Menü

Pillangó hadművelet 2.0.-2. Alapelvek és motivációk

A mai írásomban összegyűjtöttem, hogy mik azok az alapelvek, amelyeket betartva nekivágok az életmódváltásnak. Nincs semmi varázsösszetevő benne, sajnos! Ellenben jó keretet ad annak a sok munkának, ami rám vár.

Nézzük! Melyek ezek a vezérfonalak?

- Nem eszem cukrot. (Ez nagyjából igaz volt eddig is, önmagában nem használtam cukrot azóta se, azt az egy csipetet leszámítva, amit a kenyérsütéshez használok, hogy az élesztő felfusson. Cukor maximum azokban a készételekben fordult elő, amiket megettem. Most ezek az alkalmak is elfogynak. Helyette stevia és méz lesz, ami megédesíti az ételeim vagy az alma, esetleg aszalványok. ) Ellenben el kell maradnia a bolti, kész édességeknek, úgy, mint: mákos guba és túrós bukta, csokis rúd. Ezek helyett, beiktatom a cukormentes pohárkrémeket joghurtból és a gyümölcszseléket. Mikor jobban odafigyelek, mindig több édességet eszem, de erre sok egészséges alternatívám van. Ezekből, majd, megosztok pár receptet.

- Nem használok fehérlisztet. (Itt nagyjából ugyanaz a helyzet, mint előbb. Leszámítva, hogy az én kedvenceim a pékáruk. Azokat pedig fehérliszttel készítik. Na, most ezekről leszokom teljesen. Az egyik gyengém a pékségi pizza. Ebből pár darabot készítek, teljes kiőrlésű lapkenyeret használok fel, erre meg a szósz és a sajt, félkészre sütöm és szeletekben lefagyasztom. Így ha megkívánom a pizzát lesz egészséges alternatíva.) Javaslom ti is inkább alakítsátok a kedvenceiteket alakbaráttá,mert az jó a sóvárgás ellen!

- Szintén felkészülök a farkaséhségre és köztes étkezésekre, készítek be a fagyasztóba teljes kiőrlésű zabkekszeket és lesz itthon házi müzli szelet is.

- Hogy be tudjam tartani az alacsony kalóriás étrendet, dobozolnom kell. Valószínűleg vasárnaponként erre fog elmenni az időm egyik része. Eddig is főztem hét közben, remélhetőleg, egy kis tervezéssel kevesebb időt fordítok majd főzésre.

- Cukros üdítőket nem iszom, ezek csak felesleges kalóriák és még szomjasabb leszek tőlük. Ez szerencsére nem változott. Házi teát vagy vizet szoktam inni, néha, ha megkívánom, édesítővel készült ízesített vizet. Naponta legalább 3 liter folyadékot megiszom. Nyáron- ha szükséges- növelem az adagot.

- Az alkoholfogyasztást minimumra csökkentem. Ha iszok is, akkor száraz bort.

- Használom a kalóriabázist. Beállítottam a célomat és az ehhez szükséges időtartamra vonatkozó napi kalóriakeretet.

- Felmérem a jelen helyzetet és abból kiindulva alkotok meg reális célokat.

- Fokozatosan növelem a mozgás mennyiségét. Inkább kezdem kevesebbel, majd szoktatom magam az egyre fokozódó terheléshez.

- Nincsen tilos étel! Már tudom, hogy ha valamit megtagadok magamtól, akkor arra rákattanok és a vége az lesz, hogy megszegem a diétát. Inkább reggel igyekszem csalni és csak kis mennyiséggel.

- Napi öt étkezés lesz. Rengeteg zöldséget fogok enni, és gyümölcsöt is módjával délután 3-ig. A készételek el lesznek felejtve, mondjuk eddig se vettem bolti salátaöntetet. Szeretem tudni, hogy mi van az ételemben.

- Nem szándékozom csodabogyókat enni, de krómot naponta veszek be, egy szemet. Illetve iszok kukoricabibe teát. Ezek beváltak a falásrohamok ellen. A fehérjeporon, mint táplálék-kiegészítőn még gondolkozom. Régen használtam, főként édességekbe, vagy edzés után.

- Jobban odafigyelek a bőröm ápolására. Hetente egyszer legalább leradírozom az egész testem és használok fahéjas testápolót.

Motivációim

Eddig általában nem magam miatt akartam lefogyni, hanem, hogy másoknak tetszem, nekik feleljek meg. Különösen az aktuális kedveseim szerepeltek célcsoportként. Hát, ez most másként lesz!

Az egyik motivációm, hogy fáj a derekam, pár éve meghúztam és a legtöbbet a hasamból fogytam le, így az a terhelés most pont erre a fájó részre esik. (Akinek nagy mellei vannak, az pontosan tudja, mire gondolok!) Ha sikerül lefogynom, akkor egyrészt csökkentem a terhelést, másrészt valószínűleg a maradék bőrt el fogják távolítani műtéti úton.

Spirituális oka is van, az, hogy az ember egész és úgy lehetek egész testben-lélekben és szellemben, ha megszabadulok az engem nyomó terhektől. Ezért, lelki oldalról is dolgozom a súlyvesztésért, a testi mellett.

Szeretném kibontakoztatni önmagam és tudom, hogy képes vagyok megcsinálni. Illetve, nagyon szeretnék korcsolyázni és snowbordozni télen, ez pedig sokkal egyszerűbb lesz vékonyabban.

A következő cikkben a konkrét, számszerű adatokról lesz szó és arról, hogyan állok a mozgáshoz! Tarts velem akkor is!

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?