Menü

Izom: mit tegyünk, ha fáj?

Mit tegyünk, ha úgy érezzük, túlerőltettük magunkat, és a mozgás fájdalmat okoz? Az izomsérülés nem gyakori sérülési forma, éppen ezért különleges odafigyelést igényel.

Az izomsérülések jelentős része túlerőltetés eredménye, elsősorban sportoláskor fordul elő, ritkábban valamilyen más tevékenységi forma esetén.

Az általában bemelegítés nélküli testmozgáskor előforduló, hirtelen mozdulat során fellépő éles fájdalom komolyabb problémát jelezhet, ilyenkor érdemes a sérült testrészt nyugalomba helyezni. Az azonnali ellátáshoz laza kötést, és borogatást használhatunk. Ha a fájdalom erősödik, esetleg vérzést, vagy zsibbadást tapasztalunk, hosszabb ideig gátolva van a mozgásunk, forduljunk orvoshoz!

Az izomproblémák jelentős része nem súlyos, de ez nem jelenti azt, hogy kezelést sem igényel. Egy-két kisebb sérülés, izomláz esetén nem feltétlenül kell abbahagyni, szüneteltetni a mozgásformát, ám a regeneráció segítése mindenképpen ajánlott. A sokat dolgozó izmoknak nagyon jót tesz a hideg-meleg vizes fürdő váltogatása, a szauna, vagy például a masszázs. Ezek mind fokozzák a vérkeringést. Vannak különböző kenőcsök, gyógyszerek, gyógyhatású készítmények a gyulladások csökkentésére. Rengeteg olyan tápanyag is akad, amelyek köztudottan gyulladáscsökkentő hatású, ezek szintén segítségünkre lehetnek a megfelelő gyorsaságú regenerálódásban.

Sportoláskor ne feledjük a fokozatosság elvét, valamint a bemelegítés és a nyújtás fontosságát, ezek használatával az izomsérülések jelentős része megelőzhető.

Sajt a diéta alatt – igenis lehetséges

Általában, ha diétáról van szó, a sajt szóba sem jöhet. Azonban vannak olyan sajtok, amik kevesebb zsírt és több fehérjét tartalmaznak, így beleférnek a diétába is.

A nyirokmasszázs segít a fogyásban

Mielőtt belevágnál egy méregtelenítő, fogyasztó terápiába, tisztában kell lenned vele, hogy a kézi kezelésekkel semmi nem veheti fel a versenyt. Ugyanis egy jó szakember tudni fogja, hogyan is bánjon a testeddel. Felismeri, hogy mire is lenne szükséged valójában, és ha kell javaslatokat is ad neked. Célzottan ki tudja tapintani azokat a pontokat, amiket egy gép nem fog érezni és nem is fog veled kommunikálni az esetleges problémáidról.

Ezt teszi a cukormegvonás a testeddel

Manapság egyre többet próbálják száműzni a cukrot az étrendjükből, ami bár egészséges, viszont nem árt tisztában lenni a mellékhatásokkal.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.