Menü

Facebook-ban első, digitális tájékozottságból utolsó...

Érdekes adatokkal szolgálnak az internetkutatók, ami kis hazánkat illeti: a népességhez arányosítva világviszonylatban a legnagyobb facebook felhasználók vagyunk, viszont összességében a digitálisan felkészületleség és elmaradottság jellemző ránk.

No de mit is jelent ez utóbbi? A felmérésekben azt vizsgálták, hogy a vállalkozások mennyire tudják kihasználni az internetben, a digitális világban, valamint az internetes reklámokban rejlő lehetőségeket, továbbá hogy a nem vállalkozó közösség milyen mértékben tudja az internetet a saját javára és boldogulására fordítani. Tehát mennyire ismeri a különböző tájékozódási lehetőségeket, és használja-e a hasznos módon is a világhálót.

Ezen két adat egymás mellé állítva nem igazán ad okot örömre, ugyanis azt jelenti, hogy bár az emberek jó része rendelkezik internet előfizetéssel (ez természetesen gazdasági és szociális szempontból is pozitív hír), azonban a netezés által nyújtott eszközöket és lehetőségeket egyoldalúan használja.

A szakemberek szerint ezeknek az adatoknak köze van azokhoz a számokhoz, amelyek feltárják, hogy a magyar népesség sajnos listavezető a depresszió, az öngyilkosság és az öngyilkossági hajlam, valamint a boldogtalanságérzet tekintetében.

No de hogyan tudnánk ezen változtatni? Természetesen hasznos lenne, ha az oktatás, az informatikaórák nem csak a gyakorlatlan, valamint a korosztály számára haszontalan információtömeggel árasztanák el a gyerekeket, hanem - vélhetően számukra is érdekes módon - feltárnák előttük az internet nyújtotta szélesebb lehetőségeket. De az oktatást mint olyan ne csak önmagában ítéljük el - ha a tanterv nem is tartalmazza a megfelelő elemeket, sok múlik a tanárok, valamint a szülők kreativitásán és leleményességén.

Fontos, hogy felismerjük: ne alapjaiban akarjuk megváltoztatni a generációt, hanem próbáljunk velük együttműködni, és valamilyen szinten követni a trendeket, de egyúttal példát, valamint irányokat mutatni nekik. Tehát fejlesszük a digitális intelligenciánkat!

Nyári táborok: megoldás a szülőknek, élmény a gyerekeknek

A nyári szünet közeledtével sok szülő szembesül az évről évre visszatérő kérdéssel: hogyan oldják meg gyermekeik felügyeletét, miközben ők dolgoznak? A nyári táborok nemcsak praktikus segítséget jelentenek, hanem felejthetetlen élményeket is kínálnak a gyerekeknek.

Különleges fóbiák

A fóbia a görög félelem szóból származik, a pszichiátriában arra a jelenségre utal, amikor valaki félelmet érez bizonyos dolgok iránt. Egyes fóbiák szélesebb körben ismertek, míg másokról talán még sosem hallottunk.

Mit ad a nézőknek a filmzene?

A filmek világa épp annyira szól a hangokról, mint a látványelemekről. A gondosan megkomponált dallamok képesek elmélyíteni a látványt, felerősíteni az érzelmeket, és egyedülálló módon bevonni a nézőt a történetbe. Gondoljunk csak Hans Zimmerre, a Dögkeselyű ikonikus dallamára, vagy éppen a nemrégiben megjelent A brutalista számaira. Vajon hogyan képes a hang és a vizuális tartalom együttese ennyire megragadó élményt nyújtani, és milyen utat járt be a filmzene, mire eljutott a mai státuszáig?

A hulladék kérdése – kihívás és lehetőség egyszerre

A hulladékkezelés napjaink egyik legégetőbb környezeti problémája, amely nemcsak a városainkat és vidékeinket érinti, hanem globális kihívást is jelent.

A nyári szünet lehetőségei: pihenés vagy tanulás?

Június közepén elcsendesülnek az iskolák folyosói, elbúcsúznak a diákok, és kezdetét veszi a vakáció. Sokan ilyenkor csak a pihenésre és a kikapcsolódásra gondolnak, mások azonban abban látják a lehetőséget, hogy hasznosan, akár tanulással is eltöltsék ezt a közel két és fél hónapot.