Menü

Kérdezzünk egy idegent, ha profilképet választunk!

Mindegy, hogy a kedvenc randioldalunkra vagy a vállalkozásunk honlapjára választunk profilképet, a legjobb fotó kiválasztását nem hagyhatjuk akárkire. Ez az az ok, amiért egy teljesen idegen személy véleményét kell kikérnünk, mondja egy új tanulmány.

A pszichológusok évszázadok óta vizsgálják az első benyomás fontosságát, beleértve a fotókat is. A vonzerő és a tulajdonságok becslése nagyobb különbséget mutathat, ha különböző képeket látunk egy adott emberről, mintha különböző emberek arcait hasonlítjuk össze vonzerő alapján. Más szóval az adott körülményeknek megfelelő fotó kiválasztása ugyanolyan fontos, mint a genetikai lottó megnyerése, hogy életünk során rokonszenves arccal rendelkezhessünk.

A logika azt diktálja, hogy azok az emberek, akik több energiát fektetnek a tökéletes fotó elkészítésébe, jobb képet kell, hogy kapjanak magukról. Olyat, ami jobban reprezentálja őket.

Az Új-Dél-Wales-i Egyetem munkatársa, Dr. David White, 102 egyetemistát kért meg, hogy küldjenek neki 12 fotót magukról, amelyeket korábban a Facebook-ra is feltöltöttek. Ezt követően a hallgatók kiválasztották, hogy mely fotókat használnák leginkább és legkevésbé a következő felületeken: Facebook, LinkedIn, Match.com. Később osztályozniuk kellett a fotókat vonzerő, megbízhatóság, dominancia, versenyképesség és magabiztosság alapján.

Dr. White ezután megkérte őket, hogy ugyanezeket a feladatokat végezzék el egy véletlenszerűen kiválasztott idegen személy fotóival is, akiket ráadásul a saját nemükhöz tartozók közül választottak ki. Végül pedig teljesen új résztvevők értékelték a fotókat ugyanazon öt kritérium figyelembevételével.

Ami fontos az eredmények közül, hogy a kiválasztott "idegen résztvevők" remek munkát végeztek, főleg a randizáshoz választott fotók kapcsán. Dr. White szerint az eredmények meglepőek, mivel a hallgatóknak többéves tapasztalata volt abban, hogyan válasszák ki azt a fotót, amellyel a legjobb oldalukat tudják mutatni, még akkor is, ha a fotót valaki olyan készítette, aki korábban sosem találkozott az alannyal, és nem is erőlködött annyira a fotókészítés során.

Számos bizonyíték áll azonban már rendelkezésünkre, hogy a személyes elfogultság megakadályoz minket abban, hogy saját magunkat reálisan értékeljük.

Dr. White szerint a következő lépés az, hogy a fotók közül az idegenek mellett a jó barátok is válasszanak. Megérzéseik szerint az ismeretségi viszony segíteni fog a fényképek értékelése során.

Forrás: www.iflscience.com

Miről szól a düh valójában? Az elrejtett sebezhetőség kérdése

A düh érzését gyakran félelmetes, sőt ijesztő emócióként tartjuk számon, ami összemosódik a haraggal és a feszültséggel. Azonban mit jelent ez a belső jelenség? Hogyan kapcsolódik a sebezhetőséghez vagy éppen az önvédelemhez, és hol húzódik a határ felindultság és az agresszió között?

Miért ragaszkodunk a megszokotthoz, ha nem is éri meg? A mentális horgonyzás jelensége

Bizonyára találkoztunk már hamisnak érződő kedvezményekkel vagy félrevezető akciókkal a mindennapjaink során, csak nem tudtuk, hogy ennek az effektusnak neve is van: a mentális horgonyzás, azaz az anchoring effect. A jelenség a viselkedési torzítások egyike, mellyel a közgazdaságtan és a pszichológia területe is folyamatosan foglalkozik.

Ne tiltsd, tanítsd

Sokan úgy gondolják, hogy a gyerekek egészséges fejlődésének kulcsa az édességek teljes tiltása. Azonban a szakemberek egyre inkább arra figyelmeztetnek, hogy a tiltás nem feltétlenül vezet jobb eredményhez – sőt, sokszor éppen az ellenkező hatást váltja ki.

Kötődési típusok bemutatása

A kötődés kérdése évszázadok óta foglalkoztatja az embereket, hiszen alapvető szerepet játszik személyes jólétünkben, kapcsolati mintázatainkban és társas életünkben. A pszichológiában a kötődési stílusok befolyásolják, hogyan érezzük, viselkedésünket és reagálunk másokkal való kapcsolatainkban. A különböző kötődési típusok egymással való kölcsönhatása jelentős hatással lehet párkapcsolataink sikerességére és dinamikájára.

Hipermnézia – amikor nincs olyan, hogy elfelejted

Talán már mindenki járt úgy, hogy elfelejtett valamit, mert esetleg sok más dolga volt. A hipermnéziások nem tudnak felejteni még akkor sem, ha szeretnének.