Nyelvtanulási módszerek: a hagyományos, vagy az alternatív a „nyerő”?
- Dátum: 2014.10.16., 18:54
- állás, álláskeresés, alternatív módszer, angol nyelv, beszéd, gyakorlatias tudás, idegen nyelv, nyelvi ismeretek, nyelviskola, nyelvtan, nyelvtanulás, nyelvtudás, ösztönök, szótanulás, vállalkozás
Mint ismeretes, Magyarország lakossága még mindig eléggé elmaradott, ami az idegen nyelv ismeretét illeti. Manapság azért már egyre többen ismerik ennek a jelentőségét, főleg, hogy az álláskeresés, a vállalkozás egyik fontos momentuma, hogy legalább angolul beszéljen valaki. Így egyre többen tanulnak nyelveket mindenféle módszerekkel: iskolában, tanfolyamokon, magántanárnál, könyvből, okostelefonnal, vagy CD-vel, stb. De vajon melyik módszer hatásosabb, a hagyományos, vagy az alternatív? Melyikbe érdemes belekezdeni?
Az iskolai oktatás keretében általában adott, hogy a klasszikus módszerrel tanulnak a nebulók. Nyelvtan és igeidők, szódolgozatok, igeidők világa ez. Hasonló tematikával dolgozik a legtöbb nyelviskola is, sokan mégis nehezen sajátítják el így az adott nyelvet. Mi lehet a probléma? Legtöbbször az, hogy ennek révén nehezebben fejlődik az élőszavas beszéd, és a klasszikus módszernél lehetőség van a magolásra, az ily módon elsajátított ismereteket viszont nehezebb a gyakorlatba illeszteni, és használni. Az előnye ezzel szemben az, hogy biztos alapokat ad az adott nyelvről: aki el tudja sajátítani az így szerzett tudást, az kevesebb hibával, pontosabban tudja alkalmazni a megtanultakat.
Az alternatív módszerek ezzel szemben a gyakorlati tudás megszerzését, a tudás ösztönszerű használatát célozza. A nyelvtani ismeretek helyett a gyakorlati beszédet tanítja, például mondatokat, szófordulatokat, kifejezéseket. Szótanulás helyett a szóhasználatot gyakoroltatja, valamint a szó gyakorlati alkalmazását, szövegkörnyezetbe helyezését forszírozza.
Hogy kinek melyik módszer alkalmas, az lehet egyedi is: van, akinek a hagyományos ismeretszerzés válik be, sokak pedig az alternatív módszerekre esküsznek, hogy azzal gyorsabban tudnak haladni a nyelvtanulásban. Hasznos lehet a kétféle módszer összegzése is: az alternatív, gyorsabb és gyakorlatiasabb tanulást kiegészíteni néha egy kis nyelvtantanulással, vagy fordítva, gyakorlatiasabb módszerekkel beépíteni a hagyományos módon megszerzett tudást.
Egy biztos, a nyelvtanulás mindegyik korosztály számára különösen fontos abban a korban, amikor az állások nagy részénél már hangsúlyosabb részt képez a nyelvtudás az elvégzett iskoláknál.
Fotó:
pixabay.com
Fokozatosság a siker kulcsa

Kisütött a nap, jobb az idő és a legtöbb embernek megjön a kedve ahhoz, hogy sportoljon, esetleg visszatérjen az edzéshez, amit magára hagyott a téli időszak során. Sokaknak a motiváció erre az, hogy a nyári szezonra jól nézzenek ki, azonban még ilyen esetekben is fontos a mértékletesség.
A zene hatása az agyműködésre

A zenehallgatás és zenélés jelentős hatással van az emberi agy működésére és szervezetére. A zene nem egyetlen agyközpont által feldolgozott inger, hanem számos területet aktivál és módosít, beleértve a hallókéreg, a szomatoszenzoros rendszer, a frontoparietális hálózat, az agytörzs és más agyi struktúrák működését is. Ez a komplex feldolgozási mechanizmus magyarázhatja a zenei aktivitás általános kognitív és érzelmi előnyeit.
Te ezeket szoktad takarítani?

Rendben tartjuk a környezetünket, hiszen kellemesebb, egészségesebb a tisztaság, de nem mindegy, hogy odafigyelünk e ezekre a helyekre, dolgokra.
A masszázs hat a testünkre, lelkünkre

Amikor az én drága masszőröm, Marika kezei közé kerülök, szinte ujjászületek és azt érzem, mintha aludtam volna 10 órát, kipihentem egy hetet, megszépültem és 5 évet visszafiatalodtam. Nem túlzok, ilyen módon hat rám. Be is jelentkeztem hétfőre hozzá.
A ballagás pillanatai

Májusban valami véget ér. Elballagnak a végzős középiskolás gyerekek. Nem is annyira gyerekek már talán. A padokat csend öleli körbe, és a falak között még visszhangzik a múlt. Ballagunk. Bár több, mint húsz éve tanárként tekintek rá, mint a ballagási műsor megszervezője és lebonyolítója, ám idén a végzősök búcsúja után a saját nagyfiam is elballag az általános iskolából. A ballagás több mint egy iskolai szertartás,1870 óta tartjuk számon a magyar diákélet egyik legfontosabb rítusaként.