Menü

Sportos anyukák - sportos gyerekek

"A motiváció elindít. A megszokás mozgásban tart."
(Jim Ryun)

Számomra az egészséghez hozzátartozik a napi mozgás, testedzés, rendszeres sport, akkor is, ha történetesen épp kisgyermekes épp kisgyermekes, várandós, újdonsült, elfoglalt vagy akármilyen anyukák vagyunk. Aki gyermekével sportol - duplán nyertes. Nemcsak saját fittségéért tesz, és saját egészségéért, alakjáért dolgozik, hanem a gyermekének is példát mutat, olyan rendszerhez szoktatja őket, mely később is az egészségére válik.

Megtanulja, hogy a sport olyan, mint a fogmosás. Az életünk része. A mindennapok része. Nem képezi gondolkodás tárgyát, hogy vajon belefér-e az időnkbe... Mert belefér.

Amikor ezeket a gondolatokat írom, nem a divatmagazinok vagy az internet csontsovány kismamáira gondolok, akik túledzik magukat terhesen, közben "fényevők" és szinte alig várják, hogy a szülőszobából ismét a futópadra léphessenek súlyzóval a kezükben, sőt, akár szülhetnének is már egyből ott, hogy ne maradjon el a napi edzés...

Nem ez a jó irány.

Viszont, amin meghatódtam és ezúton is a tiszteletem szeretném kifejezni feléjük: hétvégén volt szerencsém a Balatonon félmaratont futni, (ja és nem haltam bele - de erről majd egy másik cikkben...) s láttam ott babakocsival futó anyukákat, akik negyedmaratont, félmaratont nyomtak le a többiekkel bámulatos tempóban, apró gyerkőccel, babakocsistól, 3 keréken. Természetesen tempósan futva, végig mosolyogva!

Ha most lennék kisbabás anyuka, tuti ilyen futó-babakocsit vennék, nagyon ötletes!

A rosszindulatúak persze halkan megjegyezték a verseny végén, hogy vajon ezt élvezi-e a baba...de biztosan állíthatom, amit én láttam, aszerint a picurkák jól érezték magukat a babakocsikban, nézelődtek, nevetgéltek, míg anyukájuk kitartóan rótta az izzasztó kilométereket. Egy biztos: kevés pár hónapos gyerkőc büszkélkedhet máris egy félmaratonnal! Gratulálok nekik és anyukáiknak.

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.

A ketogén diéta nyomában

Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?