Menü

Mit sportoljak? – II. Jóga

A keleti kultúra jelen van köztünk a gasztronómiában, építészetben, életfelfogásban, és a jóga, csak egy a Távol-Kelet csodálatos adományai közül. Sokan azt hiszik, hogy nem igazi sport, hiszen nem jár feltornázott pulzusszámmal, ellenkezőleg, nyugalom és higgadtság szükséges hozzá.

Az első, amit egy jógaoktatás során átvesztek, a helyes légzés. Sokan nem is gondolják, hogy a légzéstechnikáknak milyen fontos szerepe van. Pedig, másképp kell venni a levegőt egy elmélyült állapotban, mint egy kiadós futás után, vagy beszéd közben. Ha helyesen lélegzel, az már közelebb visz ahhoz, hogy sikerüljön ellazulni. Fontos, hogy engedd az oktatónak, hogy kicsit átformálja a tudatodat , ilyen téren.

A következő lépés ugyanis: a gondolkodás. Persze nem kell rögtön tibeti szerzetessé válnod ahhoz, hogy eredményesen részt vehess egy jógaórán. A lényeg a hozzáállásban van. Ha jógázni mész, tudnod kell, hogy ezt nem lehet csak félgőzzel csinálni. A gondolataiddal, érzéseiddel együtt, száz százalékosan jelen kell lenned, ha azt szeretnéd, hogy az ottléted sikeres legyen. Ehhez mindenféle haragot és kényszert el kell engedni, hiszen ezek a légzésedre, tartásodra is negatív hatással vannak.

Ha jógázni mész, fontos tudatosítani magadban, hogy az erőlködés nem segít. Valószínűleg nem fog minden elsőre menni, de az oktató azért van, hogy meg tudja neked mondani, mutatni, hogyan tudod felvenni az adott pozíciókat. Ehhez nagyon kell koncentrálni, tehát mással való foglalkozásnak ott nincs helye.

Sokat segíthetsz magadon, ha otthon is gyakorolsz. Nem kell mindenféle nyaktörő mutatványba belekezdeni a nappalid közepén, elég, ha minden nap 10-15 percet meditációra szánsz, és csak a légzésedre figyelsz. Ha elég kitartó vagy, egy idő után a légzés és a nyugalom is természetessé válik. Így tudod magadat is fejleszteni.

A jóga hatása megmutatkozik a szellemi képességeid terén, az emberi kapcsolataid terén, de az ízületek épségében is. A gyakran fájó, sajgó testrészekre kitűnő hatással van. Tehát, ha van a lakóhelyeden vagy a közelében jógastúdió, mindenképpen látogasd meg!

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.