Menü

Hogyan fejleszt a Lego?

A dán eredetű Lego az egyik legismertebb fejlesztő játék világszerte. Nemcsak a gyerekek, de a felnőttek is imádják, hiszen összeköti a családot. Ez egy multifunkcionális játék, mert össze lehet szerelni az adott építményt a használati utasítás alapján, vagy akár ki is lehet találni új tárgyakat. Lehet velük játszani, lehet modelleket építeni, vagy csak gyűjteni őket.

Az összeépítésnél segíti a megértést és az együttműködést. Segíti azt, hogy a gyerekek, hogyan fejezzék ki magukat, melyik elemet, hova kell helyezni. Ha nincs egyetértés, akkor segíthet abban, hogy a gyerekek egymás között hogyan vitassák meg, hogy azt a bizonyos elemet hova kell illeszteni.

Természetesen fejleszti a türelmet és a kitartást. Némelyik Lego összeépítése több órás feladat, de a végeredmény elérése sokszor motiválja az építőket. Segít bennük kialakítani, hogy milyen értékkel is bír egy ilyen összeépíttet eszköz, például egy űrhajó. Mivel több óráig építették, ezért tudják, hogy ha valaki összerombolja, az milyen fájó pont nekik. Ezért jobban megbecsülik a játékaikat.

A Lego több évtizedes tapasztalata rámutatott arra, hogy a Lego a tanításban is nagy segítség lehet, ezért létrehozták a Lego Education termékcsaládot, amit Magyarországon egyedülálló módon több intézményben is alkalmaznak. A gyerekek a Lego figurák által több játékot is játszhatnak: például barkóbát vagy memóriát. A nagyobbaknak a Lego pedig előállt a programozható Legoval. Ha erre programot írnak, akkor annak megfelelően tud majd mozogni, feladatokat elvégezni, ezzel fejlesztve a gyerekek IT készségeit. Ezek a készségek a XXI. században nagyon fontosak, mert mire ők felnőtté vállnak, az IT még nagyobb részt fog kitenni az életükben, mint jelenleg. A Lego tehát megtalálta a játszva tanulás módszerét, amellyel több gyereknek is segíteni tudnak a tanulás világában.

A játszva tanulás hasznosságát már sokan kiemelték. Ezzel a módszerrel azokat a gyerekeket is könnyebben fel lehet zárkóztatni, akik kicsit le vannak maradva a többiektől. Sőt gyerekkorban a játék nagyon fontos, hiszen játék közben tanulnak meg olyan dolgokat, amiket az iskolapadban nem feltétlenül tudnak elsajátítani. Játék közben önmaguk lehetnek, megtanulják helyesen kifejezni önmagukat és lehetőségük van arra is, hogy önmagukat jobban megismerjék, aminek a jelentőségét majd csak a későbbiekben fogják látni.

Nagypál Anna

Sportolási ötletek a nyári időszakra

Ahogy beköszönt a nyár, sokan keresünk lehetőségeket a szabadban való tevékenységekre, hogy kihasználjuk az évszak adta lehetőségeket. A nyári hónapok ideálisak a szabadtéri sportolásra és testmozgásra, hiszen a napsütéses napok lehetővé teszik, hogy kihozzuk magunkból a maximumot. Viszont tény, hogy a nyári forróság fullasztó tud lenni, emiatt a szabadtéri sportolás terén kompromisszumot kell kötni. Az alábbi cikkben néhány nyári sportolási lehetőséget nézhetünk meg, amelyek aktív, és szabadtéri kikapcsolódást jelentenek.

Alvás a gyerekkel – együtt vagy külön?

Együtt vagy külön aludjunk? Legyen-e külön szobája a gyereknek? Gyermeket nevelő szülők körében ez az egyik legmegosztóbb kérdés. Két határozottan elkülönülő tábor áll egymással szemben.

A többműszakos munkarend hatásai az egészségre

Sokan gondolják azt, hogy 8-tól 4-ig vagy 9-től 5-ig dolgozni nagyon megterhelő, ám ha így van, akkor mit mondjanak azok, akik váltott műszakokban dolgoznak, és sokszor vannak szolgálatban olyankor, amikor pihenünk vagy alszunk. A többműszakos munkarend komoly hatással van az egészségre.

Mi az az SZMK és mit takar az OSZSZ?

Általában az első szülői értekezleten október táján kéri fel az osztályfőnök a szülőket, hogy válasszanak maguk közül SZMK azaz Szülői Munkaközösségi tagokat és ugyanezt teszi az ovónő is az ovis szülőin, amikor OSZSZ (Óvodai Szülői Szervezet) tagokat választ.

Vízkúra, a japánok ezt is mesterfokon űzik

Rengeteg egészséges módszert leshetünk el a japánoktól, mindezt az életmódjuk, étkezésük, nézeteik és kultúrájuk teszi lehetővé. A víz fogyasztása alapfeltétele létünknek, a japánok viszont ezt is tökélyre fejlesztették.