Menü

A való élet szuperhőseinek nyomában

Az Üveg nagy promocióval került a mozikba a Sebezhetetlen két hétköznapi szuperhőse (Willis és Samuel Jackson) és a Széttörve tudathasadásos bestiája (McAvoy) ezúttal egy moziban riogat minket. A világ megváltozott a Marvel blockbusterei óta. Immáron nem tud igazán újítóan hatni ez a kisköltségvetésű mozi. A felépítésére nem lehet panasz, bár néha átbillen és túl sokat mutatja McAvoy szörnyét. Ezuton üdvözlöm a magyar szinkron elkövetőit, akik egyértelmű csökkentették a színész játékának az erejét. Sajnos míg a régi páros (a védelmező és a hiperokos rosszfiú) a kisujjából rázza ki a szerepét, addig skót barátunk látványosan túljátssza az állatias énjét és néha a többszörös személyiségzavarát is. A kissé lapos mozi azért sok meglepetést tartogat, csak a végső csavarból is alapból három van! A nagy triót pesztráló pszichológusnő a pszichiátrián csak asszisztál a történtekhez.

A kameravezetés remek és a rendező is komoly koncepcióval állt neki a munkának. Azonban ennek a problémája csak az, hogy nem tud frissnek hatni. Az egykori minimalista stílusú előzményfilmek után itt tényleg minden a szánkba van rágva. Kicsit pénzszagú a dolog, ahogy mindenáron el akarják adni nekünk a filmet. A kevesebb ezúttal is több lett volna. A végén minden kérdésre választ kapunk. Csak halkan jelzem, hogy különleges képességű átlagemberek koncepcióval kismillió jobbnál jobb sorozat készült már. Ha szatirát akarunk még mindig ott van a Kick-ass. Ha tökéletes szuperhős élményre vágyunk bátra vegyük le a virtuális polcról a régi Heroes sorozat kikezdhetetlen első szériáját. Egyszóval Bruce Willis még mindig hiteles jó fiú, a hősökre pedig szükség van. De továbbra is kérdés, hogy mit lehetett volna ebből kihozni? Azért a Széttörve szintjét simán hozza az Üveg is, még ha sok ziccert hagy is ki. Akinek az előzményfilmek bejöttek, bátran vegyen erre is jegyet.

kép: forrás. www.imdb.com

Izland a melankólia szigete is

A Nyári fény, aztán leszáll az éj, Jón Kalman Stefánsson izlandi író melankolikus novellacsokorszerű regénye húsz éve nagy sikerrel szerepel a könyves toplistákon. Svéd és izlandi pénzből három éve kapott egy figyelemreméltó filmfeldolgozást, pár napja már látható a honi művészmozikban is. Tragikus és szívbe markoló, egyszerű, emberi, falusi történetek egyvelege, amely a forgalmazói plakát ellenére egyáltalán nem komédia, csak egy lassú dráma.

Imposztorra várva

Közel egy éve töretlen sikerrel megy a Pesti Színházban Rudolf Péter rendezésében, Spiró György műve alapján készült Az imposztor, amely komédia jellege ellenére komoly társadalom- és politikakritikával is bír. A közel háromórás darab minden perce igazi élményt ad a rá jegyet vevőknek. Kern Andrással a címszerepben a darab jutalomjáték, a várható, megérdemelt tapsvihar azonban egyértelmű kikacsintás az elmúlt 30 évünk viszonyaira is. De lássuk a részleteket.

Piramisjátékra épült a magyar álom

Az RTL Bróker Marcsi sorozatát jelentős előzetes elvárások kísérték, amelyeknek az alkotás kétségkívül megfelelt, sőt, túl is szárnyalta azokat. Már az első képkockák beszippantanak: az 1990-es évek vidéki Magyarországát a díszletek, a zenék, a ruhák és a karcagi utcák tökéletesen hozzák vissza. Nemcsak nosztalgia ez, hanem korrajz arról, hogyan válhatott egy banki alkalmazottból országos szélhámossá valaki.

Lázadni kell, ennyi az egész?

Paul Thomas Anderson korunk egyik legsajátosabb látásmódú rendezője (Boogie nights, The Master, Vérző olaj). A naturalista ábrázolásából, a kiváló karaktereiből és kiemelkedően jó cselekvésvezetéséből ismét varázsolt, ezúttal egy igazi politikailag túlfűtött, karikaturisztikus remekművet. Megszületett a Trump-érából való kiábrándulás dicshimnusza, az év regényadaptációja, vagy csak egy maró humorú középső ujj mindenkinek, ami egy tesztoszteronbombába csomagolt korrajz is egyben? Ennek jártam utána.

Daryl Dixon Spanyolországban

A The Walking Dead-univerzum folyamatosan képes megújulni, ha nem is minden szempontból, de legalább vizuálisan. A Daryl Dixon-széria harmadik évada erre a legfrissebb bizonyíték. Ugyanis a cselekmény Franciaországból egy rövid időre Londonba, majd Spanyolországba helyeződik át, és ez a váltás alapvetően megváltoztatja a sorozat hangulatát.