Menü

Itt a dinnyeszezon!

Nagyon sokan várták már a nyár közepét, hogy végre elérkezzen az igazi dinnyeszezon. Miért is szeretjük a görögdinnyét, és hogyan fogyaszthatjuk még a hagyományos változaton túl?

Kezdjük ott, hogy a görögdinnye nem is görög - csak a neve, ami onnan ered, hogy súlya és mérete miatt úgy görgetik. Egyébiránt Afrikából származik, amit nekünk is megidéz egy kicsit, hogy a nagy melegben érik igazán édesre, és kiváló folyadékpótlást jelent.

Természetesen a dinnye - ami egyébiránt a tökfélék családjába tartozik, és hivatalosan nem is gyümölcs attól még, hogy édes - nagyon egészséges. Főként B6, C és E vitaminokat tartalmaz, de ezen kívül folsavat is, kiváló vaspótló. Sőt mitőbb, karotin benne is található, nem csak a répában. Mivel a dinnye húsának nagyjából 90%-a víz, sok diétához kifejezetten javasolják a figyasztását. No de itt azért álljunk meg egy pillanatra...

Sokan állítják, hogy a dinnye korlátlanul fogyasztható a fogyókúrában, sőt mi több zsírégető hatása van. Véleményem szerint ilyen, hogy zsírÉGETŐ, nem igazán létezik. Ha volna ilyen, akkor higgyék el, már csupa tökéletesen vékony ember szaladgálna az utcákon... S attól még, hogy magas a víztartalma, a cukortartalma azért bizonyos óvatosságra int. A diétázók számára leginkább délelőtt, vagy a koradélutáni órákban ajánlott a fogyasztása, a vacsorához már kevésbé javasoljuk.

Az viszont jó hír a kalóriát számolóknak, hogy a nehéz héjszerkezet legalább nem tartozik bele a számolásba, a beltartalom viszont kisebb. Korai uzsonnaként, vagy kisebb mennyiségben sütemények, édességek helyetti desszertként enni.

S ha már itt tartunk, nem csak a klasszikus formában, önmagában fogyasztható, próbálja ki bátran a következőket:

- Dinnyeleves mentával
- Turmixolt dinnyét öntsünk a jégkockatartóba, majd ezt adjuk a vízhez
- Frissen turmixolva, szétnyomkodva limonádéként lime-al
- Pálcikára tűzve mozzarrellagolyóval
- Gyümölcssaláta összetevőjeként kockára vágva.

Az igazi dinnyerajongóknak itt egy kiváló programlehetőség: a budapesti augusztus 20-ai dinnyeevő versenyen bizonyíthatod szenvedélyedet, a dinnyét a szervezők állják! Az ilyen versenyek egyébként régi hagyományokra tekintenek vissza, noha korábban komoly tétekben fogadtak, hogy ki bír megenni meghatározott mennyiségű dinnyét. A vállalkozó szellemű embert földbe ásták, hogy jobban bírja a kihívást. Itt talán erre nem lesz szükség, de a dinnye iránt telhetetlenek most tobzódhatnak az örömökben!

Egészséges, tápláló lisztek

Egészséges, tápláló lisztek. A friss, illatozó fehér lisztből készült péksüteményekről nagyon nehéz lemondani, még annak ellenére is, hogy tudjuk nagy mennyiségben sokat árthatnak.

Zöld tea fogyasztás hatásai

Kutatások igazolják, hogy akik rendszeresen fogyasztanak zöld teát, nem csak egészségesebbek, de gyorsabb az anyagcseréjük, és sportolás közben is több kalóriát égetnek el.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék

Gyümölcsevés szabályai

A legtöbben tisztában vannak azzal, hogy naponta öt adag gyümölcsöt - illetve zöldséget - kellene enniük egészségük érdekében.