Menü

Egyszerű és hatékony edzésforma

Az utóbbi időben egyre nagyobb divatja van a saját testsúlyos edzésformának, amelyet persze nem most találtak ki. Inkább mondhatjuk úgy: újra felfedezték ezt a típusú tréninget.

A bonyolult fitneszgépek világából lassan visszatérünk az alapokhoz, azaz az olyan edzésekhez, amelyeknél semmilyen eszközre sincs szükségünk, vagy csak egészen minimális infrastruktúra kell hozzá. Az ilyen tréningek alapjait mindenki ismeri, hiszen a fekvőtámaszozással, vagy a guggolással már gyerekkorban találkozunk, ahogyan a húzódzkodás sem ismeretlen. A komplex edzések persze bonyolultabbak, lássuk, hogyan kell ezt csinálni és mi előnyünk származik abból, ha saját súlyunkat mozgatjuk meg rendszeresen!

Ezek a gyakorlatok (van belőlük bőven) egyszerre fejlesztik az erőt és az egyensúlyt. Minden testrészt át lehet velük mozgatni, ráadásul nagyon hatékonyan lehet megdolgoztatni az izmokat. Aki beleveti magát, gyors fejlődést fog tapasztalni. Természetesen a különböző mozgásformákat be kell gyakorolni, nem mindegyiket könnyű végrehajtani (például: plank), és vannak olyanok, amelyekhez már rutin, tapasztalat és egy kis plusz erő, állóképesség szükséges. A mozdulatok helyes elsajátításában érdemes szakember segítségét kérni.

A saját testsúlyos edzésforma lényege összességében az egyszerűség és a hatékonyság. Otthon is végezhetjük, azonban a már említett helyes begyakorlás, valamint a motiváció fenntartása érdekében nem rossz dolog befizetni egy csoportos tréningre.

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?