Menü

Elértem a kívánt testsúlyt, mi a teendő ezután?

Joggal lehet büszke magára, aki eléri a kívánt formát, a megálmodott testsúlyt, az elégedett tükörképet, azonban gyakran előfordul, hogy ez az öröm nem tart sokáig, a leadott kilók pedig hamar visszatérnek. Manapság a számtalan divatdiéta korában túl sok figyelmet szenteltünk a fogyásnak és a különböző diétáknak, míg a súly megtartására már kevésbé összpontosítunk.

Sokan azt gondolják a legnehezebb feladat a fogyókúra, hiszen rengeteg erőfeszítést kíván a plusz kilóktól való megszabadulás, azonban több figyelmet kellene fordítani a súly megtartásának mikéntjére is, hiszem egészen más viselkedésformát kíván egy fogyókúra és mást a súly megtartása.

A sikeres fogyókúra után könnyen elfeledkezhetünk a további önkontrollról, pedig az étrend megtervezése és a rendszeres sport a fogyás után is tartandó, így a korábbi erőfeszítések nem tűnnek hiábavalónak.

Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a súlytartás sok esetben ott bukik el, hogy az emberek visszatérnek a régi, rossz szokásaikhoz, pedig ilyenkor segítene egy élethosszig tartó életmódváltás, melyet elég néhány hónapig tartani, azután már életformává válik és tartóssá teheti az új testsúlyt, az elért formát.

A visszahízásnak előfordul, hogy hormonális okai vannak, amihez szakorvos segítsége szükséges, de másoknál egyszerűen arról van szó, hogy nem figyelnek oda eléggé az étrendjükre és a fogyást követően visszajönnek a leadott kilók.

Természetesen a sikeres diéta után lehet kicsit lazítani, ami nem azt jelenti, hogy onnantól kezdve bármit bármikor megehetünk, amit megkívánunk.

Továbbra is fontos az egészséges, vitamingazdag és fehérjedús táplálkozás, csak nem kell már vasszigorral működni, hanem bűntudat nélkül is megkóstolhatunk olykor egy – egy kívánatos ételt.

Fontos, hogy kialakítsuk a számunkra megfelelő táplálkozási szokásokat, törekedni kell egy optimális kalóriabevitelre, az üres kalóriák kerülésére, a tápanyagdús és változatos étkezésekre, a késztermékek kerülésére, a tudatos bevásárlásra, a megfelelő folyadékfogyasztásra és a rendszeres mozgásra.

Súlymegtartáskor a legfontosabb az önkontroll gyakorlása, élvezni az elért eredményt, ugyanakkor nem szabad felhagyni a rendszeres edzésekkel, a reform étkezéssel. A befektetett munka és az önkontroll segíteni fogja az alakunk megőrzését és a jojó-effektus elkerülését.

Strandolás – Hol, hogyan és mennyiért?

A jó idő eljövetelével egyre többen mehetnek strandolni és napozni akár fürdőkbe, akár a Balatonhoz, vagy éppen más hazai vizekhez is. Ilyenkor minden korosztály kedvelt kikapcsolódása a strandolás, a napozás, sportolás. Ezzel pedig együtt járnak az olyan problémák, mint a hova is menjünk kérdéskör, leégés, hol mit lehet az “úszkáláson” kívül csinálni, drága élelmiszerek a vízparton. Ebben a cikkben azt próbálom megnézni, hogy hol lehet érdemes strandolni, másrészt milyen alapvető problémákkal kell szembenéznünk, mikor strandolásra adjuk a fejünket.

Dióhéjban a lézeres szemműtétről

Ha szemüveges vagy, nyilvánvalóan hallottál már a különböző műtéti lehetőségekről. Ennek egyik leggyakoribb típusa a lézeres szemműtét. Másik lehetőség lehet a lencseimplantátum, ami rövidlátók esetében még jobb megoldásnak bizonyulhat. De ki az alkalmas jelölt egy szemműtétre?

Avokádóval a bőrért

A ketogén diéta egyik legkedveltebb alapanyaga az avokádó, de bárkinek az étrendjébe beilleszthető. Mutatjuk, milyen hatása van a szervezetünkre.

Amit az élelmiszerpazarlás ellen tehetünk…

A világ számos országában éheznek az emberek, másutt meg hatalmas mennyiségű élelmiszer végzi a kukában. Nagyon nagy mértékű probléma az élelmiszerpazarlás manapság. Mit tehetünk ellene?

Életünk egy hátizsákban

Amikor az ember az otthonában körülnéz, azok a dolgok veszik körül, amit az élete során összegyűjtött és felhalmozott. Bútorok, emlékek. Vajon mit vinnénk magunkkal, ha olyan életet élnénk, ami folyamatos helyváltoztatással jár?