Menü

Hogy sportoljunk, ha támadnak a pollenek?

Nem mai, de minden évben újra és újra napirendre kerülő kérdés: hogyan sportoljanak a szabadban az allergiások? Néhány tipp, amely megkönnyíti a kinti mozgást a betegséggel küzdők számára.

A legtöbb aktív, mozgásgazdag életet élő nagyon örül a tavasz eljövetelének, hiszen ilyenkor hatványozottan nő a sportolási lehetőségek száma. A szabadban, a friss levegőn jobban esik a futás, a biciklizés, vagy a séta, ám nem mindenkinek ennyire magától értetődő a dolog.

Egyre több az allergiás, és ez a betegség alaposan meg tudja keseríteni az életet, elsősorban akkor, ha tele van pollennel a levegő. Nehezebb a kint tartózkodás, nem beszélve a sportolásról, amelyet nem könnyű tüsszentve, orrot fújva űzni. Azért akad néhány tipp abból a célból, hogy az allergiában szenvedőknek se menjen el a kedve a kinti mozgástól.

A legfontosabb talán a megfelelő hely megválasztása. Az allergiások ugyanúgy kerüljék a magas pollentartalmú területeket (például virágzó mezőket), mint mások a benzinszagú, szmogos helyeket.  Az idő kiválasztása is lényeges, a legtöbb pollen jellemzően délelőtt van a levegőben, és a száraz, szeles időjárás kedvez a koncentráció növekedésének. A szakemberek a betegséggel küzdőknek még nagyobb folyadékbevitelt javasolnak, illetve szemüveg és valamilyen fejfedő használatát. Előbbi a gyorsabb anyagcserét hivatott elősegíteni, utóbbi a pollenlerakódást igyekszik minél eredményesebben akadályozni. Azok, akik gyógyszert szednek érdemes orvos tanács kikérni abban, hogy a kezelést, hogyan igazítsák a sportoláshoz.

Természetesen a táplálkozással is sokat lehet javítani a helyzeten. Az enyhébb allergiás tüneteket magas vitaminbevitellel vissza lehet szorítani, így a gyümölcsben és zöldségben gazdag táplálkozás fokozottan ajánlott. 

Fotó:
pixabay.com

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Barackos finomságok

Gyakran mondjuk a fiatal, egészséges arcbőrre, hogy hamvas, mint egy barack. Mindez nem véletlen, hiszen az őszibarack kitűnő szer a száraz és fáradt bőrre. A szépségápoláson túl azonban az egészséges életmódnak is szerves részét képezi ez a kis szőrös gömb.


Súlycsökkentő szabályok

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte.

Néhány fitness tévhit

A fitness fénykorát éljük, de más sportágak is népszerűek, a karantén kihozta az embereket kocogni a természetbe és többen elkezdtek otthon online edzeni, van azonban néhány tévhit, melyet azért jó tisztázni, ha valaki sportolni kezd.