Menü

Minden az időtől függ

Az őszi évszak egyik legtökéletesebb szabadidős mozgásformája, a túrázás. A szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásairól már szóltunk, arról viszont nem, milyen felszerelésre lesz szükségünk egy-egy kirándulás alkalmával.

Az őszi évszak bizony sokszor szeszélyes, ezért soha ne induljunk neki az erdőnek egy rövid ujjú pólóban. Gondoljunk arra, hogy a napsütéses órák száma bizony már jóval kevesebb, mint nyáron és a nap sem süt olyan intenzitással, mint pár héttel ezelőtt. Épp ezért mindig öltözködjünk rétegesen. A rutinos túrázók már jól tudják, érdemes speciális ruházatot beszerezni. Mondjuk olyan pólót, pulcsit, nadrágot, ami légáteresztő anyagból készült és belőle az izzadság is el tud párologni. Próbáljunk egyúttal vízálló, vízhatlan ruhákat választani, hiszen egy hirtelen jött zápor után nagyon könnyen megfázhatunk, átfagyhatunk, ha nem megfelelő a holmink.

Viselhetünk egy könnyű sportcipőt, de sokkal jobb egy túrabakancs, mert ezeknek a talpazata ugyancsak speciálisan kialakított. Nem tapad meg rajta a sár, de nem is csúszunk el benne, sem a sziklás, sem a kavicsos, földes talajon. Többféle módon igyekeznek a gyártók kiszolgálni az igényeket, fontos szempont, hogy a bakancsunk vízálló legyen, ugyanakkor jól szellőzzön, ne törje fel a lábat, jól illeszkedjen és semmiképpen se izzadjon bele a láb. Különleges zoknit is kaphatunk hozzá: ezek varrás nélküliek, igen kényelmesek és az izzadság belőlük gond nélkül elpárolog.

Az úgynevezett kamásli főleg esős, nedves időben praktikus. Ezt a cipő felső és a nadrág alsó részére húzzuk fel és megvéd a beázástól.

Ne felejtsük otthon a hátizsákunkat sem, amibe érdemes belerakni egy kicsinyre összehajtható esőkabátot is. Mindig legyen nálunk elegendő folyadék és étel, ha hűvös időben kelünk útra, akkor nem árt egy termosz teát is becsomagolni.

Fontos eszköz a térkép, az iránytű és az óra is. Mert bizony a mobiltelefonunkon nem mindig van térerő az erdő közepén, ezért hiába számítunk a beleépített GPS-re.

Mielőtt útnak indulnánk, gondosan tervezzük meg az útvonalat. Igyekezzünk felkészültségünknek megfelelő távot választani, ne akarjunk elsőre hosszabb szakaszokat teljesíteni. Érdemes kipróbálni az úgynevezett tanösvényeket, amelyek rövidebb, 2-7 kilométeres kiránduló útvonalak, és ha ezeket könnyedén legyalogoljuk, vállalkozhatunk hosszabb túrákra is.

Fotó:
pixabay.com

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.