Menü

Nyáron fogyni? Lehet!

Sem a kánikula, sem a csábító nyári programok nem gátolhatnak meg minket abban, hogy komoly munkának vessük alá a testünket. Sporttal, új receptekkel, életmódváltással kísérletezni talán még könnyebb is ebben az időben, hiszen megannyi lehetőség áll rendelkezésünkre. Először is, ami a mozgást illeti, rengeteg szabadtéri fajtájával ismerkedhetünk meg. Evezés, úszás, vízilabda, futás, kerékpározás, és még napestig sorolhatnám, mi mindent lehet csinálni a nappali melegben vagy az esti hűvösben. Ráadásul valószínűleg könnyebben találsz magad mellé egy társat, aki hasonló szándékkal rendelkezik, mint te, és valószínűleg több szabadidőtök is lesz minderre. Úgyhogy hajrá, kezdj el mozogni, és tedd ezt úgy, hogy öröm legyen számodra! Ez az öröm biztosítja ugyanis a kitartást a későbbiekre.

A mozgás hasznos és jó eszköze a fogyásnak, de nem kizárólagos. A legtöbb esetben nem elég rendszeres mozgásra váltani, némi táplálkozásbeli változtatásra is szükség van. Az ember úgy tudja legjobban felügyelni a tápanyagbevitelét, ha olyan ételeket fogyaszt, melyeket ő maga készít el. Vagyis jó, ha egy konyhán minden nap fitt menüt kérsz, de még jobb, ha te magad készíted el az adott ételt. Hiszen így te válogatod az alapanyagokat, figyeled az ízesítést, és te állítod be, mennyi zsírt, cukrot, sót tartalmazzon. Ráadásul a főzés megedzi a gondolkodásodat, és állandó elfoglaltságot biztosít a mindennapokban. Nincs is annál jobb, mint újabb és újabb recepteket kipróbálni, és belecsempészni kicsit saját magadat. És a legjobb ebben, hogy ezzel az egészségedért is teszel valamit.

Az életmódváltás nem csupán a táplálkozási és mozgási szokások megváltoztatásában rejlik, hanem rengeteg apróságban is. Sokan nem is gondolják, hogy öltözködésük megújítása milyen jó hatással van az egészségükre, ráadásul még a fogyásban is segít. De a gondolkodásunkon sem árt picit "javítani". Ha el szeretnénk érni egy célt, ami jelen esetben a fogyás, akkor fontos, hogy az általunk választott eszközökre is pozitívan tekintsünk. Ha ugyanis utáljuk az új étrendünket és utálunk mozogni is, akkor nem fognak azok a kilók olyan könnyen leszaladni rólunk. Közhelyes, de mégis igaz, hogy hinni kell a változásban, fontos, hogy reménykedjünk a saját kitartásunkban és akaraterőnkben, és ne gátoljuk saját fejlődésünket.

Varga Ágnes Kata

Tippek a gyorsabb fogyásért

A „gyors fogyás” tervet természetesen az is befolyásolja, hogy mennyi feleslegről beszélünk. Másképp kell nekiállni, ha csak néhány kiló pluszról van szó, és másképp, ha évek óta küzdünk komolyabb súlytöbblettel.

Miért nem szabad gyorsan fogyni?

A plusz 5-10-15-20 kilót nem egy hónap alatt rántottuk magunkra, akkor miért kellene azt pár hét alatt ledobni? Senki sem úgy ébred reggel, hogy „véletlen” hízott 20 kilót, az hosszú évek munkájának eredménye, ahogy a fogyás is így kell, hogy történjen.

Ételek, amelyek étvágycsökkentő hatásúak

Számos olyan étel létezik, amely azon túl, hogy finom, még abban is segít, hogy lassabban éhezz meg. Ezek az ételek egész napra eltelítenek, feltöltenek energiával, vagy éppen megregulázzák a vércukorszintet.

Fájdalommentes edzés

Aki rendszeresen sportol, becsülettel edz, bizony szembesülhet gyakran a „problémával”, vagy inkább jelenséggel, hogy edzés után 1-2 nappal izomláz keletkezi, fáj itt-ott, nehézkes a lépcsőzés, ropognak az ízületek. Hogyan kerülhetőek el az edzés alatti - utáni sérülések, fájdalmak?

Hogyan férj bele a báli ruhádba?

Ahogy beköszönt a november, minden héten egyre több szalagavató kerül megrendezésre, a szezon egészen tavaszig tart. Ki ekkor, ki akkor megküzd a ruha felvételének, méretre szabásának problémájával. Ami hetekkel korábban még jó, az a bál napján szűk vagy bő. Nehéz eltalálni. Ha te pont kisebb méretbe szeretnél beleférni, akkor nagyon gyorsan kell a látványos eredmény. Ehhez pedig nem muszáj koplalni.