Menü

Amit a stresszről tudni érdemes

A stressz számos formában jelentkezhet. Egyensúlyi állapotban lelkünk és fizikai valónk teljesen egészséges, harmóniában működik egymással. Ha a lelki egészségünk valamiért felborul, de annak meggyógyítására, megoldására nem fordítunk kellő időt, a probléma olykor testi tünetek formájában is jelentkezhet.

A stressz mindenkit érint. Nem él olyan ember a földön, akit valamiféle stressz valamikor az életében ne ért volna. Ennek átélése, megtapasztalása elkerülhetetlen. Azonban számos stresszfajta létezik.

A stresszt okozhatják mindennapi események: munkahelyi, iskolai vagy családi, párkapcsolati problémák. Okozhatják hirtelen események, egy betegség vagy válás. Valamint okozhatják extrém szituációk, amilyen egy baleset vagy egy háború. A legtöbb ember ilyenkor mentális problémákat is felfedez magán, ám a többség rövid időn belül vissza tudja állítani magában az egyensúlyt.

A hosszan tartó stressz károsíthatja az egészséget. Ha nem veszünk tudomást a minket érő stresszről, nem foglalkozunk vele, és nem oldjuk meg, az általa okozott testi tünetek krónikussá válhatnak. Kialakulhat szívbetegség, emésztő szervrendszeri problémák, hajlamosabbak lehetünk különféle betegségekre, például influenzára vagy megfázásra.

Számos módja van, hogy menedzselni tudjuk a stresszt. Fontos, hogy felismerd a stressz jeleit magadon. Depresszívnek érzed-e magad? Több alkoholt fogyasztasz-e mostanában? Gyengének érzed-e magadat a mindennapokban? Vannak-e elalvási, alvási nehézségeid? Nyugodtan kérj segítséget szakembertől, ha egyedül már nem tudsz megbirkózni a problémával! Keress relaxáló tevékenységeket! Próbálj ki néhány jógaórát, hallgass megnyugtató zenét, meditálj! Járj el mozogni. Napi 30 perc aktív mozgás (ez lehet akár csak séta is) gyorsan felturbózhatja a hangulatodat, a kedvedet, az energiaszintedet. Fontos a folyamatosság. Ne hagyd, hogy a barátaid elpártoljanak mellőled. Gyűjtsd őket magad köré, hiszen ők jobban ki tudnak húzni a negatív állapotodból.

Nem minden stresszforma rossz. Van jó stressz is, és ehhez nem is kell messzire néznünk, vagy nagyokat gondolnunk. Elég, ha egy veszélyes szituációt vizualizálunk. A test ilyenkor felkészülés a támadásra vagy a menekülésre. A pulzusunk szapora lesz, a légzésünk felgyorsul, az izmok megfeszülnek. Minden szükséges testi összetevő aktiválódik.

Ha segítségre van szükségünk, ne habozzunk keresni, és felvállalni, hogy problémánk van!

A komposztálás titkai

Környezettudatos és hasznos. Így kezdj komposztálni!

Maradéktalanul

Magyarországon közel 2 millió tonna ételt dobunk szemétbe évente, otthonainkban ennyi végzi a kukában. Hatalmas pazarlás ez, mely ellen civil szervezetek is tiltakoznak.

Hirtelen a magad lábára állni

Krízishelyzetek mindig adódnak. Ezekkel vagy megbirkózunk egyedül, vagy magunk előtt tornyosítunk egy jó adag problémát, amiben aztán rendszeresen megakadunk. Az egyik nehézséget az okozza, amikor az ember hirtelen egyedül lesz, vagy anyagi vagy érzelmi szempontból a maga útját kell járnia, noha addig ez nem fordult elő. Ezzel megbirkózni nem egyszerű

Hogy gyorsabban múljon el a szúnyogcsípés

Abban talán mindannyian egyetértünk, hogy a nyár legkellemetlenebb velejárója a szemtelen szúnyogok inváziója, a rovarokat pedig olykor sajnos a szúnyogriasztó szerek sem tartják távol. Mivel csökkenthetjük a kellemetlen tüneteket?

Rendet gyorsan!

Mindenkinek vannak olyan tárgyai, melyek hosszú időn keresztül megbújhatnak a polcokon, szekrényekben anélkül, hogy kiselejteznénk, lecserélnénk, teret tisztítanánk, szelektálnánk. A hatékony otthoni rendteremtés alapvetően egyszerű lépésekből áll.