Menü

Tippek a gyorsabb fogyásért

Legalább kétszer tarts egy kis étkezést: tízóraizz délelőtt és uzsonnázz délután. Válassz egészséges ételeket, úgy mint tíz szem mandula és mogyoró, egy gyümölcs vagy egy joghurt (de figyelj rá, hogy ne tartalmazzon hozzáadott cukrot).

Töröld az étrendedből a cukrot, olvasd el jól az ételek címkéit és válassz egyszerű, csomagolatlan, friss és szezonális élelmiszereket!

Kerüld a zsíros, nehéz szószokat, a vajat, a bő olajban sült ételeket, az édességeket és a fagyit, amennyire csak lehet. Elfogadottak azonban helyettük a zöldségek és gyümölcsök, ezekből egyél 2 bőséges adagot naponta.

Ha csak egy valamin változtatsz, akkor az a vacsorád legyen! Próbáld legalább 2-3 órával elalvás előtt elfogyasztani, illetve törekedj arra, hogy minél kevesebb szénhidrátot tartalmazzon. Vacsorára tökéletes bármilyen saláta, sovány hús, zsírszegény tejtermék, tojás. Ezeket természetesen kombinálhatod is egymással, hogy ne und meg őket idő előtt. És még egy ötlet a változatosság jegyében: fűszerezz minden nap máshogy!

A kardió edzések segítségével még órákkal az edzés után is “izzásban” tarthatod az anyagcserédet – ezt a legújabb kutatások is alátámasztották. Ha csak heti 2-3 alkalommal 45 percig végzel intenzív testmozgást, azzal már minden második héten fél kiló zsírt veszíthetsz csupán az anyagcseréd edzést követő munkája által. Érdemes ezért mindent beleadnod abba a 45 percbe!

Egyre gyakrabban előfordul, hogy valaki már nem tudja irányítani étkezését, s akaratlanul is eszik. Itt is vannak enyhébb és súlyosabb változatok, az időnkénti kényszeres evéstől kezdve a bulimiáig bezárólag, sőt még azon is túl... Ilyen esetben sem a diéták, sem pedig a fogyást segítő táplálék-kiegészítők (vagy gyógyszerek) nem nyújtanak végső megoldást, hiszen csak a felszínt kezelik, azt is csak ideiglenesen.

Ha mindent megteszel napközben azért, hogy fogyj, mégsem sikerül, vagy csak nagyon lassan, érdemes megvizsgálni az alvásodat. Ugyanis a nem megfelelő mennyiségű és minőségű alvás gátolja a fogyást, sőt a hormonváltozások miatt még hízáshoz is vezethet. Törekedj a napi 7-8 órára, és az legyen nagyon pihentető!

A kalóriabevitel egy érdekes dolog, hiszen ahhoz, hogy fogyj, kevesebbet kell bejuttatni, mint elégetni, de ha meg túl keveset viszel be, lelassul az anyagcseréd. Viszont minél inkább az égetés van túlsúlyban, annál gyorsabban tudsz fogyni. Az alapanyagcserédnél azonban sosem szabad kevesebbet enni (ez az az energiafelhasználás, ami sport és mindenféle fizikai aktivitás nélkül kell a szervezetednek az alapvető funkciók ellátásához). Jó kis szabály, igaz?

A lényeg, hogy a különbözetet inkább sporttal próbáld meg elérni ahelyett, hogy extrém alacsonyra teszed a kalóriabevitelt (például 1000 kalóriás diéta), és a mindennapokban is próbálj meg aktívabb lenni: több séta, több mozgás munka közben és otthon is!

Miért nem szabad gyorsan fogyni?

A plusz 5-10-15-20 kilót nem egy hónap alatt rántottuk magunkra, akkor miért kellene azt pár hét alatt ledobni? Senki sem úgy ébred reggel, hogy „véletlen” hízott 20 kilót, az hosszú évek munkájának eredménye, ahogy a fogyás is így kell, hogy történjen.

Ételek, amelyek étvágycsökkentő hatásúak

Számos olyan étel létezik, amely azon túl, hogy finom, még abban is segít, hogy lassabban éhezz meg. Ezek az ételek egész napra eltelítenek, feltöltenek energiával, vagy éppen megregulázzák a vércukorszintet.

Fájdalommentes edzés

Aki rendszeresen sportol, becsülettel edz, bizony szembesülhet gyakran a „problémával”, vagy inkább jelenséggel, hogy edzés után 1-2 nappal izomláz keletkezi, fáj itt-ott, nehézkes a lépcsőzés, ropognak az ízületek. Hogyan kerülhetőek el az edzés alatti - utáni sérülések, fájdalmak?

Hogyan férj bele a báli ruhádba?

Ahogy beköszönt a november, minden héten egyre több szalagavató kerül megrendezésre, a szezon egészen tavaszig tart. Ki ekkor, ki akkor megküzd a ruha felvételének, méretre szabásának problémájával. Ami hetekkel korábban még jó, az a bál napján szűk vagy bő. Nehéz eltalálni. Ha te pont kisebb méretbe szeretnél beleférni, akkor nagyon gyorsan kell a látványos eredmény. Ehhez pedig nem muszáj koplalni.

Szokások, amelyek akadályoznak a fogyásban

A reggeli rituálék határozzák meg, hogy mennyit eszünk ebédre, és hogy a testünk felhasználja a kalóriákat, vagy félreteszi őket szükség esetére.