Menü

Motivációs tippek diétázáshoz

Ön is újévi diétába kezdett, hogy leadja az ünnepi, vagy tavalyi pluszkilókat? Kezd már elfogyni az első hév lendülete? Vagy egyáltalán nem megy a fogyás? Összegyűjtöttünk néhány érdekességet, ami segíthet a fogyásban és az életmódváltásban.

„Ha más képes volt rá, én is az vagyok!”

Felmérések igazolták, hogy milyen nagymértékben ösztönző tud lenni, ha ismerősünket látjuk lefogyni. Nem mindenki ismeretségében adódik ilyen „példakép”, de az interneten tallózva sok olyan oldalt találhatunk, ahonnan motivációt tudunk gyűjteni. Az előtte-utána képek sokszor megdöbbentőek, és képesek velünk tudatosítani: megéri! Találhatunk ilyen fotókat pl. az Update facebook oldalán, a LifeTiLt blogon, vagy személyes és egyedi történet Klaudia facebook oldala, amelyet Nincs lehetetlen névvel találhatnak meg.

Saját fotómontázs

Magunknak is összeállíthatunk ilyen fotómontázst! Ha korábban vékony volt, és a régi alak visszaszerzése a cél, akkor tegyen egy aktuális képet a jelenlegi mellé, és ezt ragassza ki a hűtőre. Meglesz a motiváció arra, hogy csak az előre meghatározott időpontokban nyissa ki a fridzsider ajtaját… Ha nincs korábbi tapasztalat, akkor irány egy Photoshop-kedvelő ismerős, aki segít a fotónkat „vékonyra szerkeszteni”. Nem arra való, hogy ez legyen az új profilképünk, hanem arra, hogy lássuk, és beépítsük a fejünkbe a vágyott célt, és vizuálisan is elraktározzunk magunkról egy ilyenfajta információt.

Lelki fogyás

A diéta nemcsak arról szól, hogy kevesebbet, vagy okosabban eszünk, és többet mozgunk – a gondolkodásmódunkkal is rásegíthetünk a fogyásra. Érdemes elolvasni a Titok c. könyv ezzel kapcsolatos fejezetét, amely rávilágít: fontos, hogy mit hiszünk el az ételről és a testünkről. Más tudatos gondolkodók is bebizonyították, hogy aki vékonyan gondol magára, valamint nem tekinti hizlalónak az elfogyasztott ételeket, annál sikeresebb a fogyás, vagy a súlytartás.

Meditációval a fogyásért

Mit tehetünk azért, hogy ne csak a testünk, hanem a lelkünk is ráálljon a fogyásra, valamint az új testsúlyra? Bizonyos meditációs technikákkal segíthetünk, amennyiben a tudatalattinkkal is képesek vagyunk elhitetni: vékonyak vagyunk, vékonyak leszünk, és nem hízunk vissza. A testnek el kell fogadnia az új testsúlyt fogyás után, és meg kell rá „tanítani” a szervezetet, ebben pedig segíthet a meditáció.

Lássunk szépnek magunkat, és könnyebben megy a diéta

Tudta Ön, hogy ha elfogadja önmagát, és szépnek látja magát, akkor könnyebb lehet a fogyás, ugyanis teste nem hadakozik ellene? Ha férfi, akkor vegyen magának egy csinos inget, mondjuk egyel kisebb méretben is hasznos tud lenni. Ha nő, akkor sminkeljen, változtassa meg a frizuráját, és máris elindul egyúttal a szemléleti változás is, amely erőt ad majd az átalakuláshoz.

A zsírréteg sokszor védekező mechanizmus

Bizony a hízásnak, valamint a zsírraktározásnak olyan tudatalatti okai lehetnek, amit elsőre nehéz kibogozni. Vannak emberek, akik tényleg salátán élnek, és nem fogynak, vagy csak kínkeserves éhezéssel képesek leadni néhány kilót. Ennek hátterében állhat például, ha valaki nem tud elengedni egy szeretett személyt annak elhalálozása után: a „tartás” a testén is megnyilvánul. Vagy a zsírbörtön lehet egyfajta védekező mechanizmus, ha valakit testi-lelki bántalmazás ért. Nagyon sok mélyen gyökerező oka lehet ennek, tehát ha becsülettel és jó ideje diétázik hiába, akkor talán érdemes lehet felkeresni egy pszichológust. 

Fotó:
pixabay.com

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.