az új népszerű közösségi média applikációról, a TikTokról, amit már több mint egy milliárd ember töltött le. A kínai alkalmazás már 2016 óta létezik, de számunkra csak most vált igazán ismertté, de ennek ellenére is szárnyal. Mi lehet a siker titka?

Nyolc hazugság, ami csak az internet miatt jött létre

Az emberi kapcsolataink egy részére kiváló hatással van az internet. Napi kontaktusban maradhatunk, könnyebben informálódhatunk. Ha pedig arra van szükség, akár régi ismerősöket és elfeledett személyeket is megtalálhatunk. Viszont nem is gondolnánk, mennyi hazugság jön létre az internet létezésének következtében.

A média és az étkezés

Napjainkban a média és a közösségi oldalak hatása az életünkre tagadhatatlanná vált. A zenei ízlésünk, az öltözködésünk, a stílusunk mind nagyban függ attól, amit a tévében vagy az internet világában tapasztalunk. Ez az étkezésünkre is vonatkozik, melyet impliciten és expliciten egyaránt befolyásol a virtuális világ.

Okosan használod? - az okostelefonok világáról

Ez nem egy újabb cikk az okostelefont használók elmarasztalására. Hiszen mindnyájan használjuk, és legyünk reálisak, nem csupán hasznos célokra. De hogy ez minden esetben probléma lenne, az igen erős túlzás. Gondolkodjunk okosan, és tekintsünk a dolgok mélyére!

Az álhírek kiszűrése, szelektálása

Bosszantó belefutni olyan hírekbe, amelyekről később kiderül, hogy nem igazak. Márpedig manapság az interneten és a közösségi oldalakon sajnos szinte bárki írhat és terjeszthet valótlan információkat is . Egy kutatás eredménye szerint az idősebb korosztály hiszi el legkönnyebben az álhíreket. Vajon mi ennek az oka?

Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 2.rész

Az előző részben kifejtettük, hogy lényegében kik az influenszerek, és felmerült a nagy kérdés: vajon miért van rájuk szükség, vagy épp miért nem? Miért jobb talán, ha vannak saját ötleteink, és elgondolásainkat követni, avagy miért nem probléma, ha épp példaképeket keresünk magunknak. Ezúttal az új internetes dimenzió etikai vetületét jártuk körül, hiszen érdekes kérdés, hogy mit szabad, mit illik, és mit nem egy-egy öntevékeny elgondolás kapcsán.

Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 1.rész

Hétköznapjaink során mind magánéleti mind munkahelyi okokból gyakran kerülünk telefon, illetve számítógép közelébe. Ha a közösségi média felületein is jelen vagyunk, nagy kérdés lehet számunkra, hogy mit osszunk meg, és mit tartsunk meg magunknak a privát családi életünkből?

Néhány hiba, amit elkövetünk szépségápolásnál

Számtalan médiumban hallani-látni-olvasni arról, hogyan ápoljuk bőrünket, hajunkat, milyen kencéket, kozmetikumokat kenjünk magunkra, hogy sminkeljünk. De ritkán esik szó azokról a mindennapi szépségápolási szokásainkról, amelyek –valójában- káros hatással vannak ránk. Nézzünk néhány hibát, amit ilyenkor elkövethetünk.

A női magazinokról – őszintén

Biztos vagyok benne, hogy másnak is szaladt már fel a szemöldöke egy-egy címet, vagy oldalt látva a női magazinok lapozgatása közben – és nem feltétlenül jó értelemben. De mi is a probléma velük pontosan, és miért van piaca mégis?

Média kontra valóság

A reklámokban szereplő kisbabák mindig édesek, mosolygósak, az emberek pedig szépek és csinosak - ha esetleg akad kivétel, akkor az máris közfelháborodás tárgyát képezi. Tényleg azt várjuk a médiától, hogy reményteli álomvilágot sugározzon nekünk?

Bockor Gábor és a média elhízás-ellenessége

A híres rádiós igencsak elutasító megnyilvánulása az elhízott emberekről nagy port kavart a médiában. De nem lehetséges, hogy Bochkor csak felvállalta azt, amit a társadalom közvetít felénk?

A média, mint napirend kijelölő és kapuőr

Sokan sokféleképpen vizsgálják a média hatásmechanizmusát. Nem véletlen, hiszen az élet számos területére hatással van, kezdve azzal, hogy meghatározza gondolataink, mindennapi társalgásaink főbb irányait, témáit.