Nyelvtanulási módszerek: a hagyományos, vagy az alternatív a „nyerő”?
- Dátum: 2014.10.16., 18:54
- állás, álláskeresés, alternatív módszer, angol nyelv, beszéd, gyakorlatias tudás, idegen nyelv, nyelvi ismeretek, nyelviskola, nyelvtan, nyelvtanulás, nyelvtudás, ösztönök, szótanulás, vállalkozás
Mint ismeretes, Magyarország lakossága még mindig eléggé elmaradott, ami az idegen nyelv ismeretét illeti. Manapság azért már egyre többen ismerik ennek a jelentőségét, főleg, hogy az álláskeresés, a vállalkozás egyik fontos momentuma, hogy legalább angolul beszéljen valaki. Így egyre többen tanulnak nyelveket mindenféle módszerekkel: iskolában, tanfolyamokon, magántanárnál, könyvből, okostelefonnal, vagy CD-vel, stb. De vajon melyik módszer hatásosabb, a hagyományos, vagy az alternatív? Melyikbe érdemes belekezdeni?
Az iskolai oktatás keretében általában adott, hogy a klasszikus módszerrel tanulnak a nebulók. Nyelvtan és igeidők, szódolgozatok, igeidők világa ez. Hasonló tematikával dolgozik a legtöbb nyelviskola is, sokan mégis nehezen sajátítják el így az adott nyelvet. Mi lehet a probléma? Legtöbbször az, hogy ennek révén nehezebben fejlődik az élőszavas beszéd, és a klasszikus módszernél lehetőség van a magolásra, az ily módon elsajátított ismereteket viszont nehezebb a gyakorlatba illeszteni, és használni. Az előnye ezzel szemben az, hogy biztos alapokat ad az adott nyelvről: aki el tudja sajátítani az így szerzett tudást, az kevesebb hibával, pontosabban tudja alkalmazni a megtanultakat.
Az alternatív módszerek ezzel szemben a gyakorlati tudás megszerzését, a tudás ösztönszerű használatát célozza. A nyelvtani ismeretek helyett a gyakorlati beszédet tanítja, például mondatokat, szófordulatokat, kifejezéseket. Szótanulás helyett a szóhasználatot gyakoroltatja, valamint a szó gyakorlati alkalmazását, szövegkörnyezetbe helyezését forszírozza.
Hogy kinek melyik módszer alkalmas, az lehet egyedi is: van, akinek a hagyományos ismeretszerzés válik be, sokak pedig az alternatív módszerekre esküsznek, hogy azzal gyorsabban tudnak haladni a nyelvtanulásban. Hasznos lehet a kétféle módszer összegzése is: az alternatív, gyorsabb és gyakorlatiasabb tanulást kiegészíteni néha egy kis nyelvtantanulással, vagy fordítva, gyakorlatiasabb módszerekkel beépíteni a hagyományos módon megszerzett tudást.
Egy biztos, a nyelvtanulás mindegyik korosztály számára különösen fontos abban a korban, amikor az állások nagy részénél már hangsúlyosabb részt képez a nyelvtudás az elvégzett iskoláknál.
Fotó:
pixabay.com
„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.
Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.
Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.
Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.
Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.