Menü

Mit sportoljak? – I. Röplabda

Talán kevesen vannak az olvasók között, akik jobban tisztában vannak a röplabda-eredményekkel, mint a focival vagy a kézilabdával. A tévében nem ez a legnézettebb sport, de ez nem jelenti azt, hogy nincs legalább annyira izgalmas, mint a futballmeccsek. Persze az az igazi, ha az ember űzi, és nem nézi a sportot. Hogy miért érdemes a röplabdát választani, annak számos oka van.

Egyrészt a viszonylag egyszerű szabályai miatt. Ha valaki először próbálja, akkor is könnyű elsajátítani a szabályokat, a pontszámítást, így előbb élvezetessé válhat a játék. Ráadásul, ha csapategyenlőtlenség van, valaki kiállhat döntőbírónak, amely pozíciót cserélgethetik is. Így nem kell senkinek sem unatkozni, mindenki figyelme le van kötve.

Kihívások azért bőven akadnak ebben a sportban. Amilyen egyszerű megjegyezni a szabályokat, olyan bonyolult elsajátítani a technikákat. Fontos, hogy az ember ne üsse túl messze a labdát, teremben ne üsse túl magasra, törekedjen arra, hogy senki ne sérüljön meg. Ehhez nagyon fontos a kéztartás, a figyelem, a lábmozgás. Így ez a sport nemcsak egyféle izomcsoportot dolgoztat meg. Amellett, hogy a kéz folyamatosan dolgozik, a lábakra, a hát- és vállizmokra is szükség van, nem beszélve arról, hogy az állóképességet mennyivel javítja a röplabdázás. A figyelemre gyakorolt hatása sem elhanyagolható.

Talán a legnagyobb előnye, hogy nem igényel nagy felszerelést, és baráti körben szinte bármikor űzhető. Ha van egy megfelelő helyszínünk (akár a barátunk hátsó kertje, ahol egy régi hálót kifeszítünk két fa közé), és van kellő számú emberünk, akkor már csak egy labda kell. Akár, egész délutánra elegendő elfoglaltságot szolgáltat.

Aki pedig szeret a sportokban jobban elmélyülni, az találhat a lakóhelye környékén kezdő, haladó, sőt, akár profi csapatokat is, ahol a tudását még tovább fejlesztheti. Ha az ember örömét leli benne, akkor mindegy, hogy profi csapatban, vagy a barátaival a kertben; tét nélkül, vagy szigorúan a győzelemre koncentrálva: mindenhogy rendkívül izgalmas és hasznos sport.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.

Egészséges nassolnivalók

Ha fogyókúrázol, akkor is ennél, ha amúgy nem vagy éhes. Ilyenkor inkább engedj a kísértésnek! Válogass kedvedre az alábbi 21 finomság közül, melyek ráadásul nem tartalmaznak többet 100 kalóriánál.

Alattomos kalóriák, de attól még léteznek

Amikor legyint az ember, hogy két szál sültkrumpli mi az már, megy egy harapás a sütiből, két nyalás fagyi, meg két evőkanál mindössze a nutellából, mos akkor sajnos rossz hírem, van: az a két evőkanál nutella több, mint 100 kalória pluszt jelent, amit 10 perc futással lehetne elégetni.