Menü

Érdemes otthon sportolni?

Ma már a házi sporteszközök igazi tárháza áll rendelkezésére azoknak, akik konditerem helyett jobban szeretnek hazai pályán edzeni, gyakorolni. Otthoni sport pro, és kontra.

Az otthoni sport számos előnnyel kecsegtet, hiszen olcsó, bármikor könnyedén elérhető mozgásforma. Nemcsak a konditerembérlet árát spóroljuk meg, hanem az utazási költséget, valamint időt is nyerhetünk, amit ugye sokszor megint csak pénzben mérnek. Persze az otthoni edzésbe is kell befektetni, de ha ügyesek és találékonyak vagyunk, ezt minimális ráfordítással megúszhatjuk. Egy szobabicikli, vagy egy egyszerű fekvenyomó pad, plusz néhány súlyzó szinte mindenkinek megteszi. Tömegével akadnak otthoni tréningre specializálódott oktató videók és dvd-k, az interneten ráadásul ingyen is találunk jó tartalmakat és tanácsokat.

Az előnyök mellett hátrányok is akadnak persze és nem mindenkinek ajánlott az otthoni sport. Azok, akik nehezen koncentrálnak, az esetek többségében jobban rá tudnak hangolódni a tréningre az edzőteremben, futópályán vagy sportcsarnokban. Otthon túl sok dolog terelheti el a figyelmünket, nem beszélve arról, hogy csak keveseknek van külön helysége a nyugodt edzésekre.

Az otthoni edzést emellett könnyebb ellazsálni is, ha viszont már befizettünk valahová, nagyrészt „le is gyúrjuk” a bérletünket.

Szintén hátrány az, hogy társaságban általában motiválóbb tréningezni, mint egyedül, és az is fontos, hogy előbbi esetben könnyen ki tudjuk javítani az esetlegesen rosszul, hibásan végzett gyakorlatot.

Fotó:
pixabay.com

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?