Menü

Ezt csináld és meghízol!

Lehet, hogy már lerágott csont ez a téma, de nem lehet elégszer elmondani, hiszen, talán sokszor észre sem vesszük, hogy gyakran már pusztán rutinból milyen szokásokkal lépünk a hízás útjára. Ismétlés a tudás anyja! Nézzük!

Első befutó: a nassolás. Azt hiszem, nálam ez azt jelenti, hogy kalóriát nem számolva markolok a mogyoróba, lassan felszívódó szénhidrát helyett, a banánhoz nyúlok késő délután, belekanalazok a gyerek megmaradt vacsorájába este. Ezek az apró megkóstolom-falatok, „csak valamit ennem kéne” szokások, nem is beszélve a „de ez csak egy falat” fontosságáról, bizony felesleges plusz kalóriákat jelentenek, még bizony akkor is, ha az olajos magvak és a gyümölcsök egészségesek, teljesen jók egy reformétrendbe, csak éppen nem estefelé és nem mértéktelenül. (A mogyoró abbahagyhatatlan!) A köztes evések sajnos hizlalnak, ezért inkább jobban tesszük, ha felosztjuk a napunkat úgy, hogy ötször kevesebbet együnk, s étkezések között nassolás helyett, inkább igyunk meg egy nagy pohár vizet, ugyanis az agy érdekesen működik: sokszor nem is éhes, csupán szomjas vagy.

A másik mumusom a főzésnél következik be, amikor kóstolok. És kóstolok. Meg- megkóstolom. Csak az íze végett. Na de négy-öt evőkanállal? Sajnálom, vétettem. Mindig jóllakok a főzésnél. Ez ismét számolatlan plusz kalória, miért nem állok meg egy falatnál és eszem a többiekkel utána normális adagot? Nem tudom.

Ha fontos a külső és a formánk, akkor bizony az üdítők sem a barátaink. Lehet, hogy alig eszel, de rengeteg szénsavas vagy rostos cukros üdítőt iszol, s ezért hízol. Elhiszem, hogy unalmas a víz, de korábbi cikkekben már írtunk róla, hogy fel lehet dobni és ízesíteni, friss vagy akár fagyasztott gyümölcsökkel. Egy cukros üdítő 300-400 kalóriát is jelenthet számodra, ha fogyni szeretnél, ezekről most le kell mondanod, de ne bánd, a víz a szomjadat is jobban csillapítja.

Korábbi írásban említettem a rendszertelen napirendet. Mindig is a kontrollálatlan evés vezetett elhízáshoz, ezért ez nagyon fontos! Minden diéta lényege! Ha össze-vissza eszel, vagy egész nap nem eszel, de este kipakolod a hűtőt vagy késő este, lefekvés előtt vacsorázod tele a pocakodat, garantáltan rajtad maradnak a plusz kilók. Készíts napirendet, főzz előre és dobozolj.Most azt hiszed ez macerás, pedig nem, s ha nem idegenkedsz attól, hogy 1-2 napig ugyanazt edd, akkor nagyobb adaggal is készíthetsz az ételekből, s nem kell naponta főzéssel bíbelődni.Más is így csinálja, hidd el, működik!

A mozgást nem lehet elválasztani a diétától, része a folyamatnak, az egészséged, egyik legfontosabb alapköve, s nincs is mit ragozni rajta, nem beszélni kell róla, hanem el kell kezdeni. Utána már nem nehéz. Csak tedd meg az első lépést azzal a könnyű esti sétával, vagy otthoni tornával, reggeli kocogással, hétvégi biciklizéssel, hétköznap esti aerobik órával. Van rá időd. Ha a helytelen étkezési szokások mellé, még mozgásszegény élet is társul, akkor nagyon hamar el kell gondolkozni azon, mikor változatunk, hiszen később – betegségekkel, súlyfelesleggel - sokkal nehezebb lesz belevágni. Kezdd el ma!

Alvás. Lehet eleget aludni. Nem mindig, de az esetek nagy részében rajtad múlik. Nekem is van két kisgyerekem és tudom, hogy nem én tehetek róla, ha mozgalmas az éjszaka, ha többször fel kell kelni hozzájuk, ha karikás szemekkel és kialvatlanul ébredek, de nyugodtan tedd fel saját magadnak a kérdést: biztos, hogy időben kiszálltam a kék közösségi oldalról este, vagy még hajnalig is a chaten lógtam a többiekkel? Na ugye!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva.Egy pici odafigyelés kell csak, nem több. Szép napot!

Magyarok testképe: a hasunkkal vagyunk legkevésbé elégedettek

Miközben a magyarok többsége elégedett a testével, testtömegindexe alapján a többség túlsúlyosnak mondható – derül ki abból az országos reprezentatív felmérésből, amelyet a lakosság testhez való viszonyáról készített a hévízi NaturMed Hotel Carbona. Az egyes testrészeket is vizsgáló kutatás eredményei alapján a hasunkkal vagyunk a legkevésbé kibékülve. Az orvosszakértő szerint biztató jel, hogy a legtöbben úgy nyilatkoztak: a saját testükkel való elégedettség növeléséhez fontos lenne, ha többet mozognának..

A gyorsételek tönkreteszik a testet

Az öregedésért nemcsak az idő felelős, egyre több tudományos kísérlet is bizonyítja, hogy az ember életvitele és a táplálkozása legalább ugyanekkora, ha nem még nagyobb szerepet játszik benne.

A túlsúly lelki hatásai

Kutatások kimutatták, hogy a súlyfelesleggel küzdő tinik szervezete fele annyi tesztoszteront termel, mint a normál súllyal rendelkező társaik. És ez nem, hogy jobb lesz ahogy idősödnek, hanem egyre rosszabb

Tippek a gyorsabb fogyásért

A „gyors fogyás” tervet természetesen az is befolyásolja, hogy mennyi feleslegről beszélünk. Másképp kell nekiállni, ha csak néhány kiló pluszról van szó, és másképp, ha évek óta küzdünk komolyabb súlytöbblettel.

Miért nem szabad gyorsan fogyni?

A plusz 5-10-15-20 kilót nem egy hónap alatt rántottuk magunkra, akkor miért kellene azt pár hét alatt ledobni? Senki sem úgy ébred reggel, hogy „véletlen” hízott 20 kilót, az hosszú évek munkájának eredménye, ahogy a fogyás is így kell, hogy történjen.