Menü

Facebook-ban első, digitális tájékozottságból utolsó...

Érdekes adatokkal szolgálnak az internetkutatók, ami kis hazánkat illeti: a népességhez arányosítva világviszonylatban a legnagyobb facebook felhasználók vagyunk, viszont összességében a digitálisan felkészületleség és elmaradottság jellemző ránk.

No de mit is jelent ez utóbbi? A felmérésekben azt vizsgálták, hogy a vállalkozások mennyire tudják kihasználni az internetben, a digitális világban, valamint az internetes reklámokban rejlő lehetőségeket, továbbá hogy a nem vállalkozó közösség milyen mértékben tudja az internetet a saját javára és boldogulására fordítani. Tehát mennyire ismeri a különböző tájékozódási lehetőségeket, és használja-e a hasznos módon is a világhálót.

Ezen két adat egymás mellé állítva nem igazán ad okot örömre, ugyanis azt jelenti, hogy bár az emberek jó része rendelkezik internet előfizetéssel (ez természetesen gazdasági és szociális szempontból is pozitív hír), azonban a netezés által nyújtott eszközöket és lehetőségeket egyoldalúan használja.

A szakemberek szerint ezeknek az adatoknak köze van azokhoz a számokhoz, amelyek feltárják, hogy a magyar népesség sajnos listavezető a depresszió, az öngyilkosság és az öngyilkossági hajlam, valamint a boldogtalanságérzet tekintetében.

No de hogyan tudnánk ezen változtatni? Természetesen hasznos lenne, ha az oktatás, az informatikaórák nem csak a gyakorlatlan, valamint a korosztály számára haszontalan információtömeggel árasztanák el a gyerekeket, hanem - vélhetően számukra is érdekes módon - feltárnák előttük az internet nyújtotta szélesebb lehetőségeket. De az oktatást mint olyan ne csak önmagában ítéljük el - ha a tanterv nem is tartalmazza a megfelelő elemeket, sok múlik a tanárok, valamint a szülők kreativitásán és leleményességén.

Fontos, hogy felismerjük: ne alapjaiban akarjuk megváltoztatni a generációt, hanem próbáljunk velük együttműködni, és valamilyen szinten követni a trendeket, de egyúttal példát, valamint irányokat mutatni nekik. Tehát fejlesszük a digitális intelligenciánkat!

A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.

Szükségünk van sportórára?

Aki szeretné nyomon követni a fizikai aktivitás legfontosabb paramétereit, hogy javíthassa teljesítményét és elérhesse sport- és testépítési céljait, annak egy sportóra megfelelő segítséget nyújt. Mire használjuk a sportórákat?

Hogyan legyünk energikusak húsvét után?

Talán nem lövök nagyon mellé, ha azt állítom, hogy a „rohanó hétköznapról” alkotott fogalmaink manapság már az év minden időszakában azonosak. Nincs igazi változás a téli és a tavaszi évszakok között. Sokunkat kimondottan jól érint a jobb idővel jövő frissesség, viszont mégsem érezzük magunkat boldogabban tőle. A kérdés, hogy mi ennek az oka.

Tavaszi szünet gyerekekkel

Mindig kihívást jelent a szülőknek a szünidőben lekötni a gyermekeket, tartalmas programmal kitölteni a szünetet. Ha egy gyerek unatkozik, rosszalkodni kezd, „nyűglődni”, testvéreivel veszekedni vagy a szüleit nyúzni, ezt elkerülendő a következő tippekkel készültem!

Hagyományos húsvét a modern világban

Mindenkinek kellemes húsvétolást kívánunk, családdal és barátokkal eltöltött programokat, élményeke, finom falatokat és jó időt a szabadtéri élményekhez! A húsvéti ünnep a megújulás és a hagyomány ünnepe.