Menü

Indítsuk jól a napot!

Mert ha már jött egy hétfő, vagy egy szimpla bármilyen reggel, olyan „reggel reggel”, amit nem annyira szeretünk, miért ne indíthatnánk azt olyan igazán jól? Ha már indul, indítsuk jól a napot!

A legtöbben nehezen sakkozzuk össze a reggeleket, pláne akkor, ha gyerekek is vannak a családban, irtó macera tud lenni egy reggeli elindulás, én magam is tudom. Pedig nem kéne, hogy így legyen!

Nekem a sport indítja be a reggelem, igaz tudom, nem vagyunk egyformák, nem mindenki szeretné egy kora reggeli edzéssel megfejelni a nehéz ébredéseit, reggeli, lassú magához téréseit, megértem. (De azért érdemes tenni egyszer egy próbát)

A reggeli edzésnek tudományos oka van, mivel éjjel pihentünk, így reggel teljes mértékben készen áll a testmozgásra szervezetünk. Ráadásul felfrissíti a testet, lelket, elmét. Jobban tudunk összpontosítani a napi feladatokra.

Állítsunk fel fontossági sorrendet!

Nagyon sokan elfoglaltak manapság és előfordul, hogy a hullámok összecsapnak a fejünk felett. Próbáljuk megtervezni a napi teendőket, lehet, hogy eltérünk tőle, de ha egy darabig tudjuk tartani, már az is egy keretet ad a mindennapoknak és szabályrendszert, logikát a sok kapkodás helyett. Tervezzünk!

Legyen pozitív a hozzáállásunk!

Induljunk, vagy próbáljunk meg vidám optimizmussal elindítani egy reggelt, több mosollyal, több pozitív gondolattal, több tervezéssel, kevesebb aggódással és félelmekkel.

Készítsünk magunknak egy tápláló és egészséges, gusztusosan megtálalt reggelit és dobozoljunk tízórait, ebédet, uzsonnát.

Ha egy negyed órával előbb felkelünk, vagy előző este bekészítünk mindent, egyáltalán nem kell emiatt versenyt futni reggel az idővel, s mégis a napi étkezéseink meg vannak oldva. Nagyon fontos! Az üres gyomorba bedobott harmadik kávé nem az egészséges és nyugodt, megfontolt életmódot tükrözi.

Tehát épp ezért a reggeli és első étkezést nem érdemes kihagyni, hiszen befolyásolja közérzetünket, energikusságunkat. Ha nem eszünk reggel, akkor vércukorszintünk ingadozni kezd.

Induljon zenével a nap! A zene jó hatással van a hangulatra, energiákkal tölt fel.

Teljesítsük a kitűzött napi feladatokat! A siker és a teljesítmény növelik az önbizalmat. Nincs jobb érzés annál, mint amikor kellemes fáradtsággal indulunk haza a munkahelyünkről. Ettől lehetünk magabiztosabbak, elégedettebbek, vidámabbak.

Egy reggel akkor indul igazán jól, ha meglátjuk benne a lehetőségeket, a szépséget. A pozitív hozzáállás segíti a napkezdést, még akkor is, ha alig van erőnk meg kedvünk felkelni az ágyból. Minden csak hozzáállás és döntés kérdése. A harmonikus és pozitív napkezdet mindössze szokásaink megváltoztatásán múlik, tegyünk érte!

Martinka Dia

Amiket sose fogyasszunk éhgyomorra

Mindenkinek megvan a saját reggeli rutinja és természetes, hogy más és más dolgok válnak be mindenkinek, de van néhány alapvető szabály, amit érdemes követni.

Mi az a peszkateriánus étrend?

Már nem lepődünk meg új divatdiéták hallatán, sem furcsának tűnő étrendeken, szokatlan ételeken, most a peszkateriánus étrendről lesz szó.

Sosem késő elkezdeni sportolni: így vágj bele 40 felett

Nem számít, hogy hány évesek vagyunk, sportolni bármikor el lehet kezdeni. Sőt, érdemes is, hiszen a rendszeres mozgás segít megőrizni a fiatalságunkat és formában tart, arról nem is beszélve, hogy sportolással rengeteg betegséget megelőzhetünk. Ám 40 éves kor felett már nem pontosan úgy kell nekikezdeni a sportolásnak, mint fiatalabb korban. Íme, azok a tippek, amelyek segítségül szolgálhatnak az elkezdésben - szakértő tippjeivel.

A lecsökkent fizikai aktivitás és a táplálkozás kapcsolata

Sajnos napjainkban a gyermekeinknek kevesebb lehetősége van a mozgásra, sportolásra az iskolán kívül, mint korábban. Sok esetben nem nincs meg a lehetőség kerékpárral iskolába járni, az iskolatáskát gyalogszerrel húzni, vonni, cipelni.

A meditációs alapok elsajátítása

Előkészület nélkül nincs próbálkozás.
Próbálkozás nélkül nincs fejlődés.
Fejlődés nélkül nincs tökéletesség.
Tökéletesség nélkül nincs elégedettség.