Menü

Jó vendéglátó vagy?

Tudom, tudom a karanténhelyzet nem arról szól, hogy ki milyen házigazda, mert most valószínűleg semmilyen, de amikor az életünk újra visszakerül a rendes kerékvágásba, ismét meglátogathatjuk a barátainkat, rokonainkat, találkozhatunk a baráti körünkkel és újra a nagy nevetéseké lesz a főszerep. Lesz is mit bepótolni.

Ha pedig majd vendégsereg érkezik hozzánk, bizony kitehetünk magunkért, hiszen ez hiányzott már régóta! Kápráztasd el vendégeidet! De vajon ki a jó házigazda, milyen egy jó vendéglátó, hogy varázsolhatunk igazi együttlétet otthon? Erről szeretnék írni pár gondolatot.

Egy házigazdának nagyon sok feladatot kell ellátnia, sok készüléssel jár, de az igazán udvarias vendéglátó számára ez öröm, nem teher.

Milyen is egy jó házigazda?

Pontosan tudja, milyen eseményre készül, mi a találkozó apropója, szépen kitakarít és rendet rak, majd megterít, dekorációt teremt, zenét keres, gondoskodik a vendégváró környezet otthonosságáról, hangulatáról.

A vendégeket időben kell meghívni, hogy tudjanak úgy tervezni, hogy résztvehessenek a rendezvényünkön.

Hogy benti buli legyen, vagy kerti parti, mennyi költségből kell megoldani, milyen legyen a dekoráció, kik legyenek a vendéglistán, mi legyen a helyszín és milyen ételek, italok legyenek, ez mind a vendéglátó feladata.

Ha nem is adunk meg dress-code-ot, azért arra figyeljünk vendéglátóként és vendégként is, hogy elnyűtt, koszos, szakadt ruhában fogadni is, és érkezni is illetlenség.

Az ételek elkészítése a legnagyobb körültekintést igénylő feladat. Én szeretem, ha az előre elkészíthető fogásokat, desszerteket már egy nappal az esemény előtt a hűtőben tudhatom, így aznap nem érzem azt, hogy összecsapnak a fejem felett a hullámok.

Az italkínálásra fokozottan érdemes figyelni, - nekem folyton szólnom kell a férjemre, hogy üresek a poharak - s fontos, hogy gondoljunk a sofőrökre is, számukra biztosítsunk alkoholmentes italokat, üdítőt, alkoholmentes sört. A gyerekek számára szintén gondoskodni kell gyerekpezsgőről, üdítőitalokról, szörpről.

A vendégváró ételek, italok, desszertek listáját a világhálón bárki megszemlélheti, van, aki szeret újdonságokkal előrukkolni, mások a jól bevált receptjeiket veszik elő.

Egy-egy otthoni összejövetelnek sosem az a lényege, hogy mennyi pénzt költünk rá, hiszen nem ezt fogják értékelni a vendégek. Ennél sokkal fontosabb az egymással töltött idő, s hogy minden vendég elégedetten távozhasson az esemény után.

Martinka Dia

„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.

Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.

Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.

Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.