Menü

Fehérjeturmixok

Fogyókúrázunk, diétázunk, sportolunk, az étrendünket folyamatosan változtatjuk, lemondunk egy-két dologról, és mindeközben azt gondoljuk, hogy az egészségünkön kívül a testalkatunkért is teszünk valamit. Ha pedig valaki egyszer megszállottja lesz a témának, egyre újabb dolgokat próbál ki. Napjainkban már nemcsak a férfiak, hanem a nők is egyre gyakrabban fogyasztanak proteinszeleteket és turmixokat. Sokan úgy is bevállalják ezt, hogy csupán heti egyszer edzenek, és a céljuk nem az izomépítés, csupán a fogyás. Azt viszont sokan nem tudják, hogy ez így nem feltétlen hasznos. Ha valaki ugyanis nem vegetáriánus, akkor kiegészítő termékek fogyasztása nélkül is elég fehérjét visz be a szervezetébe az étkezések során.

Egy ember napi proteinszükséglete a testtömegétől függően változik. Átlagosan azt mondják, kilogrammonként egy gramm fehérjét kell bevinnünk naponta, hogy szinten tartsuk a szervezetünket. Ha valaki testépítő edzést folytat, akkor ez a mennyiség a másfélszeresére növekszik. Ha ezt valaki hús, hal, tojás elfogyasztása nélkül szeretné megtenni, proteintermékekkel is megteheti, de fontos, hogy semmiképpen se vigyen be ennél nagyobb mennyiséget naponta.

Az a tévhit sokak fejében él, hogy a fehérje nem hizlal. Ez nem igaz. A fehérjében kevesebb kalória van, mint ugyanannyi szénhidrátban vagy zsírban, de ettől függetlenül zsírrá alakulva elraktározódhat. Ez azt jelenti, hogy nagymértékű fogyasztása épp úgy káros, mint bármi másé. Mindemellett a túlzott proteinfogyasztás megterheli a veséket és a májat. A fehérjére tehát ugyanaz igaz, mint sok mindenre: van hasznos és káros következménye is a fogyasztásának. Az viszont, hogy kiegészítő turmixok vagy húsételek formájában visszük be, a fehérje szempontjából szinte mindegy. Ajánlott viszont nem zsíros, szénhidrátban gazdag ételek formájában fogyasztani.

Tehát ha kizárólag fogyni szeretnél, akkor nem a fehérje a kulcs, ha pedig izomtömeget növelnél, akkor sem biztos, hogy szükséged van turmixokra. Viszont ha mégis a fogyasztását választod, ügyelj a mennyiségekre, és mindenképp kérj tanácsot akár egy dietetikustól, akár az edződtől. Ha az ő tanácsaik szerint mozogsz és étkezel, bizonyosan nem ártasz vele az egészségednek.

Gyümölcsevés szabályai

A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy naponta öt adag gyümölcsöt - illetve zöldséget - kellene enniük egészségük érdekében.

A spenót egészségügyi hatásai

A spenót, a tápanyagokat tekintve, valódi kincsesbánya. Energiával tölt fel, hozzájárul a mentális- és fizikai egészségünkhöz, számos betegség megelőzésére és kezelésére alkalmazható.

Diétás tészta receptek

A tésztaféléket elhagyni nagyon nagy lemondás, de ha fogyni akarunk, akkor bizony jelentős mértékben csökkenteni kell a mennyiséget. Ez nem azt jelenti, hogy soha többet nem lehet enni belőle. Egyrészt kapható ma már csökkentett szénhidráttartalmú tészta is, másrészt okos trükkökkel beépíthető az étrendbe a sima, durum-, teljes kiőrlésű lisztből készített változat is.

Egészséges tészta alternatívák

A hagyományos, fehér lisztből készült tészták helyett már több alternatíva is rendelkezésünkre áll, melyek sokkal egészségesebbek is. Ilyen például a feketebab tészta, vagy a rizstészta is.

Tippek a testzsír csökkentéséhez

A koplalással, nem megfelelő edzéssel és az olyan okos dogmák, mint a „ne egyél este hat után” követésével egy dolgot fogsz elérni: rosszabbul fogsz kinézni. Testedben tombolni fognak a katabolikus folyamatok, amelyek következményeként, szépen lebontja izomzatod.