Menü

Sportos anyukák - sportos gyerekek

"A motiváció elindít. A megszokás mozgásban tart."
(Jim Ryun)

Számomra az egészséghez hozzátartozik a napi mozgás, testedzés, rendszeres sport, akkor is, ha történetesen épp kisgyermekes épp kisgyermekes, várandós, újdonsült, elfoglalt vagy akármilyen anyukák vagyunk. Aki gyermekével sportol - duplán nyertes. Nemcsak saját fittségéért tesz, és saját egészségéért, alakjáért dolgozik, hanem a gyermekének is példát mutat, olyan rendszerhez szoktatja őket, mely később is az egészségére válik.

Megtanulja, hogy a sport olyan, mint a fogmosás. Az életünk része. A mindennapok része. Nem képezi gondolkodás tárgyát, hogy vajon belefér-e az időnkbe... Mert belefér.

Amikor ezeket a gondolatokat írom, nem a divatmagazinok vagy az internet csontsovány kismamáira gondolok, akik túledzik magukat terhesen, közben "fényevők" és szinte alig várják, hogy a szülőszobából ismét a futópadra léphessenek súlyzóval a kezükben, sőt, akár szülhetnének is már egyből ott, hogy ne maradjon el a napi edzés...

Nem ez a jó irány.

Viszont, amin meghatódtam és ezúton is a tiszteletem szeretném kifejezni feléjük: hétvégén volt szerencsém a Balatonon félmaratont futni, (ja és nem haltam bele - de erről majd egy másik cikkben...) s láttam ott babakocsival futó anyukákat, akik negyedmaratont, félmaratont nyomtak le a többiekkel bámulatos tempóban, apró gyerkőccel, babakocsistól, 3 keréken. Természetesen tempósan futva, végig mosolyogva!

Ha most lennék kisbabás anyuka, tuti ilyen futó-babakocsit vennék, nagyon ötletes!

A rosszindulatúak persze halkan megjegyezték a verseny végén, hogy vajon ezt élvezi-e a baba...de biztosan állíthatom, amit én láttam, aszerint a picurkák jól érezték magukat a babakocsikban, nézelődtek, nevetgéltek, míg anyukájuk kitartóan rótta az izzasztó kilométereket. Egy biztos: kevés pár hónapos gyerkőc büszkélkedhet máris egy félmaratonnal! Gratulálok nekik és anyukáiknak.

Miért szednek sótablettát a futók?

Sokan esküsznek rá, mások pedig egyáltalán nem használják. De most akkor kell vagy sem? Mire jó a sótabletta?

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.