Menü

"Én aztán nem fogok futni!", avagy 10 ok, amiért mégis!

Tudom, hogy a futás szó hallatán sokan azonnal tiltakoznak és hárítanak, de higgyétek el nekem, aki 400 méterrel kezdte a kocogást (majd megállapítottam, hogy köszönöm, én ebből nem kérek) hogy igenis megfertőződhet vele az ember, sokat fejlődhetünk tőle, egyre komolyabb szintekre léphetünk, egyre jobban bírhatjuk az iramot és főleg: rengeteget kaphatunk a futástól!

Néhány ok, hogy - amennyiben egészségi állapotunk engedi -, megpróbáljuk ezt a sportot: nem kerül pénzbe. A futásra nem kell pénzt áldoznod. Te bárhol, bármikor ingyen futhatsz. Igaz az fontos, hogy legyen egy megfelelő futócipőd, de nem feltétlen kell a legdrágább futópólókban és kiegészítőkben kocognod, a legtöbb sportcuccom ma is használtruha üzletekből származik és meg kell, hogy mondjam, nagyon jó minőségű darabok!

Mint épp most említettem: bárhol, bármikor végezhető. Ez az egyik legjobb dolog benne, hogy nem helyhez kötött, ezért nem kell aggódnod, hogy nyaralás vagy utazás során, hogy fogod megoldani a testedzést. Nem kell súlyzókat a táskába pakolnod, sem edzéstervet írnod. Elég egy futócipő és irány a környék! Általában, ha nyaralunk, én már korán elindulok kocogni, s mire ébred a család, már felfedeztem a nyaralóhely összes látnivalóját. Ennél változatosabb mozgásforma nem is kell!

A futás kiváló "én-idő". Minőségi óra, önmagammal. A futás az egyik legmeditatívabb sportok egyike. Különösen akkor, ha a természetben gyakoroljuk. Miközben a testünket átmozgatjuk, a lelkünk is feltöltődik.

Egyszerű. A futás garantáltan az a sport, amihez nem kell bonyolult koreográfiát elsajátítani, hiszen ez az egyik legelemibb mozgás. Természetesen fontos a helyes testtartás, a megfelelő futástechnika, de alapjában véve könnyen és gyorsan elsajátítható.

Hatékony zsírégető. Akár zsírégető, akár állóképesség-fejlesztő edzésről van szó, a futás az egyik leghatékonyabb módszer. Érdemes pulzusméréssel edzeni, kiválasztani a céljainknak és képességeinknek megfelelő pulzuszónát, tempót, időt, s indulhat is a zsírégetés, avagy állóképesség fejlesztés. Amennyiben most kezdtük a futást, érdemes lassú kocogással kezdeni az első edzést, gyaloglással felváltva.

Tele van lehetőségekkel, kihívásokkal. Amikor valaki eljut odáig, hogy évek óta a futás szerelmese, érdemes újabb célokat kitűzni, akár hosszabb távot vállalni, akár a tempót növelni, terepen futni. Lehet fartlek, vagy intenzív intervall edzéseket végezni, de akár erősítő gyakorlatokat is be lehet építeni az edzésbe, azonban mindenképp jó ötlet "elcsábulni" néhány futóversenyre. Igazi kihívás s még nagyobb élmény!

A futás mindent átmozgat. Szinte tetőtől talpig, minden izomcsoportunkkal beszállunk ebbe a mozgásformába, rendkívül jól formálja a combokat, vádlit, de remek a hasra, törzsre, még karra is. Ha jól csinálod, akkor a teljes test dolgozik, azonban nagyon fontos, hogy minden edzést alapos bemelegítéssel indítsunk és nyújtással fejezzünk be.

Egészségesebbé tesz! A rendszeres futásnak számos pozitív élettani hatása van, ezért is nagyon fontos a betegségek megelőzésében és gyógyításában. Remekül erősíti az immunrendszert és felpörgeti az anyagcserét. Mint minden mozgást, a futást is fontos megbeszélni a háziorvosunkkal.

A világhálón a futás számtalan előnyét felsorolják, azonban az egyik legfőbb ajándéka a futásnak, hogy boldoggá tesz. Boldogsághormonok szabadulnak fel, stressz- és unaloműző, kikapcsol, feltölt. Egy óra, amikor együtt lehetsz magaddal, a gondolataiddal, a terveiddel és az álmaiddal.

Megpróbálod?

Magyarok testképe: a hasunkkal vagyunk legkevésbé elégedettek

Miközben a magyarok többsége elégedett a testével, testtömegindexe alapján a többség túlsúlyosnak mondható – derül ki abból az országos reprezentatív felmérésből, amelyet a lakosság testhez való viszonyáról készített a hévízi NaturMed Hotel Carbona. Az egyes testrészeket is vizsgáló kutatás eredményei alapján a hasunkkal vagyunk a legkevésbé kibékülve. Az orvosszakértő szerint biztató jel, hogy a legtöbben úgy nyilatkoztak: a saját testükkel való elégedettség növeléséhez fontos lenne, ha többet mozognának..

A gyorsételek tönkreteszik a testet

Az öregedésért nemcsak az idő felelős, egyre több tudományos kísérlet is bizonyítja, hogy az ember életvitele és a táplálkozása legalább ugyanekkora, ha nem még nagyobb szerepet játszik benne.

A túlsúly lelki hatásai

Kutatások kimutatták, hogy a súlyfelesleggel küzdő tinik szervezete fele annyi tesztoszteront termel, mint a normál súllyal rendelkező társaik. És ez nem, hogy jobb lesz ahogy idősödnek, hanem egyre rosszabb

Segíti-e az olimpia egy ország sportjának felemelkedését?

Előző cikkünkben arról elmélkedtünk, hogy vajon egy átlag hazai világverseny generál-e az utánpótlásnak több versenyzőt. Egyértelmű válasz nem adható, annyi bizonyos, hogy a kettő között nincs összefüggés. Az már egy másik kérdés, hogy néhány kiugró eredmény viszont érdeklődő fiatalokat hoz az adott sportágba. Ám azt már viszonylag objektíven meg tudjuk vizsgálni, hogy okozott-e sportági fejlődést egy olimpia az adott országnak. Maradjunk csak a XXI. századi olimpiáknál.

Tippek a gyorsabb fogyásért

A „gyors fogyás” tervet természetesen az is befolyásolja, hogy mennyi feleslegről beszélünk. Másképp kell nekiállni, ha csak néhány kiló pluszról van szó, és másképp, ha évek óta küzdünk komolyabb súlytöbblettel.