Menü

Korai a reggel nyolc óra?

Minden iskolakezdésnél felvetődik a téma: a tanítás túlságosan korán kezdődik, ami negatív hatással van a diákok teljesítményére. Nézzük ez így van-e? És ha igen, mi a megoldás?

Az általános és középiskolások rendszerint reggel nyolc órakor kezdik el a napot, már ami az első órát illeti. Ha van nulladik óra, akkor még korábban.

Nyilvánvalóan ennél jóval korábban kell kelniük, attól is függően, ki, mennyire lakik messzire a sulitól.

Szakemberek szerint amíg a kis iskolásokat annyira nem érinti a probléma, a kamaszok annál inkább nehezebben tudják elviselni a korai felkelést. Ennek biológiai okai is vannak, lehetnek (a kutatásoknak itt még bőven van felfedezni, feltárni való területe), az életmódváltozás viszont biztosan szerepet játszik benne.

A középiskolásokra jellemző, hogy esténként később kerülnek ágyba, ezt mint említettük, biológiai folyamatok is okozzák, ugyanakkor a modern életmód is erre a magatartásra készteti őket. Természetesen nem mindegy, hogy valaki este nyolc, vagy 11 órakor fekszik le aludni, de az alvás minősége is lényeges szempont a másnapi fáradtság szempontjából.

Az éjszakai televíziózás és számítógépezés nincs túl jó hatással álmunkra, azonban a modern kütyük megjelenése még károsabb lehet. Tabletezni, okostelefonozni ugyanis akár az ágyból is lehet és a fiatalok életmódja ráadásul egyre inkább fordul ezen eszközök felé.

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a kamaszoknak tényleg korai a sulikezdés, ami sokaknál bizony komoly teljesítménycsökkenést idézhet elő. A megoldás a tanítás elcsúsztatása lehet, sokak szerint egy, vagy akár két órával is később kezdődhetne az első óra. Persze mindez a napi programot is csúsztatná, az estiről nem is beszélve. Így a probléma megoldása összetettebb a későbbi iskolakezdésnél, ami nem elvetendő, de némi életmód változtatást is oda kellene tenni mellé.

Fotó:
pixabay.com

A nonverbális nevelési trükkök, amikkel segítheted a mindennapokat

Ahány ember, annyiféleképpen neveljük a gyermekeinket. Az elvek mindenkinél mások, de egy dologban mind egyezünk, az pedig a testünk kommunikációja.

Skarlát, a vörös gyermekbetegség

Számtalan gyerekbetegséget ismerünk, sokuk ellen már létezik védőoltás is, de vannak olyanok, amiket már szerencsére könnyen kezelnek.

Sajátszabályos gyerekek – hogyan értsük meg őket

Minden gyerek más, még a családon belüli gyermekek sem ugyanolyanok, hiába kapják ugyanazt a nevelést. Nézzük, milyenek a sajátszabályos gyerekek.

Overparenting, amikor a szülői szeretet túlzásba esik

Sokakban felmerül a kérdés, akik gyermeket nevelnek, hogy vajon elég, amit nyújtunk nekik, vagy éppen túl sokak vagyunk nekik?! Az overparenting egy túlzásba vitt gondoskodás.

Az okostelefon hatása a gyerekekre – áldás vagy átok a digitális korszakban?

Az okostelefon mára a mindennapi élet elengedhetetlen részévé vált – nemcsak a felnőttek, hanem egyre inkább a gyerekek körében is. A digitális világ nyújtotta lehetőségek kétségtelenül hatalmasak, ugyanakkor a korlátlan hozzáférés komoly kihívásokat is jelent. De vajon hogyan hat az okostelefon a gyerekek testi, lelki és szociális fejlődésére?