Menü

Természetes tippek izomláz ellen

Az izomláz egyrészt az edzés előtti bemelegítés hiányából, a túlságosan megterhelő edzésből ered. A fájdalmas izmokban ilyenkor tejsav-felhalmozódás, valamint mikrosérülések jönnek létre.

Mi felel az izomlázért?

oxigénhiány
rossz vérellátottság
tápanyaghiány
felszaporodó anyagcseretermékek
savas környezet

Az izomláz egy idő után elmúlik, ha ugyanazt a típusú mozgást végezzük visszatérően, így az izmok hozzászoknak az állandó terheléshez. Tehát bármennyire is fáj, érdemes mozgásban tartani az izomzatunkat, ugyanis így sokkal gyorsabban elmúlik a fájdalom.

Izomláz ellen vitaminokkal, élelmiszerekkel

A vitaminfogyasztás egyébként is fontos, akár természetes formában, akár tablettákat bevéve, ám bizonyos vitaminok kifejezetten segítenek az izomláz ellen vívott harcban.

C-vitamin – talán nem is meglepő, hogy az oly sok mindenre jó C-vitamin au izomláz ellen is hasznos lehet, hiszen kollagént termel, így a bőr, az erek, az inak könnyebben megújulnak.
E-vitamin – vérfrissítő hatású
magnézium – erősíti az izmokat

A megfelelő táplálkozás jelentőségéről nem lehet eleget beszélni, de azt talán nem is gondolnánk, milyen sokat segíthet izomláz ellen. Pedig bőven vannak olyan élelmiszerek, gyümölcsök, melyek hasznunkra lehetnek mind a megelőzésben, mind a kezelésben.

gyömbér: rendszeres fogyasztásával jelentősen mérsékelhető a megerőltető testmozgás után fellépő izomfájdalom.
kurkuma : hatóanyag sikeresen csökkenti az izomsérülések és az izomláz mértékét.
A gránátalmában lévő ellagitannin nevű vegyület csökkenti az izomkárosodás mértékét, gyorsan elmulasztja az izomlázat. Nem mellékesen a gyümölcs rákellenes és éhségcsökkentő hatású is.

Az almában és a hagymában - de az áfonyában is - megtalálható egy kvercetin nevű hatóanyag, amely erős gyulladáscsökkentő tulajdonságával segít orvosolni az izomlázat. A vegyület ezen kívül az allergiás megbetegedések tüneteit is enyhíti.

A magnézium szerepe

Sportolás és mozgás során nagyon fontos, hogy a szervezet magnézium tartalékait pótoljuk. Szintén ajánlható a szőlőcukor bevitele, melyet az izmok nagy arányban használnak fel, fokozott igénybevételük során. A magnézium alapvető szerepet játszik az idegrendszer és az izmok egészséges működésében, az ajánlott napi bevitel 300 mg körül mozog, ha izomlázunk van, a gyorsabb gyógyulást segíti, ha ezt a dózist 500 mg felé emeljük.

Az edzés mindig kezdődjék bemelegítéssel!

Az izomláz jórészt elkerülhető megfelelő bemelegítéssel, jól felépített, fokozatosságra épülő edzési tervvel. Bemelegítés nélkül az izmok ridegek, rugalmatlanok maradnak, ezért sokkal sérülékenyebbek, sokszorosára nő a húzódások, apró rostszakadások, egyéb sportsérülések kockázata. A jó bemelegítésnek tartalmaznia kell az izmokat nyújtó, a keringést fokozó és az izomtónust növelő, erősítő gyakorlatokat egyaránt.

Sose maradjon el a nyújtás sem!

Mindenképpen elegendő időt kell hagyni az edzés végén a levezetésre, az izmokat ellenállóbbá és rugalmasabbá tevő nyújtásra is, ami szintén segít megelőzni az izomláz kialakulását. Egy-egy izom nyújtását érdemes 30-50 másodperc hosszan végezni, és a nyújtás terjedjen ki lehetőleg az összes fontos izomra, a végtagokon kívül a háti, nyaki, mellkasi, törzsizmokra is.

Az izomláz kialakulása sok esetben összefügg az edzés magas(abb) intenzitásával, de utalhat az illető mozgásszegény életvitelére is. A megelőzés tekintetében kiemelt jelentőségű az edzésre vonatkozó elővigyázatossági szabályok betartása, így például a fokozatosság elve és a helyes bemelegítés és levezetés, regenerálódás fontossága.

Szerző :Udvari Fanni

Egészséges, tápláló lisztek

Egészséges, tápláló lisztek. A friss, illatozó fehér lisztből készült péksüteményekről nagyon nehéz lemondani, még annak ellenére is, hogy tudjuk nagy mennyiségben sokat árthatnak.

Zöld tea fogyasztás hatásai

Kutatások igazolják, hogy akik rendszeresen fogyasztanak zöld teát, nem csak egészségesebbek, de gyorsabb az anyagcseréjük, és sportolás közben is több kalóriát égetnek el.

Alap dolgok a szépségünkért

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Bőrünk, hajunk, körmünk, arcunk szépségéhez, egészségéhez elég betartani néhány egyszerű aranyszabályt.

Tippek a karcsú derék eléréséhez

A darázsderék és a lapos has minden nő legnagyobb álma, de a jó hír az, hogy kitartó edzéssel nem lehetetlen elérni. Különösen a téli időszakban érdemes erre odafigyelni, hogy ne közvetlenül a bikiniszezon előtt kapkodjon az ember az alakformálással.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék