Menü

Fontos vitaminok a zökkenőmentesebb tanévkezdéshez

Hamarosan tanévkezdés, ezért arra gondoltam, hogy nem árt összeszedni a legfontosabb vitaminokat, ásványi anyagokat, amivel megtámogathatjuk gyermekeinknek az amúgy sem mindig zökkenőmentes tanévkezdést.

Az iskolás korú gyerekeknél, kamaszoknál szinte ugrásszerűen nő a szükséges napi vitamin- és ásványi anyagmennyiség, a kamaszok esetében leginkább a szervezetükben végbemenő hormonális változások miatt.

Nézzük, melyek azok a vitaminok, nyomelemek és ásványi anyagok, amik nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára, különösen tanévkezdéskor.

A C-vitamin egy alapvitamin, általánosan a legismertebb az immunrendszer megfelelő működéséhez. C vitaminnal együtt szívódik fel jól a vas, mely nagyon fontos szerepet játszik a teljesítmény szempontjából, ugyanis befolyásolja a koncentrációs képességet. (Tejtermékekkel egy órás különbséggel fogyasszuk, különben nem szívódik fel.)

Ha sportol a gyermekünk, akkor a magnézium is fontos tápanyagforrás. Természetes forrásai az olajos magvak és a teljes kiőrlésű gabonafélék, a zöldségek közül a klorofillban gazdag levélzöldségek.

A kalcium-magnézium pezsgőtabletták megjelenése óta gyakori tévhit az emberekben, hogy ezt a két tápanyagot egyszerre kell bevenni, pedig valójában a kalcium akadályozza a magnézium felszívódását. Szedjük inkább pár óra eltéréssel!

A kálcium a csontok és fogak miatt elengedhetetlen, a legmegfelelőbb felszívódás érdekében érdemes D-vitaminnal együtt bevinni.

Pajzsmirigybetegként tudom, hogy a jód is nagyon fontos, nemcsak a pajzsmirigy működése, hanem az anyagcsere folyamatok zavartalan működése szempontjából is. A jód hiánya pajzsmirigy zavarokat okozhat, ami számtalan megbetegedést előidézhet.

A betegségeket egyrészt a fent említett vitaminokkal védhetjük ki, másrészt pedig a megfelelő stresszkezeléssel.

Az orvosok szerint az év eleji megbetegedések egyik oka a jelenség pszichológiai háttere, a stresszhelyzetek, melyek betegségek formájában csapódnak le.

A tanévkezdés egy óriási pszichés teher, ami szintén felerősíti a megbetegedések kockázatát. Legjobb, amit tehetünk, ha sokat beszélgetünk erről a gyerekeinkkel, augusztus végén fokozatosan készítjük fel őket a tanévkezdésre, a változásokra. Az időben történő esti lefekvéssel, az elalvási-ébredési ritmus visszaállításával, a tanév közbeni napi rutin fokozatos újbóli kialakításával. Ha ezzel várunk szeptemberig, a gyerekek fáradtabbak és nyűgösebbek, étvágytalanabbak lesznek. Szülőként segítsük őket ebben és próbáljuk zökkenőmentesebbé, stresszmentesebbé tenni a tanévkezdéssel járó változásokat.

„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.

Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.

Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.

Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.