Menü

Hogyan uraljuk a vizsga előtti stresszt?

Vizsgázni mindig egy stresszes helyzetet jelent, ahol túlterheltnek érezzük magunkat, és csak a vizsga időpontjáig látunk. Hogyan tehetjük könnyebbé magunknak az efféle időszakokat?

Terv

Ha elért hozzánk az információ a vizsga időpontjáról, üljünk le, és tervezzünk. Határozzuk meg, mit mikor fogunk megtanulni. Vázoljuk fel a pontokat, a legszükségesebb tudnivalókat! Ha valaki kifejezetten stresszes a hasonló szituációkban egy terv sokat segíthet. Viszont csak akkor éri el a célját, ha utána tartjuk is magunkat hozzá.

Erősségek és gyengepontok

Jó, ha tisztában vagyunk azzal, hogy egy-egy tanulási folyamat során melyek az erősségeink, illetve a gyengeségeink. Ezt akár egy táblázatban is vezethetjük. Jelöljük meg azokat a részeket, amelyeket nem tudunk annyira jól, valamiért nem remekelünk az elsajátításában, így a nap végén, ha belenézünk a jegyzeteinkbe, láthatjuk, hogy mire kell nagyobb hangsúlyt fektetni. Gyárthatunk kategóriákat is, pl. „egyáltalán nem tudom”, „kicsit tudom”, „már csak egyszer kell átolvasnom, és tudni fogom”. Használhatunk hozzá színeket, matricákat, mindegy, a lényeg, hogy leljük benne örömünket!

Tanulócsoport

Ha egyedül nem birkózunk meg a tanulással, keressük csoporttársaink, évfolyamtársaink, barátaink segítségét! Dolgozzátok fel együtt a témaköröket, de lehet, hogy elég csak egymás társaság is. Ha magányosak vagyunk, menjünk könyvtárba tanulni. (Engem személy szerint mindig motivált mások jelenléte, ahogy láttam őket, hogy szorgoskodnak, ennek ellenére sosem tudtam könyvtárban tanulni.)

Egészséges étkezés és sport

Sajnos a legtöbben hajlamosak vagyunk a vizsgák miatt megfeledkezni az egészségünkről, pedig erre az időszakra is igaz a klisé, hogy arra van időd, amire szakítasz! Figyeljünk arra, hogy amennyire csak lehet, minőségien táplálkozzunk, illetve néhanapján menjünk le futni, az edzőterembe vagy jógázni. Tanulás mellett is fontos a relaxáció.

Alvás

Habár sokan hajlamosak az alvással spórolni, a szervezet minőségi alvás nélkül csak ideig-óráig tud normálisan funkcionálni. Ügyeljünk arra, hogy napi 7-8 óra alvás mindig beleférjen a menetrendbe!

Pozitív gondolkodás

Ezt a pontot utoljára hagytam, pedig lehet, hogy elsőnek kellene említeni. J Fontos, hogy mint az élet minden területén, itt is legyünk optimisták, higgyünk magunkban, bízzunk a képességeinkben, a kitartásunkban és saját magunkban! A pozitív gondolkodás nagyban elősegíti a munkánkat.

Az énidő nem önzőség

Az egyéni boldogság megjelenésével egyre lényegesebbé vált a személyes jólét. Olyannyira fontossá, hogy ma már az önmagunkkal való foglalkozás adja társadalmunk alapját. Az énidő napjainkban divatos kifejezés, sok helyen látjuk, de általában elsiklunk felette. Sokan azt gondolják, hogy elegendő időt töltenek el saját testi-lelki egészségük ápolásával, de ez egy jóval hosszabb folyamat tud lenni, mint a pillanatnyi pihenés.

Kora nyári utazási helyek Magyarországon

Magyarország nyáron számos gyönyörű helyet kínál azok számára, akik pihenésre, kalandra, vagy kulturális élményekre vágynak. Az ország gazdag történelmi emlékekben, természeti szépségekben és változatos programokban, amelyek minden korosztály számára izgalmas kikapcsolódást biztosítanak, csak a forróságot már nehéz elkerülni ilyenkor. Íme néhány kiváló úti cél, amit érdemes felkeresni a nyári hónapokban.

Számos veszély leselkedhet a strandon, uszodában

Az úszás vitathatatlanul egészséges, azonban a strandon, úszómedencében lévő kórokozók fertőzéseket okozhatnak

Mit vigyünk magunkkal és mire figyeljünk túrázáskor?

A túrázás, kirándulás, terepfutás hasznos szabadidős tevékenység és egészséges időtöltés. Sokan nem tudják pontosan, hogy miket kell pakolni a hátizsákjukba, mire kell figyelni, ezért mai cikkünkben tanácsokat hozunk, hogy mi is szükséges egy ideális túrázáshoz.

Tippek a frissesség megőrzéséhez nyáron

A nyár a pihenés, a természetes felfrissülés, és a szabadtéri tevékenységek időszaka. Azonban a meleg időjárás és a változó napi rutinok miatt fontos, hogy különös figyelmet fordítsunk az egészségünkre és a jólétünkre. Íme néhány hasznos tipp, hogy hogyan maradjunk frissek, és egészségesek a forróságot hozó hónapok alatt.